Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Syczy po wyłączeniu silnika


aju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od paru dni zwróciłem uwagę na to że po zgaszneiu silnika i wyjściu z auta słyszę syczenie, tak jak by jakiś gaz czy powietrze uciekało z koła (mniej więcej taki efekt dźwiękowy, aczkolwiek nie tak głośny jak przy kole) Dźwięk zachodzi mniej więcej z okolic podszybia patrząc od przodu auta po lewej stronie akumulatora, widziałem tam rurkę klimy między innymi. Słychać go też w środku jak by zza schowka. Gdyby gaz wydostawał się z klimy na zewnątrz to na pewno by już nie działała a chodzi wyśmienicie. Zastanawia mnie czy nie jest to jakoś wewnątrz układu i cyz jest to normalne lub co to może być. Nie pisałem tego w dziale klima bo nie wiem czy to jest klimatyzacja.

Dodam że nie wiem czy w dzień to się robi :) bo nie słyszałem tego jakoś... dopiero wieczorami w garażu :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mysli: znajomy mi mówi że ma tak w octavi od nowości, mówi że w aso powiedizeli mu że coś się tam wyrównuje :blink:

Powiem że miałem 9 aut wszytki z klimą i 1raz takie coś :) jeśli to klima oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej syczy podciśnienie sterujące poprzez elektrozawór N239 klapą gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR, syczy bo w trakcie gaszenia silnika klapa jest zamykana na około 3 sekundy poprzez dźwignię siłownika sterowanego podciśnieniem a następnie ponownie się otwiera. wsłuchaj się w siłownik sterujący klapą gaszącą bo może być dziurka w membranie siłownika albo przetarty wężyk podciśnienia, chodzi o to ustrojstwo :

74911d880fbcaeafm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej syczy podciśnienie sterujące poprzez elektrozawór N239 klapą gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR, syczy bo w trakcie gaszenia silnika klapa jest zamykana na około 3 sekundy poprzez dźwignię siłownika sterowanego podciśnieniem a następnie ponownie się otwiera. wsłuchaj się w siłownik sterujący klapą gaszącą bo może być dziurka w membranie siłownika albo przetarty wężyk podciśnienia, chodzi o to ustrojstwo :

74911d880fbcaeafm.jpg

To nie to, sprawdziłem właścnie.

Widzę że parę osób mówi że klima, w dziale klimatyzacja też przeczytałem że syczy po wyłączeniu i to norma.... więc chyba tak ma być :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak syczy , mechanik powiedział że trzeba dobić freonu i będzie git :good: ja jeszcze tego nie robiłem bo od razu zrobię czyszczenie i odgrzybianie[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 08:51_________________________________________________

najprawdopodobniej syczy podciśnienie sterujące poprzez elektrozawór N239 klapą gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR, syczy bo w trakcie gaszenia silnika klapa jest zamykana na około 3 sekundy poprzez dźwignię siłownika sterowanego podciśnieniem a następnie ponownie się otwiera. wsłuchaj się w siłownik sterujący klapą gaszącą bo może być dziurka w membranie siłownika albo przetarty wężyk podciśnienia, chodzi o to ustrojstwo :

74911d880fbcaeafm.jpg

z kąt masz tak ładnie ilustrowana lekturę może jaki link na PW :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak syczy , mechanik powiedział że trzeba dobić freonu i będzie git :good: ....

Niezłego masz mechanika, bo przy nabitej klimie też syczy :naughty: ale nie zaszkodzi, a wręcz należałoby zrobić obsługę klimy jeśli tego jeszcze nie robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostały juz napisane wszystkie możliwości syczenia...wiec temat wyczerpany :gwizdanie: spróbuj bez klimy i z klima auto wyłączyc i bedzie wiadomo czy klima czy klapa gaszaca.Pozdr.. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...