Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrusznik do 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Siadł mi rozrusznik w  B7 1.8T (skrzynia 5 biegowa, napęd FWD) przy przebiegu 290 tys. km. Mam pytanie czy rozruszniki czymś się różnią od 1.8T? Bo gdzieś widziałem używki z multitronic i nie chciałbym kupować w ciemno.

 

Opublikowano (edytowane)

Może być różna ilość zębów, trza by było policzyć w swoim i w kupowanym

Jak ma być taki sam prądowo (1,1KW) to zamiennie pasuje z ALZ i ALT

Edytowane przez zionx
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wymontuje i się dowiem co i jak. Czy może nie  bawić się w zmianę całego, tylko zmienić szczotki?

Opublikowano

Nie wiem jakie masz umiejętności :) wymiana szczotek to kwestia kilkunastu złotych, o ile się nie okaże że jest uszkodzony automat lub coś jeszcze. Nie wiem po ile chodzą używki, ale jak kupisz na alle to w razie "w" nie będzie problemu z odesłaniem do 2 tyg :)

Opublikowano

Rozruszniki podobnie jak alternatory to się regeneruje, a nie kupuje używki w zapewne podobnym stanie.

Opublikowano

Sceptycznie podchodzę do wszelkiego rodzaju regeneracji - regenerowałem magiel to po 2 latach musiałem kupić drugi, używany I już dłużej smiga niż ten co regenerowałem.

Opublikowano

Tak jak piszesz, z używkami jest też loteria, ale jest na tyle spoko że zawsze można zwrócić jakby nie banglało ;)

Opublikowano

Wyjąłem rozrusznik, szczotki prawie wytarte do zera. Komutator ok, luzów na tulejkach nie ma. Widziałem, że na allegro można dokupić cały nowy szczotkotrzymacz. I tak też zrobię.

Opublikowano

Dobra opcja, daj znać jaki efekt

Opublikowano

Zrobiłem.  Niestety szczotkotrzymacz okazał się troszkę większy niż ten stary, nie chciało mi się zwracać części, więc przełożyłem nowe szczotki do starej blaszki. Trochę problem był z założeniem na wirnik. Ale jakoś sobie poradziłem. Montaż banalnie prosty.

Efekt? Zauważalnie szybciej kręci niż wcześniej. Koszt mnie wyniósł 50 zł. 

20210601_174753.jpg

Opublikowano

No to gratki :) na przyszłość jest taki myk z zakładaniem szczotek na komut. , mianowicie bierzesz sobie jakąś tulejkę średnicy komuta, na nią wygodnie sobie zakładasz szczotki, potem cały szczotkotrzymacz bierzesz i po tej tulejce zsuwasz na komutator :)

jako tulejki można np użyć klucza nasadowego odpowiadającego wymiarem ;)

Opublikowano

Tak też zrobiłem,  mam długie nasadki - zacząłem od 13 mm potem przełożyłem na 15, 17 i 19 i dopiero dało się wrzucić na komutator. 

Opublikowano

No ja wiem, trochę zabawy jest, trzeba mieć zgrabne palce hehe

Najważniejsze że cel osiągnięty :D

Opublikowano

Przynajmniej pewniejsza opcja niż używka. No i efekt też dobry bo jednak dużo szybciej kręci.

Także jak ktoś lubi cos sam zrobić przy aucie to polecam.

Opublikowano
W dniu 28.05.2021 o 16:48, audicoman napisał:

Sceptycznie podchodzę do wszelkiego rodzaju regeneracji - regenerowałem magiel to po 2 latach musiałem kupić drugi, używany I już dłużej smiga niż ten co regenerowałem.

Rozrusznik to bardzo prosta konstrukcja. Bez porównania do magla.

Godzinę temu, audicoman napisał:

Przynajmniej pewniejsza opcja niż używka. No i efekt też dobry bo jednak dużo szybciej

No widzisz. Opłacało się. :thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...