Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6 ADP] Wysoka temperatura płynu chłodzącego


perlacco

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie:nie bluzgać mnie od razu bo szukaczka byla uruchomiana - niestety wszystkie tematy dotycza odwrotnego problemu niz u mnie.

Cholera - a jeszcze wczoraj chwalilem moje OOOO w innym poscie (ze bezproblemowa jak dotad itp itd):):):)

Dzis podczas jazdy w korkach temperatura pierwszy raz sięgnęła 110 stopni i włączył sie brzęczyk (3 razy) oraz zaczeła migać kontrolka od wysokiej temperatury silnika.

Stanąłem, poczekałem pare minut i sprawdziłem płyn - stan idealny taki jak był!

Moje podejrzenie padło na termostat ale nie bardzo sie na tym znam wiec pytam Was:co jeszcze może być przyczyną? i czy np uszkodzenie termostatu wyjdzie na VAG-u?

Z góry dzięki za info

[ Komentarz dodany przez: wiki: 31-03-2007, 00:33 ]

a to to co ! inny problem niż u ciebie

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=8778

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie wyjdzie...Włączył Ci się dodatkowy went.?Bo jak dla mnie to są dwa ślady:

termostat nie otwarł na chłodnicę lub otwarł nie do końca i jeszcze nie załączył się elektryczny went.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiki: problem podobny ale inny silnik :biggrin: a ja szukałem [1.6 ADP] ale nic to :wink:

Dzis byłem u mechanika i diagnoza następująca:

-termostat dobry ale do wymiany sprzęgło wiskotyczne - zamówiłem juz - koszt ok 300zl.

A tak przy okazji: przy ilu stopniach powinien się włączyć ten drugi wentylator?

Pytam bo byłem dziś w trzech warsztatach i zdania są podzielon: 1)że wogóle sie nie włączy bez klimy,2)ze włącza się przy 100stopniach, 3)że włącza sie przy 120 stopniach :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej odpowiedż nr 1 jest dobra. Chociaz Golf III 1.9Tdi bez klimy ma 2 wentylatory.

Pytanie do użytkoników A4 bez klimy czy macie 2 wentylatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bialy4 dziękuje za szybka odppowiedz.

Czyli drugi wentylator w silnikach bezynowych jest tylko do klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stanlej mam rozumiec, że nie masz klimy a mimo to masz 2 wentylatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem podobny ale inny silnik a ja szukałem [1.6 ADP]

w tej kwesti to obojętne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz nic nie rozumiem kolega biały4 ma silnik 1.8 bez klimy i 1 wentylator, a kolega stanlej 1.6 bez klimy i 2 wentylatory. O co chodzi z tymi wentylatorami :question: Do tej pory myślałem że drugi wentylator jest do klimy lub ewentualnie przy dużej pojemności silnika. :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.8 i jeden wentylator,na ten drugi miejsce jest ale zabudowane.

ja przy wymianie rozrządu wymieniłem pompę,termostat,płyn.co sie okazało;w czasie jazdy slicznie trzyma temp ok.89st ; jak stoje dłuzej w korku i nagrzeje sie pełny obieg wzrasta temp do ok.100st-105st. i stoi.Nic nie pika,nie zapalaja sie kontrolki itd.

wisko sprawdzałem w/g instr. z forum i niby ok,ale może nie wyrabia sie juz tak,jak powinno?

co wy na to? czy moze ktos tez tak ma?

:a4fan:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - dziś odebrałem auto z warsztatu - niestety zajeło to 2 dni i nie obyło się bez problemów.

-tak jak napisałem wyżej diagnoza mechanika brzmiała "wisko do wymiany" wiec zamówiłem, auto dałem do warsztatu, panowie wisko wymienili (rozbierając przy tym pół OOOO:(:(:() - odebrałem auto we wtorek po południu i po przejechaniu 2 km temp wskazywała 115 stopni :eek: :eek: wiec wróciłem do warszatu i zostawiłem auto na kolejny dzień (było już późno) i poprosiłem, żeby teraz zgodnie z moją pierwszą sugestią sprawdzono termostat.

Dzis w południe dzwoni i mechanik i mówi, że po wymianie termostatu auto dalej się grzeje :cry: wiec po przeczytaniu lektury forum na temat fabrycznie wadliwych termostatów poleciłem ponowną wymianę na inny egzemplarz. po tej operacji auto śmiga pięknie - temperatura stabilna (na zegarze wskazówka minimalnie wychylona poza 90st - przed wymianą była idealnie na 90 ale myśle, że to kwestia parametrów termostatu)

Podsumuwując - mam wrażenie, że nie potrzebnie wymieniono mi wisko bo prawdopodobnie winą był wadliwy termostat - czy można jakoś sprawdzić wisko wyjęte z auta? pytam bo nie uśmiecha mi się płacić za niepotrzebną wymianę? (mam uregulować należność dopiero po dokładnym sprawdzeniu czy wszystko jest OK)

Aha - temp na 49 kanale klimatronika oscyluje w okolicach 94-101 stopni - żałuje bo nigdy nie sprawdzałem wczesniej jak to było na starym termostacie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli na wisko nie ma wycieków i nie hałasuje podczas pracy oraz brak luzów osiowych i poprzecznych to jest OK nic innego nie sprawdzisz, temp. teraz masz taka samą jak u mnie, ja też jestem po wymianie termostatu na ori i mam pomiędzy 98-101 na 49 kanale, a na Vagu 93-94,5 C - i to wszystko z uszkodzonym wisko, to wisko za piwko moge wziąć jak nie ma objawów które wymieniłem na początku :wink:

swoją drogą to ci fachowcy z warsztatu naciągnli cię trochę na zbędną robotę i kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam - pozno odpowiadam bo dopiero dzis mam dostep do netu:(

WIKI - wisko nie hałasowało, nie było wycieków a jednak trzech różnych mechaników stwierdziło, że to wadliwe wisko (ja ich nic nie naprowadzałem - po prostu przyjeżdzałem i mówiłem, że się grzeje) - wiec jak to wytłumaczyć???

na szczęście autko od tamtej pory pięknie śmiga - a i cena za wszystko w końcu nie okazała się tak wysoka:):):) przy okazji OOOO dostała wymianę płynu i płukanie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przed i po wymianie wiska temp. cieczy mam taką samą, u mnie objawami wiska były ogromne poprzeczne luzy i głośna praca przy nabieraniu obrotów i zwalnianiu do zera smigła :wink:

temp. masz identyczną jak u mnie tylko u mnie na budziku stoi idealnie w pionie :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...