Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI Golf IV 150KM rozbiegł się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Historia długa, ale w skrócie kuzyn kupił Golfa IV 1.9TDi, od mechanika, któremu golf się podobno znudził, zrobionego na 150KM. Autko bardzo żwawe, wiadomo że były większe wtryski, turbo zmienione i soft zrobiony. Nie jeździł długo, miesiąc może dwa i niedługo po zmianie oleju silnik się rozbiegł. Po zdarzeniu autko trafiło do mechaników. Kupiony silnik od 1Z bo stwierdzili że w golfie były tylko 1Z 90KM. Turbina też kupiona ze stałą geometrią. Mechanicy stwierdzili "ktoś miał wyobraźnie bo tu było turbo ze zmienną geometrią a w tych golfach tego nie było". Narzekanie że musieli ciąć kable, czy rury, odłączyć zmienną geometrię (nie zmieniali nic w sofcie więc nie wiem jak to zrobili do dziś) przerabiać rury do turbo..

No i zaczeło się moje szukanie... po wlepce w bagażniku był tan AFN 110KM, google też mówi że takie były w golfach. Nie znalazłem oznaczenia starego silnika na silniku. Po sterowniku (wg VAG-COM) jest to AFN. Przy zmianie silnika zostały wtryski z silnika 90KM. Autko jeździło chwilkę dla sprawdzenia, dla bezpieczeństwa, potem zmiana rozrządu i wtrysków na te ze 150KM. I teraz oczywiście autko przyspiesza w miarę ale nie tak źwawo jak kiedyś. Zrobiłem logi, nawet z KPOWER. Niby pokazuje140KM. Tylko że wykres nierówny, zresztą tak samo wykres turbo nierówny.

I teraz kwint esencja... moim zdaniem winna jest stała geometria... Zakładając, że do 150KM było tylko podniesione ciśnienie na turbo (co widać w logach) i zmienione wtryski to zmienna geometria dawał lepszy start i utrzymywała ciśnienie w turbo w ryzach. Teraz niestety turbo jest zbijane bo komp nie ma jak nim wysterować, co wyraźnie też czuć podczas jazdy (szarpnięcia). Na małych wtryskach turbo było zbijane ale nie tak ostro więc nie było szarpnięć podczas jazdy. Oczywiście pokazał wykresy mechanikom to zrzucają że to nie turbo.

Wrzucam parę wykresów, może ktoś coś powie :) w razie czego mam gdzieś logi mogę wrzucić

duze wtryski.PNG

małe wtryski.PNG

wykres.PNG

Opublikowano

Jak się nie mylę to w golfie był alh 90, asv 110 i agr 90 ze stałą geometrią... 

Trzeba dojc co tam powinno siedzieć, co do czego... Fizycznie jakie ma numery sterownik silnika? 

Może było tak że w ogóle wrzucony AFN z A4 czy paska B5 np razem z kompem... 

Ogólnie to myślę, że wizyta u tunera i pogrzebanie w mapach wysterowania N75 by tu pomogła... Szczególnie na początku gdzie jest duży overboost

Opublikowano (edytowane)

Niestety nie zaglądałem do podszybia żeby obejrzeć sterownik. W vag com pokazuje 

028 906 021 GH 1.9l R4 EDC G10SG 1425.

Z tym wrzuceniem z innego autka to nie siedzi mi tylko wlepka w bagażniku, oto ona:

Vin ze screenu siedzi z innymi. Nie wydaje mi się żeby komuś chciało się aż tak podrabiać nalepkę...

 

119604727_1324616437745119_5470399725415053452_n.jpg

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Ciekawe czy N75 nie ma tu znaczenia czy do sterowania zmiennej czy stałej geometrii, trzeba by Etke przejrzeć 

Opublikowano

wrzuce logi:

VAGLOGGER.APPHB.COM
VAGLOGGER.APPHB.COM

Ostatni niestety jako screen bo sie nie chce wczytac:

image.png

Opublikowano (edytowane)

Wlaśnie nie wiem co mechaniki narobili... w kompie jest błąd tylko od przepływki.

W logach jakby N75 działał... W starych turbinach było sterowanie ciśnieniem w nowszych (ze zmienną) podciśnienie. Nie wiem do końca czy w obu był N75...

Od około 16:50

 

Jest jeszcze pytanie o przepływkę... jest uszkodzona bo robiłem test z diodą i blędu nie było. Czy będzie ona miałą wpływ na działanie turbiny?

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Będzie miała, cięta jest dawka paliwa, co widać po logach nawet

Opublikowano (edytowane)

Hmmm, popraw mnie znowu, ale w takim razie, dla obecnej turbiny, dla obecnego "stanu" wszystkiego to nawet lepiej? Mniej paliwa, gorzej się rozpędza, łatwiej ją zatrzymać...

