Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] problem na dwoch cylindrach


mravel

Rekomendowane odpowiedzi

Auto ma na blacie autentyczne 320kkm. Jezdzilo elegancko do wczoraj. 

Problem to działanie jakby nie na wszystkie cylindry. Nie dzieje sie to od razu. Auto pali legancko, potrafi depnac ladnie ale zaraz po depnieciu lub wkreceniu go na obroty spada mu moc i pracuje jakby na 3 gary. Pracuje nierowno (ale nie bez przesady) i rownomiernie trzesie podczas przyspieszania. Oczywiscie traci moc. Zadnych errorow na blacie.

Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znow pracuje ladnie do czasu jak powyzej.

Stalo sie to po zatankowaniu - dolaniu polowy baku paliwem premium. Nie wiem czy ma to jakikolwiek zwiazek czy nie. Moze to po prostu zwykly pech. 

Pytanie moje jest takie, jaka jest trwalosc na wycieranie walka w tym aucie? 

Błąd bowiem to PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241): Implausible Signal, taki sam jest dla cylindra nr 3 bowiem to na tych cylindrach dochodzi do problemu z wtryskami.

Jednym z mozliwych powodow procz uszkodzenia wtryskiwacza czy wiazki jest zuzycie walka rozrzadu.

Stad moje pytanie. Auto dobze serwisowane. Jest po chipie na 210 km. Ostatnio zdarzalo mu sie jezdzic dosc szybko. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa premium podnoszą  temperaturę spalania w cylindrach co przy BLB w ktòrym sterownik silnika nie kontroluje EGT ( temperatury gazòw wylotowych ) może mieć kapitalne znaczenie. Szczegòlnie jak auto jest dokoksowane galancie i było jeżdżone z butem w podłodze na tym "lepszym" paliwie to m mogło się coś termicznie wysrać ?

Mogły popłynąć tłoki, mogło wydmuchać uszczelkę pomiędzy cylindrami.

Przez to silnik przy wyższej temperaturze ( mniejsze dawki wtryskiwanego paliwa ) może mieć problem ze spalaniem na tych dwóch cylindrach lub generują one mniejszą moc i dla tego wali takimi właśnie błędami.

Zrobić logi, dynamicznego 011 i statyczne 013, 018 i 023.

Sprawdzić kompresję na cylindrach.

P.S.

W 16V wałki się nie wycierają, czasem nie wytrzymują dźwigienki popychaczy zaworowych, też możesz sprawdzić ich kondycję...

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie pojdzie wymiana wiazki i moze od razu kompresja do sprawdzenia. Nie bylo buta dobrego po zatankowaniu premium Auto przelecialo moze z 10 km.

Obstawiam problem z wiazka bowiem auto nie zawsze ma TEN problem, nawet gdy sie nagrzeje. Zawsze po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest git. Gdyby cos sie tam powypalalo lub poszlaby kompresja to bylby to staly problem.

EDIT

do mechanika (270km) dojechalem bez problemow. Wymienilem wiązkę na nową. W VCDSie do 2 i 3 cylindra dołączył również 1. Po wymianie wiązki na razie bez błędów. Najśmieszejsze jest to, że w mojej prywatnej ocenie wystarczylo wyczyszcic kontaktem same wtyki wtryskiwaczy i dmuchnac kompresorem. Stara wiazka bowiem w bardzo dobrym stanie. 

Zobaczymy, co z tego wyjdzie. 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...