Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 AFN problem z ogrzewaniem + błędy czujników


POLONIAHACKER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich, mam problem z ogrzewaniem, może już to ktoś przerabial lub podpowie.
Rok temu wymieniana była nagrzewnica (w warsztacie), ogrzewanie przez całą zimę chodziło super, moment i gorąco w samochodzie. Niestety w tym roku lipa. Na liczniku 90C przejechane sporo kilometrów a wieje letnim powietrzem. Podłączyłem dzisiaj kompa a tam takie błędy:
-00785 czujnik G56
-00779 czujnik G17
-00797 czujnik G107.
G17 to czujnik temperatury zewnętrznej, zamówię nowy. G107 to jest ten na szybie chyba, sprawdzałem i niestety rok temu jak zmieniali nagrzewnice nie podłączyli jego z powrotem, i ja też nie mogłem go podłączyć bo nie ma na wierzchu kostki. A ten G56 to chyba czujnik w środku, gdzie on się znajdujesz? I czy możliwe żeby tak slabo grzało przez te błędy? Czy szukać przyczyny gdzieś dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G56 to czujnik temp. znajdujący się nad panelem klimy.

G107 to czujnik nasłonecznienia znajdujący się na desce po środku.

Gdy czujniki nie działają prawidłowo panel klimy nie steruje klapami powietrza jak należy. Wtedy nie uzyskasz wymaganej temperatury wewnatrz. 

20201011_102054.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik G56 okazało się że był odłączony, podłączyłem i problem zniknął, Zostaje ten na desce rozdzielczej. Czy możliwe że przez ten błąd jest nadal słabe ogrzewanie? Dodam że jadąc dzisiaj zrobiłem coś takiego, włączyłem nawiew na górę, i obieg wewnętrzny. Leciało średnio-chłodne powietrze, przełączyłem na kratki (Środkowe) wiało już cieplej, ale nadal słabo. A jak włączyłem na nogi to znowu chłodne powietrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podpiąć pod komputer i zobaczyć czy nadal jakieś błędy są, jak nie ma błędów i klapy sterujące chodzą ja należy i temperatura płynu chłodniczego jest jak należy to pozostaje nagrzewnica, która może być przytkana. Można wtedy próbować płukając ją ale dość często nie przynosi to efektów. W najgorszym przypadku jest zasyfiona w środku i płukanie nic nie da. Możliwe, że poprzedni właściciel chciał ewentualnie małe wycieki z układu chłodniczego wyeliminować i dodał do płynu chłodniczego jakiegoś uszczelniacza. Wtedy zapycha on kanaliki w nagrzewnicy i takie klocki później są. 

Wyeliminuj wszystkie błędy, sprawdź czy auto uzyskuje temperaturę (ewentualnie termostat) i dopiero szukaj dalej. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podłącze komputer i zobaczę. Jeżeli chodzi o nagrzewnicę to rok temu była wymieniona na nową. Temperatura na zegarach to 88-89C na kompie 90C. Słyszałem o czymś takim że czasami jest problem z jakimiś klapami, że trzeba podkleić, ale gdzie one są, jak do nich dojść i jak wyglądają? Może tam leży problem cały? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy a w zasadzie silniczki sterują klapami zamykając lub otwierając je, kierują powietrze na dane nadmuchy. Jak wykręcisz schowek będziesz miał dostęp do nich. Możliwe, że wytarły się zębatki (sa plastikowe) i pomimo, że silniczki działają nie przestawiają się położenia klapek.Gdyby silniczki nie działały miałbyś błąd w sterowniku klimy zapisany. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wieczorem musiałem jeszcze jechać na stację paliw zatankować samochód, i tutaj zauważyłem pewną ciekawostkę i do tego coś dziwnego.
1. Jak wyjeżdżałem z domu włączyłem nawiew na szybę, zajechałem na CPN i patrzę przestało wiać, myślałem że wentylator padł lub się spalił bezpiecznik. Zatankowałem ruszyłem i odruchowo włączyłem znowu nawiew a tu niespodzianka zaczeło działać juz. hmm
2. Jak przejadę jakiś spory kawałem to z środkowych nawiewów idzie letnie powietrze, a jak przełączę nawiew na szyby lub pod nogi to już wieje zimnym (Temp. HI cały czas). 

To jakaś magia normalnie, nie mam już sił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, podłączyłem komputer i pokazało tylko jeden błąd a dokładnie czujnik G107.
Robiłem też test UPG i niestety kolor płynu zrobił się zielony zamiast pozostać niebieski, wiec najprawdopodobniej czapka do ściągnięcia będzie, i to mogło być całym tym problemem moim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...