Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Jak zakodować zegary pod manualną skrzynię biegów ?


radekKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim.nie dawno zmienilem skrzynie biegow z tiptronica na manual 5-cio biegowy i w sumie juz poradzilem sobioe ze wszystkimi rzeczami lecz nie moge dojsc do ladu z zegarami gdyz caly czas swieci(oraz pika) mi sie blad hamulcy.Dodam ze w ECU silnika caly czas jest blad braku sterownika skrzyni biegow wiec wcale mnie nie dziwi blad wyskakiwany na zegarach.Ma ktos moze pomysl jak zakodowac zegary badz ECU slinika aby wykasowac to?

A moze ktorys z forumowiczow posiadajacacych silnik ALT i skrzynie manualną poda swoje kodowanie zegarow i ECU silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie w tej chwili jest kodowanie??

Troszke mnie to dziwi ale na zegarach mam 00000 tak jakby chyba nic nie bylo uaktywnione, na ECU silnika teraz nie pamietam,ale jak probowalem kodowac wg. instrukcji w FAQ gdzie jest napisane ze czwarta cyfra wskazuje na rodzaj skrzyni jednak po wpisaniu np. 5 nie mozna zapisac zmian w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie 00000 jest całkiem normalne:

* 00??xx1: Options

o +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World)

o +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive)

o +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004)

o +04 = 3. K-Number (Rental Cars)

o +08 = 2. K-Number (Australia)

* 00xx?x1: Country

o 0 = Germany (D)

o 1 = Rest of World (RoW)

o 2 = USA (US)

o 3 = Canada (CAN)

o 4 = Great Britain (GB)

o 5 = Japan (JP)

o 6 = Saudi Arabia

o 7 = Australia (AUS)

* 00xxx?1: Seatbelt Warning

o 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old)

o 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new)

Jedyne miejsce gdzie widzę cokolwiek o opcjach skrzyni biegów to adaptacja kanału 60. Wydaje mi się, że powinieneś zobaczyć jego aktualną wartość i jeżeli stwierdzisz, że automat jest tutaj zawarty to odejmij od aktualnej wartości 2 i gotowe. Proszę o potwierdzenie kogoś kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Osobiście nie przeprowadzałem takiej operacji.

A060,0,CAN-Databus Powertrain (Installation List)

A060,5,CAN-Databus Powertrain (Installation List)

A060,6,+00001 - Engine (Standard)

A060,7,+00002 - Automatic Transmission (Optional)

A060,8,+00004 - Brake (Standard)

A060,9,+01024 - Instrument Cluster (Standard)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie 00000 jest całkiem normalne:

* 00??xx1: Options

o +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World)

o +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive)

o +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004)

o +04 = 3. K-Number (Rental Cars)

o +08 = 2. K-Number (Australia)

* 00xx?x1: Country

o 0 = Germany (D)

o 1 = Rest of World (RoW)

o 2 = USA (US)

o 3 = Canada (CAN)

o 4 = Great Britain (GB)

o 5 = Japan (JP)

o 6 = Saudi Arabia

o 7 = Australia (AUS)

* 00xxx?1: Seatbelt Warning

o 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old)

o 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new)

Jedyne miejsce gdzie widzę cokolwiek o opcjach skrzyni biegów to adaptacja kanału 60. Wydaje mi się, że powinieneś zobaczyć jego aktualną wartość i jeżeli stwierdzisz, że automat jest tutaj zawarty to odejmij od aktualnej wartości 2 i gotowe. Proszę o potwierdzenie kogoś kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Osobiście nie przeprowadzałem takiej operacji.

A060,0,CAN-Databus Powertrain (Installation List)

A060,5,CAN-Databus Powertrain (Installation List)

A060,6,+00001 - Engine (Standard)

A060,7,+00002 - Automatic Transmission (Optional)

A060,8,+00004 - Brake (Standard)

A060,9,+01024 - Instrument Cluster (Standard)

Ok dzieki wielkie-jeszcze dzis to sprawdze.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 09:12_________________________________________________

Kodowanie 00000 jest całkiem normalne:

* 00??xx1: Options

o +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World)

o +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive)

o +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004)

o +04 = 3. K-Number (Rental Cars)

o +08 = 2. K-Number (Australia)

* 00xx?x1: Country

o 0 = Germany (D)

o 1 = Rest of World (RoW)

o 2 = USA (US)

o 3 = Canada (CAN)

o 4 = Great Britain (GB)

o 5 = Japan (JP)

o 6 = Saudi Arabia

o 7 = Australia (AUS)

* 00xxx?1: Seatbelt Warning

o 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old)

o 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new)

Jedyne miejsce gdzie widzę cokolwiek o opcjach skrzyni biegów to adaptacja kanału 60. Wydaje mi się, że powinieneś zobaczyć jego aktualną wartość i jeżeli stwierdzisz, że automat jest tutaj zawarty to odejmij od aktualnej wartości 2 i gotowe. Proszę o potwierdzenie kogoś kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Osobiście nie przeprowadzałem takiej operacji.

A060,0,CAN-Databus Powertrain (Installation List)

A060,5,CAN-Databus Powertrain (Installation List)

A060,6,+00001 - Engine (Standard)

A060,7,+00002 - Automatic Transmission (Optional)

A060,8,+00004 - Brake (Standard)

A060,9,+01024 - Instrument Cluster (Standard)

Wiec sprawdzilem to w sumie nie wiedzialem czy dokladnie chodzi o parametry ECU silnika czy tez licznika wiec sprawdzilem obie opcje i d.... Mysle ze jesli trzeba to zrobic w ECU silnika to nalezy sie zalogowac a nie mam pojecia skad dostac login do tego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze to nie sprawa przekodowania ECU ale bardziej zmiany softu w ECU ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze to nie sprawa przekodowania ECU ale bardziej zmiany softu w ECU ...

Kurcze sam dokladnie nie wiem ale na chlopski rozum mysle ze nalezy wylogowac z ECU opcje skrzyni automatycznej gdyz w ABSie,silniku caly czas wyskakuje blad przerwanego obwodu magistrali Can tiptronica.Dodam iz moje kodowanie ECU wyglada tak 0011581.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 16:06_________________________________________________Koledzy ponawiam prosbe: Potrzebuje aby ktos mi spisal swoje kodowanie ECU silnika dla ALT ze skrzynia manualna :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zacznij od zmiany kodowania w abssie jak nie robiłeś zmień ostatnią cyfrę na 5(pewnie masz 6).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zacznij od zmiany kodowania w abssie jak nie robiłeś zmień ostatnią cyfrę na 5(pewnie masz 6).

Oj tego nie wiedzialem-myslalem ze ABS swieci ze wzgledu na ciągly blad w magistrali can.Kurcze ale poki co to i tak mam problem ze zmianą kodowania ECU silnika bo nie moge dostac loginu do mojego modelu.Grzanek85 dzieki :)[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2009, 22:29_________________________________________________Blagam niech ktos kto ma silnik ALTi skrzynie manualną sprawdzi kodowanie ECU silnika-juz brak mi pomyslow na cokolwiek a wkurza mnie ciągle pikanie,swiecenie kontrolek i brak ABSu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0011501

Dzieki.Jutro zobacze czy wejdzie.Pozdro[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2009, 23:01_________________________________________________Cholera nie wchodzi to kodowanie do ECU silnika,moze trzeba najpierw zakodowac pompe ABSu a pozniej silnik? Grzanek85 moglbys mi sprawdzic jak u Ciebie wygląda kodowanie ABSu?;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 1000% poprawne kodowanie zakoduj sobie najpierw abs, can gateway a dopiero silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...