tomi13ka Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 witam czytam tematy o piskach w okolicy osprzętu alternatora i co niekturzy piszą że trzeba sprawdzić naciągi paska, za bardzo się nie znam ale z tego co wiem to w moim przypadku napinacz jest automatyczny to gdzie jeszcze mona go dociągnąć?
rookie Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 jak piszczy pasek to mogą być dwa powody: - zużyte sprzęgiełko alternatora [wewnątrz rolki alternatora] - zużyty napinacz paska klinowego [jak leży pod kątem to na 100% do wymiany] Jak ci pasek pęknie narobi strasznego bałaganu i może wkręcić się w rozrząd
neever Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 jak piszczy pasek to mogą być dwa powody: - zużyte sprzęgiełko alternatora [wewnątrz rolki alternatora] - zużyty napinacz paska klinowego [jak leży pod kątem to na 100% do wymiany] Jak ci pasek pęknie narobi strasznego bałaganu i może wkręcić się w rozrząd Chłopie co ty piszesz? Jak pasek wielorowkowy pęknie to jaki bałagan ci zrobi?? Jak ci się wkręci w rozrząd skoro jest obudowany? jak pęknie to kierowca to drazu wyczuje... Będzie paliła się kontrolka od ładowania oraz brak wspomagania. Odrazu trzeba zatrzymać auto i zgasić silnik aby nie zagotować wody poniewaz pompa wodna też jest na tym pasku. Chyba że będziesz jechał bez tego paska to możesz zagotowac wode i wywali ci uszczelke pod glowicą. i wtedy to juz może być gorzej. Ale pęknięcie paska jest bardzo wyczuwalne (zwłaszcza przy wpomaganiu) wiec bez obawy. a piszczec to moze napinacz albo lozysko na alternatorze... pozdro neever
rikardo Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Nie denerwuj się kolega rookie udzielił jak najbardziej trafnej porady. Osobiście znam osobę której urwał się pasek alternatora a przy okazji powyrywał wszystkie przewody z elektryki które znalazły się na jego drodze. Ponadto dostał się pod obudowę rozrządu i doprowadził do przeskoczenia paska rozrządu. Na forum były już opisane takie przypadki więc nie jest to jakiś wymysł.
tomi13ka Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2009 ok. dzięki chłopaki za porady ale jeszcze interesuje mnie to wyrególowanie napięcia paska, jak to możliwe przy automatycznym napinaczu?
vikis4 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Nic nie robisz-pasek naciąga się sam! A jeśli piszczy,to albo jest zużyty albo wina leży (najczęściej) po stronie rolki tego napinacza
rookie Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 wiedza broni się sama poza tym łożysko w alternatorze będzie szumieć a nie piszczeć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się