Jump to content

Czujnik cofania - wymiana


Recommended Posts

Witam kolegów mam pytanie jak wymienić czujnik cofania ten drugi czy da się to zrobić bez ściągania zderzaka, gdzie widać jaka jest odległość na fis mi nic nie pokazuje, gdy wrzucam wsteczny bieg mam tylko ciągły sygnał który po chwili zanika i jest cisza dzięki za pomoc 

Edited by Hanys83
Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest to jeden z tych dwóch czujników środkowych to musisz zderzak demontować. Do tych pozostałych dwóch zewnętrznych można pogimnastykować się od dołu. W B6/B7 nie ma wizualizacji odległości jest tylko akustyczna. Sygnał ciągły masz bo w razie jakiejkolwiek awarii systemu pomocy parkowania, sterownik wyłącza wszystkie czujniki i sygnalizuje to jednym długim tonem i migającą kontrolką na przycicku pdc (jeżeli taki przycisk masz. Występuje on tylko gdy masz z przodu i z tyłu czujniki).

Link to post
Share on other sites

Powiedz mi a nie idzie jakoś tego jednego obejść żeby chociaż te trzy pozostałe działały nie mogę nigdzie dostać tego czujnika,zależy mi żeby był pod kolor 

Link to post
Share on other sites

Nie da rady. Wszystkie muszą działać. Kup sobie nowy zagruntowany tylko oryginalny żaden zamiennik. Są zestawy do lakierowania w sprayu (lakier baza i bezbarwny). Sam sobie polakierujesz. Nie będzie różnicy widać. 

Link to post
Share on other sites

Kod lakieru jest podany na wlepce. Wlepke masz w badażnku i dodatkowo na pierwszej stronie książki serwisowej. 

20201114_150832.jpg

Link to post
Share on other sites

Wiem że są różne te czujniki a ściągając już zderzak nie chciałbym rozczarowana ze nie pasuje albo nie ta wtyczka wiesz o co chodzi 

Link to post
Share on other sites

To jest katalog elektroniczny  z numerami części. Po prawej stronie masz widoczny numer części czujnika czyli 7H0919275D. Takiego czujnika szukaj. 

Link to post
Share on other sites

:hi:Jak kupisz już zagruntowany to przed lakierowaniem przejedź go lekko papierem ściernym 3000 żeby dobrze lakier na nim trzymał. Odtłuść i dopiero lakier nałóż. To samo przed bezbarwnym. Nie nakładaj za grubej warstwy na czujnik bo nie będzie prawidłowo działał jak za gruba warstwa będzie. Jak kupisz czujnik nie zagruntowany to musisz go dodatkowo przed lakierowaniem zagruntować żeby lakier później nie odpryskiwał. 

Link to post
Share on other sites

Zalozylem nowy czujnik na tyl z niższej polki (koszt 50 zł), przy cofaniu działa bez problemu natomiast po wlaczeniu swiatel DRL lub mijania i wrzuceniu wstecznego zaczyna piszczeć, sprawdzic vcdsem bloki czy od razu kupić czujnik z wyzszej polki lub ori ??

Link to post
Share on other sites

Najlepiej ori tak jak wyżej pisałem. Podłącz vcds i sprawdź zanim ten wyrzucisz. Może jakiś inny też już  siada lub jest problem w okablowaniu. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2020 o 08:24, Muskel1 napisał:

Jeżeli jest to jeden z tych dwóch czujników środkowych to musisz zderzak demontować. Do tych pozostałych dwóch zewnętrznych można pogimnastykować się od dołu. W B6/B7 nie ma wizualizacji odległości jest tylko akustyczna. Sygnał ciągły masz bo w razie jakiejkolwiek awarii systemu pomocy parkowania, sterownik wyłącza wszystkie czujniki i sygnalizuje to jednym długim tonem i migającą kontrolką na przycicku pdc (jeżeli taki przycisk masz. Występuje on tylko gdy masz z przodu i z tyłu czujniki).

Witam.

Co do demontażu środkowego czujnika to da się może tak w B7? :

próbował ktoś?

Link to post
Share on other sites

To jest B7 na tym filmiku. Widać po dyfuzorze i lampach na tylnej  klapie.

 

Screenshot_20210205-203328_Opera.jpg

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

No tak B7, tylko w większości przypadków ludzie rozbierają pół auta żeby odchylić cały zderzak, bo ponoć nie da się wymienić środkowych czujników bez takich manewrów, a tu koleś odczepia tylko dyfuzor, stąd moje pytanie czy to takie "proste" jak na filmiku? 

Link to post
Share on other sites

Próbowałem w zeszłym roku w ten sposób i nie było podejścia do czujnika. Nie mam pojęcia gdzie on tam tę rękę wkłada i jakim cudem to tak łatwo wyjmuje.

Link to post
Share on other sites

Mili Państwo, dementuję plotkę jakoby trzeba było odczepiać pół zderzaka, żeby wymienić środkowy czujnik cofania. Przed chwilą wymieniłem sobie środkowy prawy czujnik i jedyne co zdemontowałem, to dwie śrubki torxy na środku w okolicach haka (mocujące dokładkę zderzaka (dyfuzor)) i tyle, nawet nie trzeba go odczepiać wystarczy lekko odchylić plastik, spokojnie jest dojście, niewiele miejsca ale da się to zrobić. U mnie cała operacja trwała ok 15 minut.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.02.2021 o 14:48, emixx napisał:

Mili Państwo, dementuję plotkę jakoby trzeba było odczepiać pół zderzaka, żeby wymienić środkowy czujnik cofania. Przed chwilą wymieniłem sobie środkowy prawy czujnik i jedyne co zdemontowałem, to dwie śrubki torxy na środku w okolicach haka (mocujące dokładkę zderzaka (dyfuzor)) i tyle, nawet nie trzeba go odczepiać wystarczy lekko odchylić plastik, spokojnie jest dojście, niewiele miejsca ale da się to zrobić. U mnie cała operacja trwała ok 15 minut.

Pozdrawiam

Ok, potwierdzam - da się to zrobić drobnymi szczupłymi rękami ALE jeśli ktoś posiada ori TPMS to już nie jest tak przyjemnie w przypadku prawego środkowego czujnika, ponieważ stelaż i mocowanie anteny TPMS mocno utrudnia wsunięcie tam ręki.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...