Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie rozrządu


LEWANDA94

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem. Ciekla pompa aody6, wymieniony rozrzad razem z pompa. Teraz jakoś dziwny dźwięk. 

Przed wymiana był problem bo nie było cisnienia w układzie chłodzenia, ciągle się zapowietrzal nie było grzania w aucie, pomyśleliśmy, że zapowietrzal się od pompy, po wymianie ten dźwięk A auto dalej sie nie grzeje w środku. 

20201222_164653.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ze zdjęcia jest ciężko cokolwiek usłyszeć....

Po drugie jakiego producenta zestaw rozrządu został założony + jaka pompa i czy wykonujący tą naprawę miał pojęcie co robi.

I po trzecie układ chłodzenia aby właściwie funkcjonował musi być właściwie odpowietrzony.....choć czasami potrafi to "sam" ogarnąć bez udziału właściciela. Pytanie, czy wiesz jak się to robi, aby działało prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AndrzejK. napisał:

Po pierwsze ze zdjęcia jest ciężko cokolwiek usłyszeć....

Po drugie jakiego producenta zestaw rozrządu został założony + jaka pompa i czy wykonujący tą naprawę miał pojęcie co robi.

I po trzecie układ chłodzenia aby właściwie funkcjonował musi być właściwie odpowietrzony.....choć czasami potrafi to "sam" ogarnąć bez udziału właściciela. Pytanie, czy wiesz jak się to robi, aby działało prawidłowo.

Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź. Wpadła się mała pomyłka bo zamiast filmu dodalo mi się zdjęcie. Ale dziwny odgłos został ogarnięty,. Był o kawałek zbyt mocno zaciągnięty pasek. Rozrzad jak i pompa wody jest firmy Gates. No i pojęcie było Ale nie spodziewaliśmy się, że zaciągnięcie mocniej o taki kawałek ma tak wielkie znaczenie.

Dźwięk jest okej. Co do grzania. Jak zrobić to poprawnie? Mam ten otwór do odpowietrzenia nie chce narobić szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie paska rozrządu to nie błaha sprawa....ma być napięty tak jak być powinien, ani mniej ani więcej, tego nie robi się na oko, bo można sobie kłopotów narobić dlatego pytałem czy osoba,która to robiła ma pojęcie w zagadnieniu i chyba nie do końca ma...., ale to poza tematem. Ważne, że usterkę poprawiono.

Co do układu chłodzenia tak ogólnie śrubę odpowietrzającą masz na przewodzie chłodzącym metalowym na wysokości pokrywy zaworów (na imbus).

Na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym ma być poziom max, klimatronik dajesz na HI i odpalasz silnik.

W trakcie nagrzewania co jakąś chwilę popuszczasz odpowietrznik przez który wypuszczasz powietrze z układu.

Wykonujesz tą czynność do momentu, aż będzie leciał "czysty" płyn bez pęcherzyków powietrza.

Wskazówka temperatury obecnie jest w pionie przy nagrzanym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Napięcie paska rozrządu to nie błaha sprawa....ma być napięty tak jak być powinien, ani mniej ani więcej, tego nie robi się na oko, bo można sobie kłopotów narobić dlatego pytałem czy osoba,która to robiła ma pojęcie w zagadnieniu i chyba nie do końca ma...., ale to poza tematem. Ważne, że usterkę poprawiono.

Co do układu chłodzenia tak ogólnie śrubę odpowietrzającą masz na przewodzie chłodzącym metalowym na wysokości pokrywy zaworów (na imbus).

Na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym ma być poziom max, klimatronik dajesz na HI i odpalasz silnik.

W trakcie nagrzewania co jakąś chwilę popuszczasz odpowietrznik przez który wypuszczasz powietrze z układu.

Wykonujesz tą czynność do momentu, aż będzie leciał "czysty" płyn bez pęcherzyków powietrza.

Wskazówka temperatury obecnie jest w pionie przy nagrzanym silniku?

 

Tak wskazówka jest w pionie. A chłodnica zimna, tak odpowoetrzalismy ostatnio trwało to z 15 minut, jakiś efekt był, ale wczoraj to samo A.efekt był mały bo ciągle płyn z bombelkami leciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

Termostat wymieniony?

Odpowietrzasz docelowo przy pełnym otwarciu termostatu ( silnik "nagrzany"?)

Operacja musi być wykonana do skutku, aż będzie leciał sam płyn.

Może też być padnięty termostat jak zasugerował kolega i nie otwiera obiegu.

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...