Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odgłos tarcia gumy o gumę przy skręcaniu


mati07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie mam problem przy skręcaniu słychać odgłos tak jakby guma o gumę tarła czy to na zgaszonym czy zapalonym. Z przodu jest kpl. nowych wahaczy, wymieniona maglownica, wcześniej pompa wspomagania i przewód od wspomagania. Ewidentnie to słychać w okolicach magla, ale jest drugi i wogole nie ma zmiany.

Edytowane przez mati07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij podszybie i sprawdź, czy mechanior, który zakładał magiel, dobrze go dokręcił. U mnie też dziwne odgłosy były, bo mimo poprawnego dokręcenia magla, po kilku dniach 'ułożył się' i jedna śruba się poluzowała, przez co były dziwne stuki podczas jego pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Langista napisał:

Zdejmij podszybie i sprawdź, czy mechanior, który zakładał magiel, dobrze go dokręcił. U mnie też dziwne odgłosy były, bo mimo poprawnego dokręcenia magla, po kilku dniach 'ułożył się' i jedna śruba się poluzowała, przez co były dziwne stuki podczas jego pracy.

Magiel sam wymieniałem, i na pewno jest dobrze dokręcony. Druga sprawa na starym maglu był ten sam głos tylko było jeszcze trzeszczenie przy większym skręcie teraz tego nie ma ale głos tarcia gumy o gumę pozostał;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj jeszcze raz, dobrze radzę. Osłona na kolumnie między grodzią a komorą silnika dobrze siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja odpowiem tak, według mnie są dwie opcje:    opony do tyłeczka, drugie co bardziej prawdopodobne wahacz któryś uwalony i przy skręcie efekt auto jakby jak człowiek utykało na jedną nogę i stąd chrobotanie bo krzywo układa się opona bieżnikiem do jezdni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Langista napisał:

Posprawdzaj jeszcze raz, dobrze radzę. Osłona na kolumnie między grodzią a komorą silnika dobrze siedzi?

Chodzi ci o tą gumę, jeżeli tak to dobrze siedzi nawet smarowalem ją w środku bo niektórym to pomagało. Dodałem filmik jak słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna zużyta opona nie da takich efektów, musiałbyś po mega gładkim betonie jechać jak na halach produkcyjnych. Opcja z wahaczem też odpada, gdyby przy skręcie magiel ruszał wahaczem, nie mówię co działo by się podczas jazdy. Otwórz maskę, połóz telefon na podszybiu nad maglem i nagraj te dźwięki, potem połóż pod autem. Dla mnie to magiel, który możesz spróbować minimalnie poluzować i jeszcze raz złapać.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Langista napisał:

Żadna zużyta opona nie da takich efektów, musiałbyś po mega gładkim betonie jechać jak na halach produkcyjnych. Opcja z wahaczem etz odpada, gdyby przy skręcie magiel ruszał wahaczem, nie mówię co działo by się podczas jazdy.

Też tak mi się wydaję, a wahacze są nowe febi. A może te poduszki na amortyzatorach tam niby nie ma łożysk ale przy skręcie jakiś ruch wykonują i są w tym dużym aluminiowym mocowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak sztywno siedzi, że żadnego odgłosu nie wyda. One mają tłumić drgania a nie służyć za dodatkowy wyłapywacz nierówności na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Langista napisał:

To tak sztywno siedzi, że żadnego odgłosu nie wyda. One mają tłumić drgania a nie służyć za dodatkowy wyłapywacz nierówności na drodze.

To mówisz żeby spróbować poluzować magiel, w sumie mogła się naprężyć chociaż sam nie wiem już wielu rzeczy próbowałem, niezła zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde nie zauważyłem filmika. Teraz go odsłuchałem. Kolego a może jednak wahacze, nie koniecznie muszą mieć luz.... Spróbuj tak ( nic nie tracisz) strzykawka gruba igła i zassij choćby oleju silnikowego i we wszystkie gumki grubo w każdy wahacz wstrzyknij olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim każesz mu zdegradować swoje nowe wahacze, pomyśl nad działaniem oleju silnikowego na gumy, które do niego nie są przeznaczone :) wahacze będą cicho, tam są tuleje, które nie pracują w tych płaszczyznach, jedynie sworznie, które mają smar od środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie zdegraduje, lata doświadczeń, prędszej wahacz mu się zużyje niż zdechnie z powodu oleju ;-) czasem jest tam za mało oleju lub gumka pęknie ... To nie teorie wyssane z palca ale praktyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Langista napisał:

Zanim każesz mu zdegradować swoje nowe wahacze, pomyśl nad działaniem oleju silnikowego na gumy, które do niego nie są przeznaczone :) wahacze będą cicho, tam są tuleje, które nie pracują w tych płaszczyznach, jedynie sworznie, które mają smar od środka.

Dokładnie bo to są delikatne ruchy kierownicą i taki pisk. Już sam nie wiem będę próbowała ten magiel popuścić i zobaczę. Czytałem o tym sporo i w sumie większość rzeczy przetestowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz popróbować, mi po prostu podczas skręcania lub podczas bujania autem skrzypiały dwa wahacze pomimo że luzu brak , wstrzykniecie oleju załatwiło sprawę na bardzo bardzo bardzo długo, skrzypienie ustało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna sprawa tak mi się przypomniało... w moim starym a4 b5 też kiedyś wytypował podobny pisk okazało się że jakaś osłonka nadkola czy coś już nie pamiętam opuściła się i ocierała o nią osłona drążków, magla czy jak tam zwał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sahipp napisał:

musisz popróbować, mi po prostu podczas skręcania lub podczas bujania autem skrzypiały dwa wahacze pomimo że luzu brak , wstrzykniecie oleju załatwiło sprawę na bardzo bardzo bardzo długo, skrzypienie ustało

Kiedyś mieliśmy taki przypadek u ojca w passacie B5 ja mówisz, ale tutaj nie ma nawet małego skrypniecia przy jeździe czy skręcaniu. Tylko ten głos tarcia gumy o gumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj co napisałem wyżej, może to jest i u Ciebie, było to na tyle niepozorne że nikt nie zwrócił na to uwagi

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sahipp napisał:

przeczytaj co napisałem wyżej, może to jest i u Ciebie

Jeszcze jest taka sprawa, chociaż nie zawsze ale gdy jest zimno duża wilgoć to nie słychać tak, albo gdy wyjadę z garażu i wykonam pierwsze ruchy kierownicą po kilku skrętach dobiero słychać i to najbardziej gdy robi się to na miejscu. A gdy jest gorąco i umyję samochód to słychać to najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli to nie jest cały czas... to trochę komplikuje sprawę... trzeba pomyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...