swampfirE 0 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 Witam, wyskoczył mi check engine po diagnostyce vcds wyszło ze to klapki kolektora, natomiast działa prawidłowo. Uczepiłem się bardziej DPF i vcds wskazał takie wartości wytłumaczy mi ktoś czy są prawidłowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 Troche dużo masz tego popiołu olejowego jak na przebieg 231kkm. Zgodnie z zaleceniami producenta, dpf osiąga całkowite zapełnienie (dla silników 2.0 cr) przy 175ml (Ty masz już 250ml). Dla przykładu Golf 6 2.0 TDI (którego miałem w rodzinie), przy 137kkm miał 78 ml. co po dokładnym obliczeniu daje 0,0005662432 ml na przebyty km. Gdy pomnożę tą wartość przez Twój przebieg wychodzi ok 131 ml. Ty masz 250 ml. Więc albo przebieg nie jesz rzeczywisty ( dużo większy) albo silnik nadmiernie wytwarza sadzę i przedwcześnie zapchał dpf. Wartość popiołu olejowego jest oczywiście wartością wyliczaną przez sterownik silnika na podstawie przebiegu i prędkości z jaką auto się poruszało. Możliwe, że silnik produkuje nadmiernie sadzę, co prowadzi też do zasyfienia kolektora i klapek (dlatego błąd). Trochę dziwne też, że pomimo takiego zapełnienia silnik regenerował dpf przed ponad 512 km. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swampfirE 0 Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 19 godzin temu, Muskel1 napisał: Troche dużo masz tego popiołu olejowego jak na przebieg 231kkm. Zgodnie z zaleceniami producenta, dpf osiąga całkowite zapełnienie (dla silników 2.0 cr) przy 175ml (Ty masz już 250ml). Dla przykładu Golf 6 2.0 TDI (którego miałem w rodzinie), przy 137kkm miał 78 ml. co po dokładnym obliczeniu daje 0,0005662432 ml na przebyty km. Gdy pomnożę tą wartość przez Twój przebieg wychodzi ok 131 ml. Ty masz 250 ml. Więc albo przebieg nie jesz rzeczywisty ( dużo większy) albo silnik nadmiernie wytwarza sadzę i przedwcześnie zapchał dpf. Wartość popiołu olejowego jest oczywiście wartością wyliczaną przez sterownik silnika na podstawie przebiegu i prędkości z jaką auto się poruszało. Możliwe, że silnik produkuje nadmiernie sadzę, co prowadzi też do zasyfienia kolektora i klapek (dlatego błąd). Trochę dziwne też, że pomimo takiego zapełnienia silnik regenerował dpf przed ponad 512 km. Czyli nie pozostaje nic innego jak wyczyszczenie DPF, tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 Czy miałeś problemy z regeneracją? Zapalała się kontrolka dpf? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swampfirE 0 Opublikowano 21 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 22 godziny temu, Muskel1 napisał: Czy miałeś problemy z regeneracją? Zapalała się kontrolka dpf? Nie, nie zapala się kontrolka DPF, wyskoczył tylko check i po sprawdzeniu, kolektor niby pracuje Ok, wiec skupiliśmy się na DPF bardziej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swampfirE 0 Opublikowano 21 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Dodam, że po odpaleniu auta za każdym razem obroty się podwyższają do 980 :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się