TOWIU Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 Witam, posiadam A4 b6 1.8t, chciałem w końcu wziąć się za niedziałającą klimę, w tamtym roku została nabita, mechanik stwierdził, że wszystko jest okej, szczelność sprawdził, więc nabił i miało działać. Problem w tym, że nie powietrze które leciało wtedy nie można było raczej uznać za schłodzone, ciśnienie w układzie było około 4,5 bar po załączeniu klimy nie rosło, nie było z nią nic więcej robione. W tym roku postanowiłem doprowadzić ją do porządku ale teraz jest problem z czujnikiem G65, mianowicie, czujnik pokazuje 33 bar, błąd zwarcia do plusa, wymieniony czujnik na nowy zamiennik - pokazuje to samo, więc kupiłem używany ori - to samo, kostka jest okej, przewody też, gdzie szukać przyczyny? dodam iż w układzie nie ma nic a nic czynnika, zszedł z podobno szczelnej klimy. Kilka dni temu byłem w serwisie i na szybko sprawdził mi tą szczelność i powiedział ze jest szczelna.
MaTeo85 Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 jak pokazuje błąd i 33 bary to na pewno czujnik lub jego wiązka uszkodzona, sprawdź to na dobry początek. Jak jeździsz bez czynnika to nastaw się że kompresor i wszystko inne do wymiany i płukania bo nie sądzę żeby kompresor nie był zatarty. Możesz sprawdzić jak wygląda dysza dławiąca, obstawiam że brudna będzie. jeśli wiązka czujnika na 100% sprawna to wymiana czujnika, czujnik ciśnienia tylko oryginał najlepiej nowy, ostatecznie używany ale sprawny.
TOWIU Opublikowano 15 Maja 2021 Autor Opublikowano 15 Maja 2021 Dysza sprawdzona, opiłków na niej nie ma jedynie jakieś dziwne "łuski" takie kawałkeczki jakby plastiku pokruszonego.
MaTeo85 Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 masz jakieś foto tej dyszy? po za opiłkami była czysta czy bardziej taka szara jak by brudna?
TOWIU Opublikowano 16 Maja 2021 Autor Opublikowano 16 Maja 2021 Jeszcze pytanie, czy na kostce między środkowym pinem a masą, powinno być połącznie? Chodzi mi o sprawdzanie jej Multimetrem.
MaTeo85 Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 pin 1 czujnika to MASA, pin 2 to wyjście sygnału (tego nie zmierzysz multimetrem), pin 3 to ZASILANIE z bezpiecznika S6 (możesz przy okazji sprawdzić czy jest ok). A po dyszy niby nie jest tragicznie ale coś już na niej widać więc nie wróżę specjalnych sukcesów. (może być różnie)
TOWIU Opublikowano 16 Maja 2021 Autor Opublikowano 16 Maja 2021 Jeszcze takie pytanko, bo mam nową dyszę oraz osuszacz, czy wymienić je teraz czy lepiej nie wymieniać przed np. płukaniem czy coś i się wstrzymać?
MaTeo85 Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 wszystko zależy co chcesz zrobić. czy nabijać czynnik i liczyć że będzie ok czy robić jak należy od A do Z. Twoja kasa więc musisz sam podjąć decyzję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się