Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duży pobór prądu


Maciek1204

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W aucie (A4 B6 3.0 ASN) od kilku, kilkunastu dni dzieją się dziwne rzeczy. Może od początku. Po przejechaniu około 600 km postawiłem auto na parkingu i stało tak 5 dni (Było sucho, deszcz nie padał). Po tym czasie nie mogłem odpalić samochodu. Wcześniej zostawiałem już auto na taki okres i nie było problemu. Po zmierzeniu multimetrem akumulatora pokazało 10.2V. Odpaliłem samochód z kabli od sąsiada i zmierzyłem ładowanie. Wartość 14,2. Pochodziło około 10 minut i kilka razy odpaliło samo. Już bez kabli. Przy kolejnej próbie znowu nic. Wskazówka poziomu paliwa leżała jakby paliwa nie było. Kilka razy przekręcałem kluczyk i wskazówka co któryś raz się podnosiła i poziom paliwa pokazywała prawidłowo. Sprawdziłem pobór prądu przy zamkniętym samochodzie i pokazywało 0,9A (maska była otwarta bo nie wiedziałem jak to obejść). Zadzwoniłem do mechanika, powiedziałem jakie są objawy, jaki akumulator i ile ma (5 lat) i usłyszałem że bateria padnięta. Kupiłem więc nowy akumulator. Miał 12,7V. Podłączyłem wszystko około godziny 16 i następnego dnia rano akumulator pokazywał już 12,4. Pojeździłem trochę i po jeździe pokazywał 12,9. Wyposażenie jest seryjne. Jakiś miesiąc temu został wymieniony czujnik pedału sprzęgła, pompka sprzęgła i była ściągana skrzynia biegów (manualna gjv). Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale napisałem dla jasności. Z dziwnych rzeczy to alarm włączył się kilka razy w odstępie kilku dni. Bez żadnej przyczyny ale to się już nie powtarza. Jak wsiadam do auta i przekręcam kluczyk w stacyjce to słychać takie dziwne klikanie przez chwilę. Jakby z centralnego zamka i dobiega jakby z tyłu samochodu. I jeszcze na tym "padniętym" akumulatorze kiedy próbowałem odpalić, wskazówka poziomu paliwa się nie podnosiła i wyświetlił się komunikat że brak paliwa ale to już opisałem wyżej. Chyba wszystko co się dzieje napisałem. Może macie jakieś pomysły, a może ktoś miał taki sam problem? Co mogę jeszcze sprawdzić i gdzie zajrzeć ? Proszę o pomoc z góry dziękuję za rady, pomysły itd. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś pobór prądu na tym nowym aku? Zamknięcie maski się obchodzi w ten sposób iż śrubokrętem zamyka się zamek maski w pasie przednim. Nie wiele osób zdaję sobie sprawę z tego że na słabym  aku jest możliwe wybudzenie modułów w zamkniętym aucie (nie wiem dokładnie przy jakim napięciu ale raczej poniżej 11,5v) i wówczas pobór prądu wzrasta drastycznie,po tym aku jest wydrenowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdzałem. Jutro rano się zabieram za to. Sprawdzę wszystkie bezpieczniki itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawdziłem dzisiaj wszystko raz jeszcze. Po zaryglowaniu zamków, maski i "uśpieniu auta" pobór prądu spadł do wartości 0,08 - 0,09. Z tego co czytałem to i tak jest dużo. Z ciekawości wyjąłem bezpiecznik radia (pozycja 39) i prąd spadł do 0,01 - 0,04. Nie wiem czy te skoki były spowodowane miernikiem (chyba najprostszy multimetr za jakieś 11zł) czy jeszcze czegoś mam szukać? Do radia concert była podpięta zmieniarka cyfrowa peyinga. Włożyłem bezpiecznik i odpiąłem tą zmieniarkę od kabla. Pobór prądu był taki sam jak przy wyjęciu bezpiecznika. Także chyba to jest cały winowajca zaistniałej sytuacji. Trzeba kupić jakiś dokładniejszy multimetr czy nie zawracać już sobie tym głowy? Z góry dziękuję za porady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...