golfagn Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Siema, wymieniłem akku bo był już słaby i wiekowy. Przyszła kolej na kodowanie (poprzedni miałem 92Ah 850A) nowy to 100Ah 900A. Ale Audi nie przewiduje takiego akku. Mam do wyboru 95 lub 110Ah. Który lepiej wybrać? Poprzedni akumulator był AGM, wymieniam na zwykły kwasowy (tak, wiem powinien być taki sam, ale nie korzystam z webasto, navi itp a to pewnie dla nich był założony a auto jest garażowane w cieple). Ma ktoś pomysł lub kod na 100Ah 900A? 1
chudineze Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 https://a4-klub.pl/topic/174916-aktywacja-wskazania-naładowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/
golfagn Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Ale ja pytam się o co innego. Wiem jak ustawić, ale nie znam kodu na 100Ah. A jak nie przewiduje go producent to lepiej wybrać 95 czy 110Ah.
golfagn Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego Jako ciekawostkę/ostrzeżenie dodam tylko, że po wymianie akku AGM na ołowiowy autko średnio się sprawowało. Bez względu na rodzaj kodowania (przetestowałem wszystkie możliwości) akku rozładowywał się podczas postoju. Szukałem długo powodu- czy coś czerpało prąd itp. Częściowo za pobór prądu odpowiedzialna była kamera, ale w rzeczywistości autko ma po prostu przez wszystkie odbiorniki na pokładzie spory pobór prądu (ale mieszczący się w granicach). Dodatkowo przez moje krótkie trasy (zazwyczaj jazda po mieście, 5km do pracy) dostawał po tyłku. Po weekendzie jak auto stało w garażu na wskaźniku MMI pokazywał często 40%. Prąd ładowania i pobór po zamknięciu auta był ok. Po 3,5 roku wymieniłem akku z powrotem na AGM i wszystko wróciło do normy. Wniosek- akku AGM zdecydowanie lepiej przyjmuje prąd ładowania, lepiej trzyma. Wyjęty ołowiowy akumulator o dziwo był w świetnym stanie (włożyliśmy go do testera).
Langista Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Pojemności i prądy rozruchowe włożyłeś takie same jak kwasiaka?
golfagn Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego Oryginał był 92/850, kwasiak 100/900 a nowy AGM 95/850.
Langista Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Na jakiej maszynce był testowany ten kwasiak? Jaki to był konkretnie akumulator?
golfagn Opublikowano 10 Lutego Autor Opublikowano 10 Lutego Tester prądu rozruchowego, nie zabawką a pro sprzętem. Akku to jak dobrze pamiętam Viking Silver 100Ah, spojrzę dokładnie jak będę w garażu bo zostawiłem go.
Langista Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego W teorii jak był agm to i agm powinien być używany ale aż wierzyć mi się nie chce, aby akumulator o takiej pojemności i prądzie rozruchowym był ciągle nie doładowany, na pewno było wszystko ok zakodowane?
golfagn Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego Kodowałem go na wszystkie możliwe sposoby (dosłownie, z racji czasu jaki go posiadałem po kolei nawet opcje z nudów wybierałem. Kodowałem go jako kwasiaka, AGM, i pojemności od ok 90 do 110). Ładowanie i pobór prądu miałem ok. Wiadomo, mogłem zrezygnować z kamerki i odłączyć zmieniarkę (zmieniarka w każdym A6 C6 żyje po swojemu i zdarza się jej pociągnąć kilka amperów ot tak z nudów ). Ale nie oszczędzam na aucie i postanowiłem wrócić do właściwego akumulatora- AGM. Po rozmowie z gościem od akumulatorów dowiedziałem się, że to normalna sprawa jak auto jest max wyposażone, alarmy, webasto bo radiowe odbiorniki są w ciągłym czuwaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się