Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C6 - znowu słychać rozrząd...


Soolider123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rok temu wymieniłem rozrzad kompletny, slizgi z napinaczami w a6 c6 3.0 tdi BMK. Problem jest taki że na zimnym silniku go nie słychać nawet jak stoi 3-4 dni a po jeździe gdy zostawię go na godzinę, dwie  odzywa się na 1-2 sekundy... Olej jaki leje to Shell 5w30... A zrobiłem  przez rok 40 tysiecy km, olej wymieniam co 10-11 tysiecy km... W czym jest problem? Tak ma być? Nie była wymieniana pompa oleju, to ona może  powodować takie  zachowanie rozrzadu? Strasznie mnie denerwuje te grzechotanie a nie będę co 40 tyś km płacił 6500 za wymianę rozrzadu... Dzieki za pomoc.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne troche, powinien grzechotac tez po odpaleniu na zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dev napisał:

dziwne troche, powinien grzechotac tez po odpaleniu na zimnym

No właśnie o to chodzi że nic, teraz stał przez majówkę od piątku i odpaliłem go we wtorek po południu i nic... nie wiem co juz tym zrobić, przez ten samochód juz prawie osiwiałem... Po nocy tak samo, odpale rano i nic... Przyjade do pracy na 7 pojde na przerwie o 10 go odpalić no  i jest grzechot... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Soolider123 napisał:

No właśnie o to chodzi że nic, teraz stał przez majówkę od piątku i odpaliłem go we wtorek po południu i nic... nie wiem co juz tym zrobić, przez ten samochód juz prawie osiwiałem... Po nocy tak samo, odpale rano i nic... Przyjade do pracy na 7 pojde na przerwie o 10 go odpalić no  i jest grzechot... 

jestes na 100% pewny ze wymienili ten rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje to bardzo dziwne. Mam u siebie w CDYA ponad 250 tkm przebiegu, auto teraz więcej stoi jak jeździ ale rozrządu jeszcze nie usłyszałem nigdy, nawet jak na mrozie stało 2 tygodnie nie odpalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dev napisał:

jestes na 100% pewny ze wymienili ten rozrząd ?

Tak dostałem wszystkie stare  części spowrotem w kartonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Soolider123 napisał:

Tak dostałem wszystkie stare  części spowrotem w kartonie...

a jaki był zamontowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

a jaki był zamontowany ?

Zamontowałem firmy SWAG... a w kartonie był jeszcze oryginalny bo znaczki Audi były na rozrzadzie... 

Edytowane przez Soolider123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Soolider123 napisał:

Zamontowałem firmy SWAG...

jutro zapytam Kolege co montował do swojego, wydaje mi sie ze tez to był SWAG

 robił to ponad 3 lata temu i nie wiem czy są jakieś niepokojące dzwieki przy odpaleniu

ja montuje tylko ori, nie ma pózniej zadnych cudów, wiem że droższy ale spokój jest bezcenny

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dev napisał:

jutro zapytam Kolege co montował do swojego, wydaje mi sie ze tez to był SWAG

 robił to ponad 3 lata temu i nie wiem czy są jakieś niepokojące dzwieki przy odpaleniu

ja montuje tylko ori, nie ma pózniej zadnych cudów, wiem że droższy ale spokój jest bezcenny

Możliwe że pompa oleju jest wadliwa? Samochod jest z 2005 roku i  nie wiem czy wgl ktoś ją  wymieniał...

Edytowane przez Soolider123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Soolider123 napisał:

Możliwe że pompa oleju jest wadliwa? Samochod jest z 2005 roku i  nie wiem czy wgl ktoś ją  wymeniał...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzic cisnienie oliwy, tylko nie mogę sobie przypomniec gdzie jest zamontowany czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dev napisał:

musisz sprawdzic cisnienie oliwy, tylko nie mogę sobie przypomniec gdzie jest zamontowany czujnik

Jak jest w tym samym miejscu co w silniku CDYA to jest z przodu silnika pomiędzy kołem pasowym a napinaczem paska wielorowkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to już nie wiem co mam robić, toc nie będę co rok zmieniał rozrzadu za 6500 tysiąca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Soolider123 napisał:

Ja to już nie wiem co mam robić, toc nie będę co rok zmieniał rozrzadu za 6500 tysiąca...

nikt nie karze Ci zmieniac rozrządu, trzeba najpierw znalesc powód grzechotania

na początek pomiar ciśnienia, a i oliwe zmien na cos lepszego i wymieniaj max co 8000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dev napisał:

nikt nie karze Ci zmieniac rozrządu, trzeba najpierw znalesc powód grzechotania

na początek pomiar ciśnienia, a i oliwe zmien na cos lepszego i wymieniaj max co 8000km

Na coś lepszego czyli na co? Leje Shell 5w30  Raz napisalem do mechanika  który zajmuje się tylko V6,8,10,12 warsztat nazywa się - S-Garage to odpisal mi że albo wadliwe napinacze albo wadliwa pompa oleju.. 

Edytowane przez Soolider123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Soolider123 napisał:

Na coś lepszego czyli na co? Leje Shell 5w30  Raz napisalem do mechanika  który zajmuje się tylko V6,8,10,12 warsztat nazywa się - S-Garage to odpisal mi że albo wadliwe napinacze albo wadliwa pompa oleju.. 

ja bym wlał Ravenol-a VMO SAE 5W-40 CleanSynto C3

wadliwe napinacze..... hm... tam nie ma co sie zepsuc, obudowa, tłok i spręzyna, gdyby tak było to na zimnym odpaleniu plomby by Ci wyleciały z zębów zanim olej do nich dotrze, a tutaj tego nie ma, pompa oleju.... i tak i nie, poza tym nie mamy pomiarów ze wskaznika cisnienia oleju  i najpierw tutaj skupiłbym się.

kiedy miałes ostatnio wymienianą oliwę ?

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dev napisał:

ja bym wlał Ravenol-a VMO SAE 5W-40 CleanSynto C3

wadliwe napinacze..... hm... tam nie ma co sie zepsuc, obudowa, tłok i spręzyna, gdyby tak było to na zimnym odpaleniu plomby by Ci wyleciały z zębów zanim olej do nich dotrze, a tutaj tego nie ma, pompa oleju.... i tak i nie, poza tym nie mamy pomiarów ze wskaznika cisnienia oleju  i najpierw tutaj skupiłbym się.

kiedy miałes ostatnio wymienianą oliwę ?

Olej wymieniany był jakieś 5-6 tysiecy km temu... Umowie się do mechanika  na pomiar ciśnienia  i się okaże, a przy następnej wymianie oleju zaleje olej ten co zaleciłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...