Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANA] Problem z odpaleniem silnika.


adas483

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

W moim aucie występuje problem natury takiej, że silnik nie odpala zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wcześniej problem ten też występował, zawiozłem do warsztatu, wymienili mi świece (jedna miała zerwany gwint i musieli nagwintować na nowo) i odpowietrznik zbiornika paliwa (chyba dobrze zapamiętałem, jeśli nie proszę i poprawienie) i samochód jeździł jak wcześniej, do wczoraj. Problem znów się powtórzył. Mam zainstalowany LPG do auta i awaryjnie odpala normalnie. Dziś poszedłem sprawdzić VAG-iem czy błędów żadnych nie ma. No i ma, dwa błędy wyskoczyły, a mianowicie: 17831 - układ wtrysku powietrza dodatkowego 1 - wymagany przepływ, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem; oraz 16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny. Czytałem o nich na forum, ale dla mnie to trochę czarna magia. Może ktoś mi coś powiedzieć więcej czego te błędy dotyczą i jak odnaleźć rozwiązanie problemu z odpalaniem?

Pozdrawiam,

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pompa działa normalnie. Był już u trzech mechaników i żaden nie wskazał na uszkodzoną pompę paliwa. Ostatnio zostawiłem u znajomego mechanika auto i jak na złość odpalał normalnie, jakby nic się nie wydarzyło. A wina może leżeć gdzieś po stronie elektrycznej np. rozrusznik, alternator czy bezpieczniki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dev napisał:

Cewka

A można jakoś sprawdzić czy cewka jest sprawna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Postawiłem samochód do mechanika, który cztery dni rozkminiał, co mogło być przyczyną takiego odpalania. Otóż po 4 dniach walki, wymianie pompy paliwa oraz zaworu ciśnienia paliwa, odłączenia gazu, rozmontowaniu połowy samochodu, doszli do tego, że wiązka kabli idących do zaworów była zaśniedziała i się po prostu rozsypała. Tylko tyle mi zdołał wytłumaczyć. Na razie samochód odpala tak jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT 2: Została znaleziona prawdziwa przyczyna ciężkiego odpalania auta. Zostały wymienione kable zapłonowe i cewka zapłonowa. Plus do wymiany jeszcze jest gruszka podciśnienia kolektora dolotowego, bo na niskich obrotach przy wciśnięciu gazu dławi się, po paru depnięciach na pedał gazu wskakuje na odpowiednie obroty i przyspieszenie jest okej. Na rozgrzanym silniku wszystko gra jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...