Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z automatyczną krzynią biegów DMX


onsork

Rekomendowane odpowiedzi

witaj

kolego podnieś całą tapicerkę pod stopami pasażera i zobacz w jakim stanie jest sterownik automatycznej skrzyni.może zalany wodą,może wilgoć się dostała,lub po prostu sterownik jest uszkodzony.[br]Dopisany: 04 Sierpień 2009, 22:41_________________________________________________najprościej byłoby podłączyć nowy,tzn.z innego auta gdzie nie ma zastrzeżeń co do pracy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w moim automacie. Pojechałem do speców od skrzyń biegów i oto efekt: wyciek z chłodnicy spowodował dostanie się płynu chłodniczego do oleju skrzyni biegów i do samej skrzyni => uszkodzone tłoki, tarczki, elektrozawór, sprzęgło - wszystko do wymiany poza sprzęgłem. Po remoncie skrzynia działa idealnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem się do sterownika skrzyni. Zero wody i wilgoci, rozkręciłem go żeby zobaczyć w jakim stanie jest elektronika i jest jak nówka ze skllepu.

Pozostalo mi zaprowadzić autko do speca "Autoprecyzja" i odrazu sprawdzili ciśnienie w skrzyni i zonk, sprzodu było zero a styłu 30% a czujnik temperatury oleju pokazywał 167 stopni. Decyzja tylko jedna, wyjmą skrzynie i zobacza co się stało i czy wogóle się da naprawić, a jak nie to bedzie trzeba drugą. Prawie dwa lata bezawaryjnej jazdy a tu taki zonk :( . Później napisze co faktycznie padło w skrzyni.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej temperaturze i braku cisnienia to wszystkie tarczki beda pewnie fioletowe i ogolnie podejrzewam mala maskrre wewnatrz...

nie naprawiali Ci nic z przodu auta? nie pochrzanil ktos czegos przy chlodnicy albo przewodach olejowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód był robiony bo mialem małe spotkanie ze zwierzyną leśną. A auto robiłem sam, i chłodnice wymienialem, ale raczej nie ma możliwości że coś schrzanilem, poza tym po tym dzwonku latalem autkiem ponaad 1,5 roku i wszystko było w porzo. druga sprawa to po naprawie bałem się że bede miał za niski poziom oleju w skrzyni i odrazu pojechalem na wymianę oleju plus filtr.

Kutro bede wiedziale co padło w skrzyni bo ją dpoiero beda otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica mogła się rozszczelnić, one są zintegrowane- wody i oleju. Możliwe, że olej ze skrzyni wymieszał się z płynem chłodniczym. Sam kupiłem auto z taką usterką, ale miałem więcej szczęścia niż rozumu, emulsja poszła jakimś cudem w układ chłodzenia, w skrzyni nie było nic. Zmieniłem chłodnicę i działa ok do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód był robiony bo mialem małe spotkanie ze zwierzyną leśną. A auto robiłem sam, i chłodnice wymienialem, ale raczej nie ma możliwości że coś schrzanilem, poza tym po tym dzwonku latalem autkiem ponaad 1,5 roku i wszystko było w porzo. druga sprawa to po naprawie bałem się że bede miał za niski poziom oleju w skrzyni i odrazu pojechalem na wymianę oleju plus filtr.

Kutro bede wiedziale co padło w skrzyni bo ją dpoiero beda otwierać.

czy aby na pewno nie pokreciles czegos z przewodami od skrzyni ktore ida do chlodnicy.. nie to zebym sie czepial, po prostu slyszalem ze ktos w a6 tak przykrecal przewody ze praktycznie je ukrecił i nie mialy praktycznie zadnego przeplywu. moze jednak przy uderzeniu ktorys przewod delikatnie sie zakleszczyl....

druga opcja to tak jak kolega pisze, chlodnica jest nieszczelna i masz w skrzyni ladnie ubity olej. takie masło ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przewodów doprowadzających olej ze skrzyni do chłodnicy to jestem pewien że były i są w porzadku. gorzej z możliwością nieszczelności chłodnicy na to juz sie nie ma wplywu, choc gdy wyjmowalem czujnik prędkości skrzyni to na nim był olej i niczym nie odbiegał jakościowo od nowego (chodzi o lepkość).

dzieki za informacje, jutro może pojutrze bede u mechanika i mi powie co sie stało i dzieki wam nie bedzie mi tu jakiejs sciemy puszczał.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spuszczeniu oleju ze skrzyni będzie miał taki maślany kolor i dziwną konsystencję, na pewno się nie pomylisz. Jeżeli poszło do góry w układ chłodzenia to masło będzie widoczne w zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...