Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Połowiczne rozwiązanie problemu olejowego - myśli i impresje


Anelson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym się podzielić podsumowaniem moich przeżyć. Mianowicie mój audik mimo idealnego serwisu i 100 tys km bez brania oleju (max 150ml/1000km, a nawet na początku 0/12tys km) zaczął mi brać olej 350ml-1000km. Robiłem wszystko co się dało. I doszedłem do ostatecznego rozwiązania (niemiecko brzmi ?) . Wymyśliłem że trzeba kupić : 2 puszki LM czarnego z napisem motorspulung - płukaneczki, 5 litrów Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40, Antykoksa Xado oraz 4 litry specola 5w40 za 50 zl. Plan jest taki:

1. Na starym oleju wlewacie cała puche po 25 sekund wtryskiwania antykoksa na każdy cylinder. Czekacie 40 minut z zegarkiem równo. kręcicie rozrusznikiem 20 sekund równo z komórką i wkrecacie świece

2. Wlewacie liqui moly płukankę na 25-30 może minut, ona z antykoksem na starym oleju ma się pozbyć wszystkiego gówna świata z silnika. 

3. Zlewacie to całe łajno

4. Wlewacie na 30 minut nowego specola. 

5. Gasicie

6. Zalewacie drugą puche LM na 30 minut

7. Bardzo długo zlewacie olej ile się da. Niech łajno opuści silnik

8. Zalewacie docelowo LM SHT

 

Te rzeczy sprawiły że po 1400km - wlalem równo 4,2 litra oleju. I mam pół bagnetu. Spalanie spadło na oko do 150ml/1000km a więc super. Puściło gówno z 1 i 2 cylindra :). Polecam. Wadą silników 2.0 ALT są wg mnie zapiekajace się pierścienie głównie. Odma i reszta to pikuś. Odma za to ma wadę że czasami pęknięta tak odprowadza gazy że silnik oleju nie łyka. Za to z nową odmą zaczyna śladowe ilości brać. Ale to marginalnie problemem jest odma. Sądzę że gdybym celowo założył do celów badawczych pęknięta starą odmę (żałuję że jej nie zachowałem bo to pewnie była fabryczna :( )przestałby brać wcale. Auto przestało całkowicie dymić . Całkowicie!! To mistrzostwo. Chodzi tak cicho że jedyne co słychać to pompkę paliwa . Lepiej chodzi niż nowa zastępcza mazda z 2019 z nalotem 30 tys km na jednym i tym samym oleju, hehe :). :)). Próbujcie. Dawajcie znać z efektami :)

. Pozdrawiam was wszystkich! :)

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super "instrukcja"....

Zachowam sobie ten Twój tekst/ instruktaż na przyszłość w razie W, bo póki co żadnych problemów nie mam.

Ale może ktoś zasugeruje się Twoimi radami i mu też pomoże choć mam tu na myśli głównie B7, bo tu coś poprawili i nie jest to tak duży problem.

Gorzej jak będzie tą operację próbował ktoś wykonać w B6 gdzie wiadomo, że problem był nieporównywalne większy, a w dodatku jak silnik będzie "dojechany" to takich efektów jak u Ciebie może nie osiągnąć.

Ale spróbować warto.

P.S. Czytałem ostatnio o problemach olejowych w silnikach TFSI i tam to dopiero mają mega akcje....

Takie czasy i taka jakość.....

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 19.04.2021 o 13:13, AndrzejK. napisał:

Super "instrukcja"....

Zachowam sobie ten Twój tekst/ instruktaż na przyszłość w razie W, bo póki co żadnych problemów nie mam.

Ale może ktoś zasugeruje się Twoimi radami i mu też pomoże choć mam tu na myśli głównie B7, bo tu coś poprawili i nie jest to tak duży problem.

Gorzej jak będzie tą operację próbował ktoś wykonać w B6 gdzie wiadomo, że problem był nieporównywalne większy, a w dodatku jak silnik będzie "dojechany" to takich efektów jak u Ciebie może nie osiągnąć.

Ale spróbować warto.

P.S. Czytałem ostatnio o problemach olejowych w silnikach TFSI i tam to dopiero mają mega akcje....

Takie czasy i taka jakość.....

Nic dodać, nic ująć :) .  Racja - im bardziej silnik zapuszczony, tym większe prawdopodobieństwo niepowodzenia. Ale i tak myślę, że jak już dogorywa to trzeba tak spróbować - może a nuż zadziała. A jak nie to i tak remont. Jednostka na naprawdę dużych poborach powyżej 0,5l/1000km nie pojeździ długo. Więc takie cuś może pomóc na długo. Ja zamierzam tego antykoksa co wymianę świec stosować profilaktycznie - czyli co 30/40 tyś km. Łącząc to z wymianą oleju i płukaniem układu LM Czarnym. Plus może kiedyś wypróbuję olej do płukania silnika millersa - coś takiego wyczytałem. A więc może zamiast płukanki takie coś zastosuje ;) . Zobaczymy. Narazie co wymianę oleju koniecznie płukanka i co 30/40 tyś km Antykoks ze świecami i będę żył z tym samochodem długo i szczęśliwie ;) :) . Problem jest w tym, że nagar związany z niedziałającymi prawidłowo pierścieniami przyspiesza zużycie silnika. W naszym silniku problem jest rozległy i często silnik wygląda okej mimo dużego poboru oleju. To dość pogięte. Napewno trzeba powiedzieć jasno - B7 to zupełnie lepsza konstrukcja z poprawionymi pierścieniami. Węgierska B6 miała posrane pierścienie i odmę. B7 to nowa odma i nowe pierścienie. Mimo wszystko silnik bardzo czuły. Każdy serwis longlife może sprawić ,że zacznie brać tonę oleju. A jak się dba to będzie pracował baaardzo długo i cieszył ucho ;) . Ostatnio pomagałem trzem dziewczynom bo padł im sterownik silnika z immobilizerem(na środku miasta na rondzie i samochód zgasł) i powiedziała mi jedna z nich ,że chciałaby by jej silnik tak brzmiał jak moj (najładniejsza z nich) - pomyślałem, że jakby się na mnie zdecydowała to tak by było. :D  W mojej ocenie cieszę się z rozwiązania tej zagadki jaką jest ten silnik - mniej więcej wiemy co piszczy w trawie. Na pierścieniach powstaje syf - jego pozbycie się może odblokować pierścienie ,gdy silnik jest niezużyty i ma minimalne/marginalne zużycie. 150ml/1000km to bardzo piękny wyrok. Auto ma 260 tyś km także ma prawo takie brać ilości poprzez naturalne zużycie - natomiast źle działające pierścienie nadmiernie przyspieszały cały proces... Jeżdzę dość dynamicznie ;) - a więc obroty przyspieszają dość szybko - to też wpływa na jakieś "branie". Jeżdzę nim pewniej niż z początku - to też może mieć przełożenie na kwestie olejowe . XADO Antykoks/LM SHT I LM ogólnie wymiata . Nie ma lepszych olejów ze wszystkich jakie testowałem. Silnik chodzi jak szwajcarski zegarek na dobrym Niemieckim oleju - bardzo pięknie po 1500 km wygląda olej pod korkiem, wciąż jest brązowy/czysty. Myślę, że LM też tec 2000 miażdzy. Po tec 2000 nic nie zauważylem by to coś dało. A LM Motorspulung? Mistrzostwo świata. Sam nie wiem co bardziej pomogło - Antykoks czy LM :) . Razem w każdym razie są jak połączenie Messiego i Ronaldo. Każdy daje coś innego ;) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...