Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zapaliła się kontrolka oleju


Gość dawido_xtr66

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dawido_xtr66

Witam, wszystkich posiadam Audi A4 B6 03 1.8T. Wczoraj wracając z trasy 500 km nagle oświeciła się kontrolka oleju zjechałem na pobocze wygasiłem silnik. Za 10 minut włączyłem ponownie i już się nie świeciła wszystko było bez problemu. Co to może być ? Wydaje mi się że może zbyt niski poziom oleju jest ? Dziś już nie świeciła wszystko idealnie. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź

popraw profil bo nie wiadomo jakie masz auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam bo mam taki sam problem, również 1.8T.

Ostatnio kilka razy miałem sytuację gdy zapaliła mi się niespodziewanie (spokojna jazda itp) kontrolka oleju. Zapiszczało kilka razy, ale nic się nie zmieniło tzn obroty równo, temp chłodziwa pod 90 (normalnie trochę nie dogrzewa) i żadnych niepokojących dźwięków. Dwa razy wyłączyłem silnik (niechętnie bo turbina :confused4:), a dwa razy po prostu jechałem powoli dalej i kontrolka po chwili - raz krótszej raz dłuższej - zgasła. Poziom oleju w normie, nawet ostra jazda autostradowa ostatnimi czasy nie spowodowała jego ubytku :rolleyes:

Miał ktoś podobne problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka informuje o minimalnym stanie oleju, wlacza sie przewaznie na prostej drodze pod górke podczas spokojnej jazdy (wtedy czujnik robi sie suchy) po odpaleniu silnika ponownie czujnik znow jest mokry i przewaznie kontrolka sie nie wlacza. Tak ja to widze w swoim A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga prosta byla, ale gorek zadnych nie bylo.

Ostatnio gdzies wyczytalem, ze przy mocno goracym silniku olej rozrzedza sie do tego stopnia, ze spada jego cisnienie. Mozliwe i to.

Ostatnio wskazowka podczas jazd w miescie pionowo na 90 stoi, a kontrolki - szczesliwie - nie widzialem od dawna. Gdizes na Forum wyczytalem, ze wymiana pompy oleju to kolo 600 PLN wiec do najtanszych rozrywek jej wymiana nie nalezy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś w ogóle sprawdzał u siebie ciśnienie oleju? Przecież od tego by trzeba było zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś w ogóle sprawdzał u siebie ciśnienie oleju? Przecież od tego by trzeba było zacząć.

Po dluzszych obserwacjach wyglada na to, ze to kwestia rozrzedzenia oleju. Dzisiaj kilka razy sie sytuacja powtorzyla - >30st C i powolna jazda. Jak sie jedzie szybko problemu nie ma.

Musze jeszcze poobserwowac wiatrak przy chlodnicy bo do tej pory uwagi na niego nie zwracalem, a jakos podejrzanie cichy jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Starszy w Passacie miałem kiedyś takie problem. Po dłuższej jeździe też zdarzało się że kontrolka mu się zapalała. Olej osiągał wysoka temperaturę a co za tym idzie był rzadszy i stąd spadek ciśnienia. Ale wina oczywiście nie leżała po stronie oleju. Miał walniętą panewkę na wałku pośrednim i tam spindalało mu ciśnienie. Po wymianie panewki wszystko jest ok. Tak więc winy nie można zwalać na olej. Sytuacja jest tylko taka że im rzadszy olej tym szybciej wyjdą na jaw problemy z niskim ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłącze sie pod temat zeby nie zakładać nowego watku-otoz:

dzisiaj po katowalem swoja niunie-baczki,palenie gumy,wszystko ladnie pięknie.Jednak po chwili zaczęła sie świecić kontrolka oleju,wiec silnik wylaczylem.Olej ma odpowiedni poziom,może ze 2mm ponad stan,turbina działa,żadnych wycieków nie ma.Do tego po chwili zaczęło cos stukac,pukać jakby popychacze na zaworach a jak ruszyłem to przycichło trochę.Odczekałem ok 20 minut i musialem wracać do Wawy.Po drodze kontrolka sie zapalala,ale po wysprzegleniu gasła i tak w kolko.Pozostale wskaźniki w normie.Z tego co wyczytałem na forum to olej sie rozrzedza przy wysokiej temp. i jak słabe ciśnienie to nie wszędzie smaruje.Chyba ze sie mylę.Poradźcie co robić,a może ktoś zna warsztat w Wawie gdzie zmierza to ciśnienie oleju??I co z tymi stukami,nie obejdzie sie bez ustawiania zaworów??:(

Dodam ze olej wymieniany byl w lutym na Mobil1 półsyntetyk,a poziom jego na bagnecie to ok 2 mm ponad tzw.znacznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ze 2mm ponad stan

Czy masz 2 mm ponad maks? Czy o to chodzi? Jeśli tak to bardzo źle, bo silnik nie może mieć za dużo oleju.

I co z tymi stukami,nie obejdzie sie bez ustawiania zaworów?

W tych silnikach nie masz żadnego ustawiania bo zawory są na hydroregulatorach, nie trzeba ich nastawiać, same się nastawiają. Co do stuków i kontrolki to bardziej podejrzewał bym coś z panewkami. Szlkanki (hydroregulatory) nie mają bowiem nic wspólnego ze spadkiem ciśnienia. Nawet gdyby były walnięte nie miałoby to wpływu na ciśnienie. Podejrzewam że przykatowałeś auto i być może któraś panewka dostała. Stąd stukanie i spadek ciśnienia co powoduje włączanie się kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej poziom musi sie mieścić w zakresie i nic mniej a nic więcej.

Kontrolka może zapaliła się ze względu na niski stan oleju.

Gdy zaświeci się kontrolka od ciśnienia to juz moga byc problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...