W którym miejscu widać że jest cięta dawka? Chce określić jak dużo % jest obcięta

 

EDIT: OK, rozumiem że jest to w grupie 008. Ale obcięcie nie wygląda na duże i dzieje się w momencie obcięcia turbiny.... 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

Wymieńcie ten MAF, niech zacznie normalnie dawkować, zrób logi, wtedy będzie można coś podpowiedzieć, bo może wystarczy lekko wydłużyć sztangę wtedy i byłoby dobrze... 

Ewentualnie podnieść zderzak żeby ograniczyć doładowanie... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

MAF zamówiony.

W przypadku gdy turbina jest ze stałą geometrią wciąż można ustawiać sztangę i przestawiać zderzak ? (P.S. nie znam się na turbinach za wiele :) ) 

Opublikowano (edytowane)

Dodaje logi po zmianie MAF:

DYNAMICZNE:

http://vaglogi.pl/log-001_004_5N1UA.htm
http://vaglogi.pl/log-003_011_WF3y8.html
http://vaglogi.pl/log-003_B5O75fc.html
http://vaglogi.pl/log-011_JgS9n.html 
http://vaglogi.pl/log-011_bhcU4A0.html

STATYCZNE:

 
BS:
 
JAKIEŚ INNE (np. podczas jazdy)
 
Zrezygnowalem z BS 011, ze względu na to że nie wiem jak zareaguje sterowanie zmienną geometrią której nie ma...
 
W dynamicznym są dwa logi 011, w tłumiku jest coś zrobione, nie wiem strumiennica czy coś... po wciśnięciu magicznego pstryczka golf ma inny głos. Mówił o tym właściciel, nazwał to chyba przelotem.
 
Oprócz tego dowiedzieliśmy się od właściela, że był tam 110KM silnik i wtryski są orginalne, pompa orginalna, EGR zaślepiony, turbo wrzucone od AWX, zrobiony soft. Wg poprzedniego właściciela (jest mechanikiem), turbo musi być ze zmienną bo jest zupełnie inne sterowanie. Mało tego seryjna turbo od AFN będzie przeładowywać na tej mapie, więc trzeba turbo od AWX. 
 
@kamil-vag popatrz proszę na te logi czy coś oprócz turbo jest nie tak. Prawdopodobnie podjedziemy na czasie to jeszcze jednego mechanika co trochę wie o 1.9TDI ale aktualnie golf ma zmieniane tablice więc musi to poczekać. Umówimy się żeby się przejechał i stwierdził czy coś jeszcze nie tak. Generalnie coś stuka przy gwałtowniejszym ruszaniu, pewnie wybita poducha, plus moze coś zostało źle zrobione z przeróbką wydechu pod inne turbo.

 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

No to widzisz, trzeba podmienić turbo i na drugi raz unikać takich specjalistów mechaników ? co wiedzą lepiej. 

Ale teraz i tak jest z tym doładowaniem zdecydowanie lepiej, jest stabilniej na tej przepływce, więc poprzednio cięta dawka miała wpływ na doładowanie... 

Opublikowano (edytowane)

A jeśli możesz odpowiedz mi jeszcze na takie konkretniejsze pytania
1) przy jakich obrotach taka turbina AFN/AWX powinna otrzymać zadane doładowanie, zakładamy start od 1500RPM na 3cim biegu
2)czy te korekty na wtryskach są znośne?
3)czy dawka jest dobrze ustawiona bo oczywiście była robiona na oko, dopiero później dałem gosciom laptopa z VAGiem żeby zrobili to dobrze.
4)czy wskazania przepływki są ok, pewnie ma na to wpływ EGR... przepływka jest używana :/ moim zdaniem jest w miarę OK.
5)czemu MAF chce cały czas taką samą ilość powietrza, nie powinno być tak że na wolnych chce mniej?
6) czy dawka paliwa w mapie zapodana nie jest za duża?

 

Z tymi specjalistami że wiedzą lepiej to raczej włąśnie problem jest że nie wiedzą :P założyli że golfy były 90KM nie sprawdzając silnika, ej choćby w dowodzie można było sprawdzić już by to coś powiedziało. Pomijam, że kazali kupić stałą geometrię czym dołożyli sobie tylko roboty i problemów. Moim zdaniem każdy normalny kazałby kupić to co jest "na stanie". Pomijając to że choćby mapa może być kiepska i tym się bronili, że "nie wiadomo co tam jest porobione" i lepiej wrócić do czegoś normalnego...

Kurde widzę, że przegapiłem loga 008...

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

Mam G4 Alh 90km  1999r i oryg turbo ze zmienną geometrią bo czyściłem ostatnio

Edytowane przez sieergiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...