Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Dymi na zimnym silniku


pabblo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisałem w temacie jakiś czas temu. Problem zaczął się od ciężkiego zapalania rano. Po wymianie jednego z pompowtrysków oraz wymianie kompletu oringów dalej problem występował + kopcił na biało na zimnym silniku. Mechanik obstawił, że gniazda w głowicy są tak wyrobione, że oringi już nie wystarczają (przebieg 330k). Postanowiłem zregenerować głowicę + tulejowanie gniazd + rozrząd + wymiana vacum (okazało się że jest w złym stanie). Po złożeniu silnika problem z dymieniem dalej występował, mechanik wymienił oringi na jednym pompowtrysku - 4. cylinder (mówił, że zawinął się podczas montażu) i problem ustąpił. Teraz po tygodniu od odbioru auta (przejechane ~100 km) problem z dymieniem wrócił (odpala normalnie). VCDS pokazuje korektę na 4 cylindrze +1,3  i BIP na tym samym cylindrze od +30 bez gazu do +70 przy ~3000 obrotów.  Po rozgrzaniu silnika do około 70 stopni już nic nie dymi.

Na co obstawiać? Co sprawdzić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podpiąłem VCDS na zimnym i rejestrowałem od momentu odpalenia.

Grupa 18 na pierwszych trzech cylindrach:

bez gazu: 0
dodawanie gazu: 0
spadek obrotów po puszczeniu gazu: 4

Grupa 18 na czwartym cylindrze:

bez gazu: 0
dodawanie gazu: 6
spadek obrotów po puszczeniu gazu: 4

 

Za chwile wrzucę korekty i BIPy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć logi, nie te wykresy.... Chociaż teraz już widać, że 4 pompka ma dość i korekcje i bipy na niej wysokie... 

Więc albo znowu coś nie tak z montażem, albo ten 4 pompo-wtrysk się kończy...

Chociaż obstawiam tą 1 wersję.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Fakt korekcja na 4 spora a BIP przekracza +/- 30 i to na plusie a to raczej przycinająca się pompka, chociaż nie zaszkodzi sprawdzić w jakim stanie jest wiązka elektryczna. A ogólnie o tej porze roku- rano po  odpaleniu (do momentu rozgrzania) w każdym aucie dymu jest sporo i często jest to mylące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie pompowtrysku na regenerowany dymienie ustało, a korekty teraz to max +0.15

 

dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...