Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6/B6 regeneracja listw drzwiowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój pierwszy manual więc proszę o wyrozumiałość :)

Z racji, że lubię dłubać przy aucie to postanowiłem rozebrać listwę drzwiowa w mojej s4 i spróbować ją zregenerować gdyż kupno używki w stanie dobrym graniczy z cudem. A jak są to tylko komplet za 800zł +

Do "regeneracji" będziemy potrzebować:

-kombinerki

-duży śrubokręt płaski

-kilkanascie śrub 3mm na imbus z główka trapezowa wraz z nakretkami samokontrującymi + kilka nakretek 3mm ale tych bardziej płaskich i być może kilka podkładek pod nie (wszystko nierdzewka)

-kilkanaście podkładek o grubości 1mm, ja użyłem pod śrubę 10mm dzięki temu pasuje pod całe prowadnice 

-kilka wierteł 

-klej do gwintów 

-ew silikon do szyb ale ja go nie dawałem.

Najpierw wiadomo demontarz samej listwy czyli 2 śrubki przy dolnej krawędzi drzwi j ciągniemy do siebie (przeżegnać się żeby tylko drzwi nie brało, na szczęście u mnie rudej brak)

Listwa na stół i ściągamy element zewnatrzny podważając jakimś plastikowym wyjmakiem od strony węższej (nie od strony zgrubienia bo tam są wsuwki).20210607_100841.jpg

Element lakierowany odkładamy na bok. A element w którym są prowadnice od bolców musimy wydostać. Trzeba też wyrwać 2 zewnętrzne elementy w którym jest wtopiony gwint (innego sposobu nie znalazłem). Gdy prowadnice i te 2 elementy wyciągniecie ukaże wam się widok co tak na prawdę im dolega... 20210607_102005.jpg

20210607_102833.jpg

Ruda tańczy jak szalona ;)

 Teraz najgorszy moment, trzeba wywalić te zgniła listwę. Jest ona prawdopodobnie wklejona i jej część wchodzi pod "obudowę" Ja wziąłem tapeciaka i nacialem te stronę ktora wchodzi  pod listwę mniej więcej tak w połowie. Za pomocą śrubokręta i kombinerek wytargalem cała listwę (wiele jej nie zostało)20210607_103310.jpg

Porzadnie czyścimy aż zostanie sam plastik

20210607_105813.jpg tak tak, ten zlew to moja myjka warsztatowa :) stary zlew, zbiornik z odpadów, pompka z pralki frani i wąż z aledrogo + zawor kulowy  grzejnika (20zł a robote w garażu swoją zrobi :D )

20210607_112113.jpg

Teraz trzeba poskładać wszystko do kupy. Ja na początku chciałem dorobić na imadle blachę nierdzewna na wymiar starej lecz niestety nie jestem tego w stanie zrobić w w garażowych warunkach gdyż nie dość że jest ona zagieta z 2 stron po nie całe 10mm to jeszcze jest wygięta w banan na kształt drzwi . Wiec użyłem podkładek (nierdzewka) o grubości 1mm pod śrubę 10mm.  Oczywiście potem skręcamy przez te podkładki.20210609_110059.jpg

Ustawiłem prowadnice na podkładkach tak jak było oryginalnie (musicie pamiętać o tym, że z 1 strony listwa wchodziła głębiej  i przy ustawianiu prowadnice trzeba to uwzględnić) I przewierciłem je na wylot wiertłem 3.5mm, byle pamiętać żeby nie wiercić przed wpustem bolca bo będzie problem tylko za nim najlepiej. Prowadnice są 2 i na każdą dałem 4-5 śrub (nie sugerować się tymi z z główka walcowa bo to tylko przymiarka, a śruby docelowe szły już kurierem)20210613_175330.jpg

Pod główkę musimy delikatnie sfazowac otwór (ale tylko liznąc na z 0.5mm średnicy żeby zadziorów nie było) I skręcamy jak na załączonych obrazkach 20210613_175337.jpg

Oczywiście wszystko z wyczuciem, odkręcić tylko żeby się zeszło i trzymało,  nie ma chama. Jak widać urwane elementy listwy przykręciłem od 2 strony gdyż tu nie może nic wystawać i skręciłem na mocnym kleju do gwintów. Wykonałem powiększenie otworu bodajże wiertłem 7mm tak żeby łebek się schował na 0. Miałem obawy, że przez nakretki nie zejdzie się w tym miejscu listwa ale wszystko się ładnie schodzi.  Oczywiście podkladka 1mm pod całość musi być :)20210613_175343.jpg

 

Teraz składamy do kupy listwę jak wyschnie klej i zakładamy na auto ;) Wiem, że nie którzy będą nieufni, że to nie wytrzyma bez tej blachy itd, bo też tak sądziłem ale nie. Listwa jest sztywna bez niej, a patrząc na to, że wiele jej nie było, wszystko odchodziło płatami i dalej się trzymało to wszystko powinno byc ok. (U większości nie ma już czego zbierać nawet :D) Ja kupiłem jeszcze silikon do szyb, żeby wstrzyknąć go pod prowadnice jeśli wszystko będzie ok, ale ostatecznie trzyma się to świetnie i nie dałem.

20210613_175559.jpg

20210613_175604.jpg

U mnie spasowanie wyszło świetne. Jest na tak jak reszta, a ja z efektu jestem zadowolony zwłaszcza, że koszt naprawy to może 2 złote :) W  wstępny weekend rozbueram resztę j sprawdzę w jakim są stanie.20210613_175825.jpg

Ja śruby nierdzewne zamawiam na internecie. Bodajże sruby-nierdzewne.pl i polecić mogę tam, bo na miejscu u mnie nigdzie dostać nie mogłem takich małych.

 

Polecam spróbować i nie jest to trudne. Oczywiście wszystko robiąc na własną odpowiedzialność :) Jak ktoś z okolic Oświęcimia to mogę pomóc.

Edytowane przez yogi_1997
  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...