Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotanie na skręconych kołach w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam Audi a4 B9 2016 r. 2.0 TDI 190KM quattro, przebieg 150 tys.

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne grzechotanie/tyrkotanie przy skręconych kołach. Problem pojawia się tylko wtedy, gdy stoję na skrzyżowaniu, skręcam maksymalnie koła w lewo, lub w prawo i delikatnie dodaje gazu. Oprócz lekkiego oporu kół (ponoć to przy quattro normalne) dochodzi właśnie takie grzechotanie czy tyrkotanie z napędu. Trwa to sekundę-dwie dopóki nie wyprostuje kół. Na wprost wszystko jest ok, zero hałasu. Problem nie pojawia się, gdy jadę do tyłu i skręcam maksymalnie w prawo czy w lewo, tutaj również cisza. 

 

Był wymienialny olej w tylnym moście (raczej niepotrzebnie, bo tutaj olej był czyściutki). Byłem z tym w ASO, ale oni również rozkładają ręce i nie wiedzą o co chodzi. Podpinali mi jakieś urządzenie i wyszło, że tylni most cisza, skrzynia lekko słychać, ale coś w oddali no i najbardziej ten środkowy mechanizm różnicowy. Niestety ASO rekomenduję wymianę całej skrzyni :)

 

Może ktoś miał podobny problem i udało się rozwiązać? Myślałem nad jakiś walniętym przegubem, ale każdy mechanik mówi, że to byłby całkiem inny hałas.

Opublikowano

Próbowałem nagrać, ale nic nie słychać. Tutaj przydałoby się nagranie z ASO, ale niestety nie udostępniają takich rzeczy. 
 

Opublikowano

Miałem to samo ,ciężko było określić z której strony . Wymieniłem półoś z przegubami z lewej -zonk , następnie prawa strona i problem znikł.

Opublikowano
W dniu 27.12.2020 o 18:28, nygus069 napisał:

Miałem to samo ,ciężko było określić z której strony . Wymieniłem półoś z przegubami z lewej -zonk , następnie prawa strona i problem znikł.

Jaki koszt takiej wymiany?


Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju w mechanizmie różnicowym. Zobaczymy, czy to coś da.

Opublikowano

Przeguby około tysiąca plus trzy popołudnia spędzone w garażu .

Opublikowano

Byłem dzisiaj na wymianie oleju w mechanizmie różnicowym. Mogę powiedzieć, ze na ten moment jest Ok, pomogło :) w 100% pewny będę po tygodniu, ale już przejechałem te 50km i jest cisza, grzechotania na skręconych kołach nie ma. Niestety wymiana oleju w tym mechanizmie nie jest tania bo tez ponad tysiąc. Sam olej jest drogi bo oryginał kosztuje ponad 200 zł, a tam wchodzi coś około 4 litrów.

 

Opublikowano

O to ciekawe! Czy jesteś w stanie podać oznaczenie swojej skrzyni, ile dokładnie oleju wlano  i jaki?

Dzięki:hi:wlepka.png

Opublikowano

Nie mam książki serwisowej :( Bez podnoszenia samochodu mogę gdzieś to jeszcze sprawdzić?

Z tego co mi mechanik mówił, to spuścił 3,5l a wlał 4l, więc tak jakby 0,5 brakowało.

Olej - G 055 549 A2

 

Zrobiłem już 1000 km, więc mogę powiedzieć, że wymiana oleju pomogła (odpukać) :D 

Opublikowano

W poprzednich generacjach wlepka z kodami znajdowała się w bagażniku we wnęce koła lub pod tylną kanapą..jak jest w 8W to nie wiem:eusathink: Pytałem o skrzynie bo chciałem porównać i sprawdzić ilości oleju. Ale udało mi się ustalić, że w moim przypadku:

Skrzynia S-tronic OCL (DL382-7Q) z napędem quattro

ATF : G 055 529 A2
-4.35L napełnienie fabryczne
-3.5L - wymiana
MTF: G 055 549 A2

-3.8L wymiana

Opublikowano (edytowane)

U mnie ta sama historia :facepalm: .Strzela ,trzeszczy przy ruszaniu na pełnym  skręcie czy to w prawo czy w lewo.Zamówiłem półosie z przegubami mam nadzieje, że przejdzie jeśli nie to wymienię jeszcze olej w mechanizmie.Dam znać czy problem zniknął.Pzdr 

Edytowane przez Oli1978
Opublikowano
W dniu 31.10.2021 o 18:01, Oli1978 napisał:

U mnie ta sama historia :facepalm: .Strzela ,trzeszczy przy ruszaniu na pełnym  skręcie czy to w prawo czy w lewo.Zamówiłem półosie z przegubami mam nadzieje, że przejdzie jeśli nie to wymienię jeszcze olej w mechanizmie.Dam znać czy problem zniknął.Pzdr 

Czy ten objaw występuje również przy jeździe do tyłu na skręconych kołach?

Opublikowano (edytowane)

Do tyłu cisza ?

Edit.Wymiana przegubów nic nie pomogła.Nadzieja w oleju mechanizmu różnicowego :facepalm:

Edytowane przez Oli1978
Opublikowano
20 godzin temu, Oli1978 napisał:

Do tyłu cisza ?

Edit.Wymiana przegubów nic nie pomogła.Nadzieja w oleju mechanizmu różnicowego :facepalm:

Pospieszyłeś się z tymi przegubami.. Gdyby strzelał/trzeszczał ja to napisałeś to raczej przy jeździe do tyłu i przodu.

Koledze @blua24 pomogła wymiana oleju w mechanizmie różnicowym, do tyłu też miał cisze.

 

Opublikowano

Sprawdzałeś w ogóle te przeguby? Ja wypisałem co należy sprawdzić, nie co wymienić.

Opublikowano
W dniu 3.11.2021 o 12:24, Oli1978 napisał:

Do tyłu cisza ?

Edit.Wymiana przegubów nic nie pomogła.Nadzieja w oleju mechanizmu różnicowego :facepalm:

Niech spuszczą Ci olej z tego i sprawdź jak on wyglada. Jesli jest mega wyeksploatowany ale bez żadnego syfu w środku to wymiana oleju pomoże. Jeśli znajduje się już w nim syf to raczejtutaj wymiana oleju nie pomoze tylko juz trzeba będzie myśleć o nowej skrzynce ;) 

Mi po wymianie te grzechotanie ucichło, ale w oleju nie miałem żadnego syfu.

Opublikowano

Z tego co się orientowałem, żeby wymienić olej w mechanizmie trzeba rozpoławiać skrzynię?

Opublikowano

Nic nie trzeba rozkręcać, mechanizm różnicowy jest zalany tym samym olejem co część mechaniczna skrzyni.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A gdzie się ten olej spuszcz i nalewa?

Opublikowano

Spuszczasz odkręcając pompę oleju a nalewasz korkiem z boku skrzyni. 

obraz_2021-11-19_183158.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...