Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9TDI AVB] Ciężki rozruch, telepie silnikiem po rozgrzaniu


miskowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sytuacja wygląd tak, że auto od pewnego czasu nie zawsze paliło za 1 razem, nawet jak było cieplej na zewnątrz. Przez kilka ostatnich dni odpalał po długim kręceniu za 3-4 razem, aż przedwczoraj po dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz silnik zgasł i nie dało się uruchomić. Odpalił dopiero na plaka. Dzisiaj auto odpaliło od 1 razu, ale po rozgrzaniu trzęsie silnikiem i podczas rozgrzewania czuć jakby co jakiś czas wypadał zapłon. Podpiąłem vcds i zrobiłem wstępną diagnostykę i kilka profilaktycznych wymian:

- brak błędów w ECU

- czujnik temperatury wskazuje poprawnie

- synchronizacja ustawiona na -0,6 do -1

- komplet nowych świec żarowych Beru

- nowy filtr paliwa Bosch + zaworek Bosch

- pompa w zbiorniku wyjęta, działa, sitko czyste, wydajność pompy około 3l/min

Teraz ciekawa sprawa co do korekt. Zrobiłem log 13+18+23 trwający ~25min od zimnego silnika do nagrzanego do około 80C.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

W logu widać wysoką korektę na 3 cylindrze na początku gdy silnik jest niedogrzany, ale po osiągnięciu około 70C silnik zaczyna nierówno pracować i sami zobaczcie co się dzieje z korektą na 4 cylindrze. Dochodzi do maksimum pomiarowego 2,99mg/suw a BIP spada do -50. Poniżej dodam jeszcze 2 wykresy, może lepiej będzie to widać, bo log jest długi.

Grupa 13.png

Grupa 23.png

 

Proszę doświadczonych kolegów po podpowiedź, bo moim zdaniem przyczyną mogą być uszczelnienia pompowtryskiwaczy albo po prostu same pompki już umierają? Co ewentualnie można jeszcze sprawdzić przed podjęciem decyzji o demontażu pompek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od uszczelniaczy ( objawy wskazują że to one najprawdopodobniej są przyczyną ).

Podczas roboty zamień miejscami pompki trzecią i czwartą, jak wszystko po robocie nie wróci do normy to przynajmniej będziesz wiedział czy to nie jest wina pompki ( jeżeli wusokie korekcje przeniosłyby się na trzeci cylinder wtedy pompka trafiona ).

Jest bardzo duża szansa że jeżeli uszczelnienia wymieni ktoś co na tym zęby zjadł to na następne 100 tysięcy będzie spokój :D:hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o uszczelniaczach masz na myśli zestaw uszczelek do pompowtryskiwaczy, czyli oringi, podkładka miedziana itd.? Jeżeli tak, to rozumiem że zmiana kompletu uszczelnień na pompkach i zamiana miejscami. A co powiesz o tej 3 pompce, ona na zimnym też wykazuje korekty +1,3mg/suw. Dopiero po rozgrzaniu korekta spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, miskowy napisał:

Mówiąc o uszczelniaczach masz na myśli zestaw uszczelek do pompowtryskiwaczy, czyli oringi, podkładka miedziana itd.? Jeżeli tak, to rozumiem że zmiana kompletu uszczelnień na pompkach i zamiana miejscami.

Wszystko tak , do tego nowe śruby mocujące pompki.

 

7 minut temu, miskowy napisał:

 A co powiesz o tej 3 pompce, ona na zimnym też wykazuje korekty +1,3mg/suw. Dopiero po rozgrzaniu korekta spada.

Objawy są typowe dla zużytych uszczelnień pompek.

Dla całkowitej pewności możesz zamienić miejscami pompki 1 i 3 oraz 2 i 4 :)

 

PS 

No i najważniejsze, dobry fachowiec do tej roboty potrzebny, nie z łapanki  :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 22:57, piotrsob1 napisał:

No i najważniejsze, dobry fachowiec do tej roboty potrzebny, nie z łapanki  :whistling:

Tak więc sam podjąłem się wymiany uszczelnień. Użyłem suwmiarki 700mm do ustawienia pompek względem krawędzi głowicy oraz czujnika zegarowego do ustawienia krzywek. Zestaw oringów Bosch + zestaw śrub OEM VW. Niestety gniazda w głowicy od strony śrub w stanie idealnym, a po stronie przeciwnej głębokie ostre rowki. Złagodziłem je papierem o gradacji 800, oczywiście zabezpieczyłem gniazda szmatkami, żeby pył z obróbki nie dostał się do komory. Później porządne mycie i czyszczenie, montaż pompek (trzeba użyć sporej siły żeby ładnie siadły w gniazdach), zamieniłem miejscami pompowtrysk 3 z 4. ustawienie na 180 stopni i odpalenie. Samochód chodzi równo, po nagrzaniu silnik pracuje ładnie. Odpala z pół obrotu rozrusznika zimny, ciepły i po całonocnym postoju.

Poniżej zamieszczam nowy log (znacznikiem 1-2 zaznaczyłem obszar gdzie zwiększyłem obroty do ~1500obr/min żeby przyspieszyć rozgrzanie silnika). Widać że BIPy również uległy poprawie.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Przy okazji załączam mój wykres w celu porównania korekt przed (1 post tematu) i po wymianie. Jest dużo lepiej, ale dalej na 4 pompce korekta jest wyższa niż na pozostałych.

Grupa 13 - nowe uszczelki.png

 

Dziękuje bardzo za pomoc. Mam nadzieje, że mimo tej wyższej korekty na 4 pompce auto będzie jeździło bez problemów tak jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...