Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo tryb awaryjny


Hesusik

Rekomendowane odpowiedzi

Siemson, ostatnio przy 140,150 turbo wpada w tryb awaryjny, i zauważyłem że na 4,5 biegu coś muli. Wracając do turbiny po ponownym uruchomieniu silnika wszytko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jesteś pewien że to przez turbo to nie ma na co czekać tylko turbo na stół i czyścimy :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomysł :D na pewno skorzystam, a jakiś przepływomierz czy coś też może dać takie objawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdejmowanie turbiny i jej regeneracje zawsze przyjdzie ten właściwy czas.

Z którego roku to pojazd i ile masz nalatane na tej turbinie ?.

Paliwo, powietrze , przewody podciśnienia, czujnik sporo tego przed turbawką.

Miałem takie przypadki, że mechanik miał chęć na regenerację turbiny w moim pojeździe ale nic by to nie dało błąd tkwił gdzie indziej.

Jak masz możliwość podpięcia kompa i udania się w trasę może to zapewne pomóc w rozeznaniu tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2001, awx, auto kupiłem jakiś w marcu, chłop mówił że niby turbina była regenerowana jakiś czas temu, teraz jakoś z 10k przebiegu zrobiłem. Głowice miałem do roboty :'). No ale wracając do turbo i podobnych rzeczy, wymieniałem dolot rurka była dziurawa. Węże podciśnienia jeszcze mam plan sprawdzić na dniach, znajomy podpinal kompa nic żadnego błędu nie okazało oprócz poduszki silnika. Ale wydaje mi się że podczas trasy jak by właśnie turbo odcięło, wtedy podpiąć kompa i może wtedy by coś wykazało. Pozderki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KINIAM napisał:

Na zdejmowanie turbiny i jej regeneracje zawsze przyjdzie ten właściwy czas.

 

Ja nie wspominałem o regeneracji tylko czyszczeniu 

Jeśli nie wyskakuje żaden błąd to najpierw zrób logi by móc oglądnąć i wtedy jakiś magik Ci podpowie co nie domaga..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panie Areczku mam podobny problem, zobacz mój temat jeśli chcesz, tylko że u mnie błąd się pojawia- niedoładowanie. Spróbuj jak poczujesz że moc stracił pod kompa podpiąć i wtedy powinno coś pokazać w zakładce Engine, ja u siebie błąd skasuję, odpalę to do pierwszego buta jest ok, potem poczuję takie charakterystyczne zblokowanie(np gdy daję więcej gazu pod górkę) i moc spada od razu, podpinam pod kompa i błąd jest ponownie. U mnie na 99% jest to zapieczona geometria turbiny, wszystko inne sprawdzone, wymienione wężyki itp. P.s na początku też mi działało wyłączenie silnika i ponowne włączenie w trakcie jazdy, ale teraz to już przeszłość, i to nie działa, dopiero jak błąd skasuję to jest ok(chwilowo).

 

Edytowane przez mafiu1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdu pierdu, geometria do czyszczenia i tyle w temacie. Możesz jeszcze sprawdzić sztangę zmiennej geometrii. Jak chodzi z oporami to turbo na stół i czyścimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ecobuda napisał:

Pierdu pierdu, geometria do czyszczenia i tyle w temacie. Możesz jeszcze sprawdzić sztangę zmiennej geometrii. Jak chodzi z oporami to turbo na stół i czyścimy.

A jak wytłumaczysz to?

5 godzin temu, Hesusik napisał:

znajomy podpinal kompa nic żadnego błędu nie okazało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak było. Auto w trybie awaryjnym a błędów zero. Dopiero jak wywaliło checka to wtedy pojawiał się błąd. Turbinę wyczyściłem i problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie chyba bedzie coś innego bo żadna kontrolka się nie świeci, i muł cały czas, usunięcie błędu nic nie daje, zresetowanie też, nie jedzie ani od dołu ani od góry :D, w ogóle już nie jedzie, taki trochę turbo diesel bez turbo 

Edytowane przez mafiu1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mafiu1111 napisał:

To u mnie chyba bedzie coś innego bo żadna kontrolka się nie świeci, i muł cały czas, usunięcie błędu nic nie daje, zresetowanie też, nie jedzie ani od dołu ani od góry :D, w ogóle już nie jedzie, taki trochę turbo diesel bez turbo 

A sprawdzałeś węże od turbo nie jest który rozerwany? sztanga jest wciągana jak odpalisz silnik 

To takie wróżenie z fusów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem i wszystko ok, dodatkowo na zimnym kręci i kręci jakby był zapowietrzony z 3-4 sekundy, lub kąt wtrysku, lecz nie wiem czy to ma związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mafiu1111 napisał:

sprawdzałem i wszystko ok, dodatkowo na zimnym kręci i kręci jakby był zapowietrzony z 3-4 sekundy, lub kąt wtrysku, lecz nie wiem czy to ma związek.

No to niestety ale bez podłączenia vaga i zrobienie  diagnostyki się nie obejdzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że mam zrobić logi statyczne na rozgrzanym silniku bez włączonej klimy świateł itp tak? to z jakiej grupy mam je zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mafiu1111 napisał:

Rozumiem że mam zrobić logi statyczne na rozgrzanym silniku bez włączonej klimy świateł itp tak? to z jakiej grupy mam je zrobić?

Tu poczytaj sobie ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2021 o 14:18, OLIVER napisał:

Tu poczytaj sobie ..

Okej, a jeszcze jakbyś mi powiedział które rury mógłbym sprawdzić czy nie są pęknięte itp,  bo akurat auto mam na podnośniku i mogę zajrzeć pod spód, czy to ta gruba co idzie od turba bodajże do intercoolera? taka gruba zagięta na dole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie te węże grube między turbo a rurą metalową -rura met a intercooler -intrcooler a  silnik  

jak jest gdzieś nieszczelność to szukaj o ślimaczenia olejem w tym miejscu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dzięks, jutro jak coś znajdę to napiszę. ale spod spodu jak wymacałem to była b burdna z jakiegoś czarnego(chyba oleju), jutro zerknę dokładniej jak będzie ładna pogoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2021 o 19:51, OLIVER napisał:

dokładnie te węże grube między turbo a rurą metalową -rura met a intercooler -intrcooler a  silnik  

jak jest gdzieś nieszczelność to szukaj o ślimaczenia olejem w tym miejscu  

Jeszcze mam na szybko pytanie, czy jak zakładam zregenerowaną turbinę to muszę wymienić olej+filtr oleju i powietrza? nawet mimo tego, że wymieniałem 5000km temu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...