Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie posiadam termicznego włącznika wentylatora chłodnicy. Czy tak ma być?


mascom

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

W moim samochodzie nie posiadam na chłodnicy 3-pinowego włącznika termicznego wentylatora chłodnicy.(jest miejsce na chłodnicy na niego).  W okolicy lewej podłużnicy też nie widać żadnego wolnego przewodu z wtyczką. Za to posiadam przy dolnym lewym doprowadzeniu płynu chłodniczego (strona termostatu) jakiś czujnik 4pinowy (jak dobrze pamiętam niebieski, nie wiem od czego on jest).

 

Czy w A4 1.8 125KM ARG z początku 2000r inaczej było organizowane załączanie elektrycznego wentylatora czy po prostu któryś z poprzednich właścicieli coś kombinował?

 

Pytam, ponieważ wymieniałem ostatnio termostat bo się nie domykał i po wymianie podczas jazdy na klimatroniku mam temperaturę 89-93C ale podczas stania w korku temperatura potrafi sięgać do 97-99C. Nie załącza mi się elektryczny wentylator. Dopiero włączenie klimatyzacji uruchamia go i zbija temperaturę.

Edytowane przez mascom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem dodawać nowego tematu a powoli wracam do tematu. Okazało sie, że u mnie w aucie jest jakiś nowszy włącznik 8D0 959 481 B. 

Posiada on 4 piny (2 czujniki) i z tego co udało mi się wyczytać zakresy pracy dla jakiegoś zamiennika: 95-91C i drugi bieg: 102-97C . Ale np już meyle podaje 91-84 i 102-95.

Z racji umiejscowienia tego czujnika (wyjście na dole z chłodnicy) pobiera on temperaturę schłodzonego czynnika chłodzącego. Czujnik od zegarów czy klimatronika znajduje się znów od strony grodzi i pobiera maksymalną temperaturę płynu podgrzanego wychodzącego bezpośrednio z bloku silnika. Czyli reasumując - jaka musi być temperatura na klimatroniku by czujnik z dołu chłodnicy awaryjnie załączył wentylator chłodnicy (zapewne jest kilka stopni rzeczywistej różnicy między nimi)?

Widział ktoś może dokładnie temperaturę na klimatroniku (kanał 49) w momencie awaryjnego załączenia się tego wentylatora?

Czy da się jakoś bezpiecznie zmostkować piny we wtyczce czujnika by sprawdzić awaryjne działanie układu wentylatora?

 

Być może niepotrzebnie drążę temat i wszystko jest ok ale stojąc np w lecie w korku bez klimatyzacji temperatura sięga 99C (na zegarach trzyma równo 90 jeszcze). Jak włączę klimatyzację to wtedy rusza wentylator i schładza całość do 93-94?? 

 

 

Edytowane przez mascom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2022 o 10:35, mascom napisał:

Czy da się jakoś bezpiecznie zmostkować piny we wtyczce czujnika by sprawdzić awaryjne działanie układu wentylatora?

Podlaczasz vaga, wchodzisz w Engine a potem Output test. W którymś z kolei tescie jest zalaczanie wentylatora oznaczone chyba jako V1 i drugi bieg jako V2 ale tutaj nie jestem pewny czy dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2022 o 10:35, mascom napisał:

Widział ktoś może dokładnie temperaturę na klimatroniku (kanał 49) w momencie awaryjnego załączenia się tego wentylatora?

Pierwszy bieg okolice 99stopni, a drugi powyżej 105. Temp. 92-96 jest normalną temp. pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poszukiwaniach okazało się, że posiadam niebieski czujnik na dolnym wezu wyjścia płynu z chłodnicy. Podmienilem go na inną oryginalna sztuke i teraz wentylator startuje przy 98C na wyświetlaczu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...