Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Urwany zawór wydechowy 1.8T BFB


sowka998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem 1.8T a dokładniej to z urywającym się zaworem wydechowym na 4tym cylindrze. Kupiłem audi z uszkodzonym silnikiem,zerwany pasek rozrządu. Ze względu na uszkodzone zawory kupiłem drugą głowice. Przed włożeniem głowica została zplanowana, mechanik wyciągał tłoki by sprawdzić czy pierścienie nie są zakleszczone, wszystko ok. Po złożeniu i odpaleniu silnika praca była nie równa. Okazało się że jest urwany zawór wydechowy na 4tym cylindrze. Zawór został zmieniony na nowy. Po ponownym odpaleniu znowu urwało ten sam zawór. Mechanik stwierdził że jest to wina samoregulatora, zostały wymienione wszystkie wydechowe na nowe. Po raz kolejny po odpaleniu chodził 30 min dobrze, później znów urwało zawór. Ręce opadają.... Co może być przyczyną że cały czas tak samo urywa ten sam zawór. Dodam że wałki poszły z głowicy ci był uszkodzony rozrząd. Może ktoś miał taki przypadek. Zawór widać że jest wyginany na górze przy spince. 

 

IMG_20201223_182052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co opisujesz i co widać ze zdjęcia to tak jakby sprężyna zaworowa była zdeformowana i wektor jej siły nie działał centralnie po osi trzonka zaworu tylko w bok, co powoduje siły zginające trzonek zaworu.

Poza tym ten zawór to oryginał czy jakiś zamiennik, bo po przełomie widać że ma bardzo dużą twardość , co za tym idzie jest to kruchy materiał...

Ori zawory potrafią się krzywić jak z plasteliny i nie pękają , chyba że w czasie obróbki cieplno-chemicznej utwardzane są same ich końcówki w miejscu montażu zamka.

Jak masz stare , ori zawory to spróbuj jak się zachowują w miejscu w którym ten pękł, po prostu złap końcówkę w imadle i spróbuj skrzywić ..... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z prowadnicą tego zaworu?Nie jest uszkodzona?Może ta głowica miała jakiś problem wcześniej. Może gniazdo prowadnicy było regenerowane, może jest jakaś nadwymiarowa?A sam samoregulator nie ma jakiegoś dużego luzu na boki?Raczej coś doprowadza do nieosiowej pracy zaworu,ale aż tak żeby go łamało?A jak wygląda zamknięty zawór, równo przylega do gniazda?A samoregulator nie ulega zniszczeniu w tym momencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...