Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4B6 1.8t Zamiana skrzyni biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam a4b6 z 1.8t pod maską o oznaczeniu AVJ 150km w napędzie quattro. Auto jest po chip-tuningu wystrojone na 180km jednak planuje dorzucenie FMIC'a, do tego większe wtryski (bosch 630cc) i turbinka najpewniej K04-064 żeby osiągnąć moc ok. 250km jednak bolączką jest obecna skrzynia 5-biegowa montowana w tych motorach. Przy 200km/h  (oczywiście na niemieckim autobahnie ;)) na 5-tce obroty już dochodzą do 5k. Ani to nie brzmi, ani nie jest dobre dla auta nie mówiąc już o spalaniu. Stąd też pomysł na zmianę skrzyni na te od silnika 190-konnego o oznaczeniu BEX, oznaczenie skrzyni to HES. Pytanie czy będzie ona pasować do mojej audiczki bez konieczności rzeźbienia czy jakiś większych przeróbek mechanicznych. W skrócie czy skrzynia ta będzie pasować "plug&play". Czytałem że te pierwsze a4-ki z lat 01-02 mają jakoś inaczej liczoną prędkość nie z czujników abs'u tylko właśnie ze skrzyni i nie wiem czy z tym nie byłoby problemu. Może jest ktoś kto dokonywał takiej modyfikacji albo siedzi w tym na tyle że byłby w stanie mi podpowiedzieć co i jak tam jest. :)

Opublikowano

Od rocznika 2003 prędkość jest liczona na podstawie czujników ABS, wcześniejsze na podstawie skrzyni biegów. https://a4-klub.pl/topic/351391-odczyt-prędkosci-z-abs/  Skrzynia od BEXa jest elastyczna, ale krótka... Z benzynowych skrzyń szukaj GJW z dyfrem i wałem.

 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, george napisał:

Od rocznika 2003 prędkość jest liczona na podstawie czujników ABS, wcześniejsze na podstawie skrzyni biegów. https://a4-klub.pl/topic/351391-odczyt-prędkosci-z-abs/  Skrzynia od BEXa jest elastyczna, ale krótka... Z benzynowych skrzyń szukaj GJW z dyfrem i wałem.

 

Z czujnikami prędkości skrzynia/abs to wiem. Jednak nie wiem co masz na myśli mówiąc że jest elastyczna ale za krótka. Rozumiem że masz na myśli to że jeśli chciałbym wrzucić te skrzynie od BEX'a to rzeźba wchodzi w gre czy chodzi ci o krótkie przełożenia?

 

Edytowane przez Lolek92
Opublikowano
Teraz, Lolek92 napisał:

Z czujnikami prędkości skrzynia/abs to wiem. Jednak nie wiem co masz na myśli mówiąc że jest elastyczna ale za krótka. Rozumiem że masz na myśli to że jeśli chciałbym wrzucić te skrzynie od BEX'a to rzeźba wchodzi w gre. tak?

 

Krótkie przełożenia. Przy niecałych 120 km/h jest 3 k rpm, 160 km/h jest 4 k rpm na 6. biegu. GJW ma 3 k rpm przy 140 km/h. Jest różnica jak widać.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, george napisał:

Krótkie przełożenia. Przy niecałych 120 km/h jest 3 k rpm, 160 km/h jest 4 k rpm na 6. biegu. GJW ma 3 k rpm przy 140 km/h. Jest różnica jak widać.

Właśnie domyśliłem się że chodzi o przełożenia i zedytowałem post. Ta skrzynia GJW to w jakich motorach była stosowana? chodzi mi o oznaczenia silnika. Jednak dalej pytanie odnośnie konieczności rzeźbienia/czujników prędkości jest aktualne

Edytowane przez Lolek92
Opublikowano
1 minutę temu, Lolek92 napisał:

Właśnie domyśliłem się że chodzi o przełożenia i zedytowałem post. Ta skrzynia GJW to w jakich motorach była stosowana? chodzi mi o oznaczenia silnika. Jednak dalej pytanie odnośnie konieczności rzeźbienia/czujników prędkości jest aktualn

1,8 T 163 KM B6/B7.

Opublikowano
1 minutę temu, george napisał:

1,8 T 163 KM B6/B7.

No to całkiem nie rozumiem... dlaczego do 190-konnego silnika BEX ładowana była skrzynia o krótszych przełożeniach niż do 163-konnego BFB... ;/

Opublikowano
1 minutę temu, Lolek92 napisał:

No to całkiem nie rozumiem... dlaczego do 190-konnego silnika BEX ładowana była skrzynia o krótszych przełożeniach niż do 163-konnego BFB... ;/

Nie mnie to oceniać co kierowało projektantami.

Opublikowano
1 minutę temu, george napisał:

Nie mnie to oceniać co kierowało projektantami.

Dobra skoro tak to zaufam że tak jest w rzeczywistości i poszukam skrzyni od BFB. Dalej jednak zastanawiam się nad montażem i tymi czujnikami. Myślę że o ile sama skrzynia będzie pasować "plug&play" bez rzeźbienia tak na pewno do zmiany poleci lewarek zmiany biegów i z tego co widziałem w innym poscie to łapa skrzyni i sprzęgła jednak tamten post odnosił się do napędu na przód nie quattro to nie wiem czy się tym kierować. A jakby to wyglądało z tymi czujnikami? bo o ile ze spraw mechanicznych myślę że coś tam ogarniam tak jeśli chodzi o elektronikę w aucie jak właśnie czujniczki kabelki czy inne ustrojstwa to na tym polu jestem zielony. Jeśli kupiłbym skrzynie z auta po roku 03 z mierzeniem prędkości z czujników ABS'u to idzie do tej skrzyni zaimplementować te czujniki tak jak było sprzed 03 czy nie?

ewentualnie ugryźć od drugiej strony czyli właśnie dostosować tak żeby właśnie liczyło z absu jak po roku 03?

Opublikowano
3 godziny temu, Lolek92 napisał:

No to całkiem nie rozumiem... dlaczego do 190-konnego silnika BEX ładowana była skrzynia o krótszych przełożeniach niż do 163-konnego BFB... ;/

bo ten smieszny bex jedzie tak samo jak slabsze wersje, a zeby bylo naocznie szybkosc widac to krotkie przelozenia :D 

Osobiscie polecam skrzynie z 2.0TFSI GVE ;)

Opublikowano
W dniu 9.04.2021 o 18:22, DivaynEays napisał:

bo ten smieszny bex jedzie tak samo jak slabsze wersje, a zeby bylo naocznie szybkosc widac to krotkie przelozenia :D 

Osobiscie polecam skrzynie z 2.0TFSI GVE ;)

BEX jest fajny, gdy poprzestaje się na okolicy 220 KM,  poza tym... TO TEN ZAKUTY. :P W przypadku stage 2, stage 2+, stage 3 to i tak wszystko do zmiany. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...