Grzegorz76 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Witam. Korzystając z paru dni wolnego i ładnej pogody postanowiłem wziąć się w końcu za wymianę termostatu i zrobieniu dla Was dokumentacji fotograficznej z całej operacji, tym bardziej, że jeszcze nie ma na serwisie takiej operacji w silniku 2.5TDI a szkoda wydawać pieniądze mechaniorom. Potrzebne nam będzie : nowy płyn do chłodnicy, wiaderko do zlania starego płynu, dobry pomocnik, 6 piwek No i oczywiście trochę kluczy, które co lepiej wyposażony garaż posiadać powinien. No to do roboty! Odkręcamy mocowanie zderzaka w nadkolach. Po wypięciu kratek przy światłach przeciwmgielnych wykręcamy śruby mocujące zderzak. Wyczepiamy zderzak z zatrzasków przy nadkolu. Ściągamy delikatnie zderzak, wyciągając wtyczki lamp przeciwmgielnych. Zdejmujemy kołki zabezpieczające chłodnicę silnika Demontujemy uchwyty zabezpieczające chłodnicę klimatyzacji. Po jednej na stronę. Zdejmujemy "wiatrołapy" przy intercoolerach. Demontujemy gumy oddzielające intercoolery od części chłodniczej. Z dołu są wsuwane w plastikowe zaczepy, z góry wkręcik. Najlepiej zrobić sobie zdjęcia, żeby potem dobrze zamocować. Zdejmujemy chłodnicę klimy wysuwając ją do góry z plastikowych zaczepów. Odginamy i kładziemy na szmacie. Spuszczamy do wiaderka płyn z chłodnicy silnika za pomocą zaznaczonego na obrazku "zaworka". Zdejmujemy węże przy chłodnicy, jeden na górze po prawej, drugi na dole po lewej stronie, po czym wyciągamy całą chłodnicę ciągnąc górę do siebie, na dole siedzi na gumach. Demontujemy wiatrak klimy, odkręcając od wewnątrz wkręt zabezpieczający. Przekręcamy cały wentylator w prawo lub w lewo (nie pamiętam dokładnie) ale łatwo się go wyciąga, siedzi na wpustach w obudowie. Wentylator kładziemy jak na kolejnym obrazku, żeby nie przeszkadzał. Odkręcamy wiatrak chłodnicy silnika za pomocą 2 kluczy 32 (Odkręcamy w lewo stojąc przodem do silnika, chwytając za nakrętkę przy wiatraku) Następnie odkręcamy plastikową osłonę rozrządu. Efekt końcowy demontażu wszystkich przeszkadzających w wymianie termostatu elementów. Pora na sam termostat. Zdejmujemy wąż gumowy z obudowy termostatu i ją odkręcamy, siedzi na 3 śrubach. Słabe dojście ale da się zrobić. Za pomocą metalowego płaskownika jedna osoba uchyla pasek przeszkadzający przy wyciągnięciu obudowy termostatu. Druga osoba wyciąga obudowę termostatu. Trochę gimnastyki jest ale da się zrobić. Po zdjęciu obudowy i wyciągnięciu termostatu przeczyścić rant gniazda szmatką, żeby nowy termostat dobrze siedział. Wkładamy nowy termostat, widocznym na zdjęciu chyba "zaworkiem"(stalowa kuleczka w metalowej obudowie), do góry. Zakładamy obudowę termostatu uważając na nową uszczelkę.(jedna osoba odchyla pasek, druga delikatnie zakłada obudowę termostatu. Przykręcamy obudowę i resztę montujemy w kolejności odwrotnej. Na końcu zalewamy układ nowym płynem i odpowietrzamy. Zapomniałem zrobić zdjęcie... Odpowietrzamy w ten sposób, że zdejmujemy plastikową półkę przy szybie ( tą co jest w niej klapka dostępu do akumulatora) Pod nią znajdziemy wąż, który idzie do nagrzewnicy, na tym wężu jest taka mała dziurka, wyciągamy wąż w ten sposób i tylko tyle aby płyn mógł wypływać tą dziurką. Odpalamy silnik, włączamy klimę na max grzanie, czekamy aż silnik się zagrzeje i czekamy aż płyn zacznie lecieć tą dziurką, dolewając płyn do układu. Jak zacznie lecieć to zakładamy wąż jak należy i to wszystko. Cała operacja - 5 godzin Pozdrawiam [br]Dopisany: 03 Kwiecień 2009, 22:38_________________________________________________Hmmm... nie wiem czy nie powinienem tego umieścić w dziale "warsztat" - w razie czego proszę przenieść.
proton2 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Świetne fotostory, na pewno się przyda wszystkim posiadaczom V6-tek. Mam jednak jedno 'ale' - wydaje mi się, że otworek w termostacie powinien być do góry a nie do dołu.
RiCoTriCo Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 nareszcie coś o V6 :notworthy: :notworthy: :good: :hi: pozdrawiam
Grzegorz76 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Świetne fotostory, na pewno się przyda wszystkim posiadaczom V6-tek. Mam jednak jedno 'ale' - wydaje mi się, że otworek w termostacie powinien być do góry a nie do dołu. Oj nie wiem, na samym termostacie jest nawet strzałeczka, którą stroną do góry. Zrobię zdjęcie staremu i wrzucę aby rozwiać Twoje wątpliwości [br]Dopisany: 04 Kwiecień 2009, 14:10_________________________________________________ Tam jest taka strzałeczka, hmm... ja to odebrałem tak, że strzałką do góry ale teraz to już sam nie wiem. Ale czy to ma jakieś ważne znaczenie?
marewel Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Z tego co na forum bylo to zaworkiem do góry. Chodzi o odpowietrzenie.
proton2 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Pozwolę sobie zacytować Piotrusia z AKP z jego instrukcji odpowietrzenia układu chłodzenia i wymiany termostatu (mam nadzieję, że nie będzie miał mi tego za złe ): "Należy tutaj bezwzględnie pamiętać o tym, że skuteczne odpowietrzenie układu chłodzenia jest uwarunkowane właściwym ułożeniem montażowym termostatu, czyli osadzeniem go w takiej pozycji, w której malutki zaworek odpowietrzający znajdzie się w najwyższym punkcie."
Grzegorz76 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2009 O kurczątko, no to wygląda na to, że źle założyłem. Mam nadzieję, że nie będę musiał teraz poprawiać?
marewel Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Jak wszystko smiga jak nalezy to sobie odpusc.
KrzyHo Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Tylko takie wtrącenie. Z doświadczenia wiem, że lepiej jest odsunąć sobie cały pas przedni niż demontować chłodnice i wentylatory. Wystarczy odkręcić po 3 śruby na torx 45, po dwóch stornach, które trzymają wysięgniki od zderzaka i 2 na torx 35 na bokach pod lampami i na górze przy błotnikach.
Grzegorz76 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Fotostory poprawione - zdjęcie zmienione - termostat ustawiony prawidłowo, zaworkiem do góry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się