Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za niskie ciśnienie na szynie CR - 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam problem z paliwem, wywaliło mi błąd za niskiego ciśnienia na szynie CR. Auto chwile wcześniej zaczęło delikatnie szarpać przy przyśpieszaniu, na wolnych obrotach silnik ma drgania, po jakimś czasie odstawia się w tryb serwisowy i mruga kontrolka świec żarowych.

Cytat

Znaleziono 1 błąd:

5211 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0087 00 [101] - za niskie
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 206670 km
                    Data: 2021.05.11
                    Czas: 20:17:24

                    Prędkość obrotowa silnika: 2818.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 87.8 %
                    Prędkość pojazdu: 100 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 81 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 40 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.060 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 80
                    Temperatura paliwa: 41.6 °C
                    Średnia dawka wtrysku: 52.54 mg/stroke
                    Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bits 0-7: 5
                    Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista: 647000 hPa
                    Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana: 1.441e+006 hPa
                    Współczynnik adaptacji zaworu regulacji ciśnienia: 1.0800
                    Poziom paliwa: 46.00 l

Pierwsza moja diagnoza - zawór regulacji ciśnienia paliwa na szynie CR, dzisiaj kupiłem używkę (zakładam że sprawną), po wymianie bez zmian, dokładnie tak samo (błąd skasowany przed testem). Jedyna zmiana w błędzie to:

Cytat

Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista: 1.1232e+006 hPa
Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana: 1.4025e+006 hPa

Czujnik ciśnienia raczej jest OK, bo auto by nie szarpało gdyby ciśnienie było prawidłowe, a czujnik walnięty. Przy wymianie nie zauważyłem opiłków (nie wpatrywałem się za specjalnie, zakładałem że to regulator), pompa chodzi cichutko, auto jest z końca 2012, ma około 206 tys km. Filtr paliwa wymieniany około 15 tyś km temu, tankowane zawsze na tym samym BP.

Jakieś pomysły zanim oddam do majstra który zacznie mi zmieniać wszystko po kolei do skutku? Czy zostaje mi oddać auto do specjalisty na sprawdzenie pomy CR? Może jest coś jeszcze co warto by było sprawdzić samemu?

Edytowane przez pijey88
Opublikowano

Pompę w baku można sprawdzić na pierwszy ogień 

Opublikowano

Musisz sprawdzić kojejno i wykluczyć pompę w baku i pompę progową czy podają odpowiednią ilość paliwa na pompę CR. Tu opisałem jak sprawdzać pompy.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...