Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 ALZ 2007r - zapocenia olejowe (foto)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, moze znacie sie skąd te zapocenia pochodzą?

To cos poważniejszego?

IMG-20210330-WA0025.jpg

 

IMG-20210330-WA0028.jpg

 

Opublikowano

Wygląda to na zużytą uszczelkę pokrywy zaworów 06B103483L. Z tyłu, obok czujnika położenia wałka rozrządu jest widoczne duże zalanie, ale nie koniecznie nadajnik impulsów jest z tym związany. Z tyłu pokrywy jest odma, na łączeniu której często dochodzi do powstawania nieszczelności lub erozji gumy z powodu gromadzenia się oparów oleju i wody (szlam).

Opublikowano
8 godzin temu, ElectricShock napisał:

Wygląda to na zużytą uszczelkę pokrywy zaworów 06B103483L. Z tyłu, obok czujnika położenia wałka rozrządu jest widoczne duże zalanie, ale nie koniecznie nadajnik impulsów jest z tym związany. Z tyłu pokrywy jest odma, na łączeniu której często dochodzi do powstawania nieszczelności lub erozji gumy z powodu gromadzenia się oparów oleju i wody (szlam).

Dzięki za odpowiedź. A to może mieć związek z takim dymkiem bezbarwnym z wydechu? Jak by taka para po wejsciu na obroty i niezbyt przyjemny zapach.

Opublikowano

Mialem tak samo ale po wymianie uszczelki pokrywy zaworów problem z zapoceniem wrócił. 

Opublikowano

Hej! Na drugiej fotce z przegubem półosi przy skrzyni,jeśli jest jakiś wyciek to minimalny.Dopuszczalny luz poprzeczny  na  tzw. flanszy to 0,5 do 1,0 mm ale jak większy  wtedy to wyraźnie wycieka i trzeba wymienić szybko uszczelniacz półosi (simmering).Potrafi wydmuchać nawet 0,7 litra oleju SAE 75W90 (syntetyk 2.25L w skrzyni,olej G 052 911A) w skrzyni GBK.Po wymianie simmeringu na nowy "ori" nie ma oznak pocenia. Co do minimalnego pocenia w okolicy pokrywy zaworów to zauważyłem,że niemal wszystkie ALZ mają  to właśnie,ale to nie jest widocznie problemem.Inne wycieki oleju silnikowego np wskutek nieszczelności prowadnicy ("lejka") bagnetu,odmy (pęknięcia elementu) wymagają szybszego działania.Poza tym jak to jedyne problemy,to "lać benzynę i jeździć".W tym silniku jeszcze musi działać sprawnie  tzw "eżektor"(plastikowy element widoczny po otwarciu maski) i gumowe "kolanko" w kształcie cyferki "7".Jeśli sparciała,zmiękła (miała prawo) i się kurczy przy włączonym silniku, wymienić.THX.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...