Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.9 TDI Nie odpala - pompa nie podaje paliwa


gorsefoto

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Auto pewnego razu zgasło i przestało odpalać. Wymieniłem pompę wtryskową (ponieważ i tak już miała jakieś drobne wycieki) i problem nadal pozostaje, to znaczy w ogóle nie podaje paliwa na wtryski. Wyczyściłem też wtyczkę pod kierownicą od immobilisera, ale nie sądzę by to on był przyczyną. Podłączyłem auto do komputera, i taki oto stos błędów został ściągnięty:

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
   Controller: 028 906 021 BD
   Component: 1.9l R4 EDC   00SG  0806
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 06325
10 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
            P1570 - 35-10 - - - Intermittent
01266 - Glow Plug Relay (J52)
            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
            27-00 - Implausible Signal
01268 - Quantity Adjuster (N146)
            18-10 - Upper Limit - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
            19-10 - Lower Limit - Intermittent
00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149)
            35-10 - - - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
   Controller: 8E0 614 111 
   Component: ABS 5.3 FRONT       D11
   Coding: 0273004132  
   Shop #: BB 24303
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
   Controller: 8L0 820 043 B
   Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D72
   Coding: 04143
   Shop #: WSC 06325
3 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            30-00 - Open or Short to B+
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
            29-00 - Short to Ground
01273 - Fresh Air Blower (V2)
            17-10 - Control Difference - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
   Controller: 8D0 919 034 
   Component: B5_KOMBIINSTRUMENT  D09
   Coding: 00140
   Shop #: WSC 00003
2 Faults Found:
00769 - Coolant Temperature Sensor at Engine Outlet (G82)
            29-10 - Short to Ground - Intermittent
00771 - Fuel Level Sensor (G)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer
   Controller: 4A0 953 234 F
   Component: IMMO AUZ9Z0T6871152 D77
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks
   Controller: 8LO 862 257 E
   Component: ZV-Pumpe               
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 65535
16 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
            35-00 - -
01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear
            35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
            35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
            35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
            35-00 - -
01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact
            35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
            35-00 - -
01361 - Switch for Anti-Theft Alarm: Close
            29-00 - Short to Ground
01360 - Switch for Anti-Theft Alarm: Open
            29-00 - Short to Ground
01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124)
            29-00 - Short to Ground
01363 - Switch for Central Locking: Driver's Door (F59)
            27-00 - Implausible Signal
01364 - Switch for Central Locking: Passenger Door (F114)
            27-00 - Implausible Signal
01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
            29-00 - Short to Ground
01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
            28-00 - Short to B+

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie wiem nawet od czego zacząć, co może być główną przyczyną tego, że nie odpala?

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowna przyczyną ze nie odpala to pompa albo ecu? Pompa sypie błędami m.in. zawór n109, nastawnik dawki paliwa n146, czujnik temperatury paliwa G81. Jeszcze masz błąd wtysku sterujacego G80 (o ile sie nie mylę), błedy immo (odcina zasilanie na zawor pompy N109) Do tego jeszcze błędy alarmu, on też moze blokować rozruch silnika.

Podaj rocznik auta. Masz coś grubo namieszane z instalacją, moze ecu silnika już sie pozegnał z tym światem albo pod maskę weszła Ci kuna i zrobiła bajzel z instalacją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok produkcji 1996, silnik 66 kW. Ten stosik błędów od alarmu był pamiętam jeszcze przed awarią, także raczej nie jest związany z obecną sprawą. Lampka immobilisera gaśnie po przekręceniu stacyjki. Dodam jeszcze, że jak pewien mechanik mi poradził - sprawdziłem zawór odcinający paliwo w pompie (elektromagnes), przykładając 12V z akumulatora - zawór puka, zatem działa. Po uruchomieniu rozrusznika również samochód podaje 12V. Pominąłem również bak samochodu, podając paliwo bezpośrednio do pompy.

Edit: Bardzo możliwe, że mam spalone 2 z 4 świec żarowych - czy one mogą blokować start silnika?

Edytowane przez gorsefoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czterech spalonych świecach nawet powinien rechnąć.

Kontrolka grzania świec się pojawią po zapłonie? Jak nie to problem z ECU

 

Czujnik temp. paliwa pokazuje, że uszkodzony. Skasuj wszystkie błędy i zobacz, które powrócą.

Pompę odpowietrzyles prawidłowo?

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kontrolką grzania świec to było tak: Jeszcze niedawno po prostu migała cały czas, a teraz zachowuje się normalnie. To znaczy pojawią się na chwilę, i gaśnie.

Błędów niestety nie mogę skasować, program pokazuje że mam "nieprofesjonalny" interfejs. Używam taniego vag kkl vag-com 449.1. A inny interfejs bluetooth obd2 nawet nie wykrywa żadnych błędów w aucie. 

Co do odpowietrzanie to odpowietrzyłem, tyle że paliwo po prostu jakby bardziej się "przelewa" z tych wtrysków niż leci z jakimkolwiek ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...