Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8T BFB spalanie stukowe


OlekS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prosił bym Was rzucić okiem na te logi powiedzieć dlaczego daje takie mocne retardy. Zacznę od tego, że sprzęt jest seryjny: katalizator, SAI, turbo i wtryski, oprócz DSMIC i chipa na ok. 190KM i 300NM. Świece (NGK) i cewki (BOSCH) były zmieniane z 10tyś. km temu. Wszystkie bieżące naprawy i serwisy wykonywane na czas. N75 był wymieniony z 3 lata temu, DV nowa, ale widać dziwny wzrost ciśnienia przy puszczeniu gazu. Przepływka jeszcze ori, kiedyś była profilaktycznie przedmuchana i przemyta. Jeśli chodzi o przyśpieszenie to jakieś tam jest, ale mnie się wydaję, że jak cofanie zapłonu wynosiło zera (chyba z 1.5 roku temu robiłem profilaktycznie logi) - to przyśpieszał lepiej. Może ktoś zna sposoby zwalczenia spalania stukowego. Dziekuję za każdą opinię.

Lodi dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-002_033_2Lw27CM.html

 

http://vaglogi.pl/log-003_020_nA1yw59.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_8kfgDdo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski pętla. Kijowy program albo pompa paliwa się kończy. Poza tym przyjrzyj się katowi

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8Dziękuję za podpowiedzi. Pompę paliwa wymieniałem ok. rok temu na SKV, oryginalna wyła przy przekręceniu zapłonu. Ten program mam już 2 lata i kiedyś nie dawał takiego stukowego. Przy wymianie złączki elastycznej (1.5roku) był zdejmowany kat, wyglądał jak nowy, wszystkie sitka całe, chyba że dostał jak padła cewka zapłonowa niedawno, dlatego profilaktycznie wymieniłem cewki i świece. Logi zrobiłem tylko dlatego, że wyrwałem w dobrej cenie DSMIC i chciałem zobaczyć jaka jest temperatura dolotu, jest wyraźnie niższa, na jednym IC dochodziło do 70°C. 

Czyli podsumowując wtryski i tak trzeba dać większe, a poza tym program do korekty z większymi wtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaraz po programie nie petliło? Słaby tuner jak pozwolił na takie cos. Zmierz ciśnienie paliwa dla pewności i kompresję. 

Stuki mogą być od napinacza łańcucha również. Zajrzyj do kata od strony turbo, a najlepiej to wybij wkład. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8program robiem sobie sam w dlugie zimowe wieczory, miał być wrzucony na krótko dla porównania, ale wyszło że zostały do tej pory. Nigdy tego nie robiłem, bardziej to było kopiowaniem znalezionych na necie.Stukowe było maks. do 3 punktów przy najwyższych obrotach. Jeśli chodzi o pętlenie to było, ale też tylko na najwyższych obrotach, nie jeżdże na codzień przy 6K\min).

Ciśnienia paliwa nie mierzyłem, kompresja była mierzona przy wymianie świec - wszystkie gary po 11.5 na zimno bez oleju. Napinacz łańcucha wraz łańcuchem jest jeszcze ori, wymieniałem tylko przód. Tył cichy.

Jeśli chodzi o kat - wole go mieć sprawnym i nie wybitym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku to wiąże się z wyjęciem i rozebraniem ECU. Nie umiem inaczej wgrać seryjny wsad .bin.

Zrobię to jak będę miał wolną chwilę. Dziękuję za wszystkie rady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, przem8 napisał:

Wrzuc serie i ponow logi i zgadka z pompą i stukami się wyjaśni. 

Mnie się wydaję, że montaż DSMIC bardziej wpłynął na pętlenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej soft, bo jest zalany od 5700 patrząc po napięciu sondy. 

Może sie mylę ale ic nie ma nic do czasów wtrysku. Po wyrzuceniu kata może się zwiększyć przepływ i tym samym czasy wtrysku. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8zacznę od pomiaru ciśnienia na listwie, choć nie mam dedykowanego manometru do tej czynności. Samochód jeździ i jest potrzebny mi na co dzień, myślę że niema aż takiej tragedii z tym petleniem, bardziej martwią mnie te stuki przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 260tyś nalotu, chyba Ori. Przy montażu DSMICa zauważyłem jakieś tam ilości oleju w dolocie, tak że tak czy siak muszę być przygotowany na wymianę turbo, choć moje jeszcze niby dmucha dobrze. Będę pomału szukał wydajniejszych wtrysków z BAMa np..

Wtedy i tak trzeba będzie nowy soft, i już bez kombinacji udam się do doświadczonego tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie stuki są już od najnizszych obrotów i to na niedopuszczalnym poziomie. Zazwyczaj winny jest kat w  takim przypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zajrzeć do kata od strony turbo, mam nadzieję, że dojde tam z góry, bez odkręcania wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem ciśnienie paliwa, w całym zakresie obrotów jest 4bary. Nawet się przejechałem kładąć manometr na szybę - ciśnienie w porządku

20210406_172857.jpg

Kata nie demontowałem, brakowało już mi czasu, zaaplikowałem środek na katalizator profilaktycznie.

20210406_162126.jpg20210406_162126.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...