Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 ARJ] Rezonans, katalizator zamieniony na przelotowy tłumik


lukjar7

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Kat nie był w najlepszym stanie a pozatym wkładka sie obluzowała i auto brzeczało :P

wyciąłem katalizator w jego miejsce wstawiłem tłumik przelotowy z allegro awg,

po dokładnym uszczelnieniu wszystkich połączeń z tylniego tłumika teraz czuć że ida spaliny.

problem jest taki ze przy gwałtownym przyspieszaniu slychac brzdęki z tłumików, nie wiem czy środkowy czy tylny, jest to denerwujące, zważąjąc na to że tłumik "ma wiecej teraz do roboty" wczesniej katalizator zmiejszał predkośc fali spalin i do tego układ nie był szczelny i po drodze ciśnienie uciekało.

i tu pytanie:

czy jest w tłumiku w środku cos co moze brzeczeć, cos co z czasem sie urwało i hałasuje ?

problem rozprezania gazu w środkowym tłumiku chyba nie istnieje bo przeciez zastosowałem przelotowy tłumik zamiast katalizatora.

auto to beznzyna wolnossaca.

dodam ze przy przygazowaniu z tyłu tłumik zamiata piach :evil:

Nie mowimy tu o ARJ z profilu, o czyms mniej litrazowym na 4 cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest w tłumiku w środku cos co moze brzeczeć, cos co z czasem sie urwało i hałasuje ?

Tak, przecież tłumik ma za zadanie tłumić (wyciszać), więc siłą rzeczy musi mieć w sobie jakieś "bebechy"

a skoro mowa o czymś mniej litrażowym to zapewne jest LPG a to przyspiesza korozję układu wydechowego.

po wymontowaniu kata jak stwierdziłeś samochód szybciej wygania spaliny więc lekko skorodowany tłumik miał prawo nie wytrzymać siły spalin i coś mogło w środku puścić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest w tłumiku w środku cos co moze brzeczeć, cos co z czasem sie urwało i hałasuje ?

Tak, przecież tłumik ma za zadanie tłumić (wyciszać), więc siłą rzeczy musi mieć w sobie jakieś "bebechy"

a skoro mowa o czymś mniej litrażowym to zapewne jest LPG a to przyspiesza korozję układu wydechowego.

po wymontowaniu kata jak stwierdziłeś samochód szybciej wygania spaliny więc lekko skorodowany tłumik miał prawo nie wytrzymać siły spalin i coś mogło w środku puścić...

samochód jest bez lpg, jedynie czego sie boje to to ze po montazu nowych ori tłumikow bedzie to samo :disgust:

chyba ze ktos mnie przekona ze tłumik musi wytrzymac ciśnienie no basta,

niechce wywalić kasy w błoto dlatego sie obawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, tłumik mało nie kosztuje, ale zawsze tanim kosztem można sprawdzić.... jak jest wypalony to nie ma takiego metalicznego dźwięku jak go obstukasz tylko taki przytłumiony. Ja bym proponował zdjąć i zobaczyć jego stan. To akurat nic nie kosztuje no poza spędzonym czasem... czasami nawet rdza lubi z niego wylecieć jak się go przechyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik z zewnątrz ok, środkowy był tylko spawany bo miał dziurki, jak im sie rusza to cos na dnie delikatnie trzeszczy, jakby sadza czy cos, spróbuje go młotkiem stuknął i zobaczyc czy bedzie wydawał dzwięki metaliczne, juz nie mam glowy na ten wydech, wszyscy tna katy i nie ma problemu a tu jakby bylo malo to same problemy, wkurza mnie bardzo ten dzwiek,

najlepiej byloby sie umowic z tłumikarzem zeby mi wlozyl nowe tlumiki 2 i jesli pomoze to dziekuje a jesli nie to niech zabiera je i wtedy pozostaje tylko jakis sportowy tłumik skoro ori tłumiki nie wytrzymuja pedu spalin z wolnossaka :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymać wytrzymują tylko mi się wydaję że on jest skorodowany albo przy modach coś do środka może wpadło i brzęczy. Kumpel miał coś podobnego w aucie ale nie wiem czy zrobił czy nie, zapytam się jak coś. A jak masz jakiegoś mechaniora znajomego to można by tak zrobić, nawet z jakiegoś rozbitka założyć albo używca i sprawdzić czy dalej usterka będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpasc napewno nie wpadło, tego jestem pewien.

chyba mnie olśniło:

zacznijmy od tego jak zbudowany jest tłumik...

czy przypadkiem on nie powinien byc wyłożony watą na około ??

moze ta wata się wypaliła i ciśnienie uderza w gołą blachę dając taki dźwięk, to by się zgadzało :)

jutro postukam po nim :)

ma ktoś jakiś link do przekroju tłumika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik po przeglądzie,

uderzałem w tłumiki kluczek 19, stukając w tylny jest głuchy dzwięk a natomiast w środkowy idzie dzwięk jak z dzwonka, chyba wszystko jasne, jutro wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodziło by że tylny padł. To jak go zdejmiesz to może zrób mały teścik poza miastem czy nie słychać brzęczenia... (żeby w koszty nie wchodzić) troszkę głośno by było ale wychwycisz już na 100% czy to on brzęczy. Ale i tak skoro padnięty to do wymiany tak czy inaczej także jak chcesz :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moim zdaniem jest wrecz odwrotnie niż piszesz, tylny jest cichy, blacha jest odizolowana taka wata, natomiast w srodkowym wata została wypalona bo pozatym wczesniej mial dziury i moze ja wywiało, ciśnienie nie uderza a wytlumienie tylko w blache dając rezonansowy dzwiek metaliczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód chodzi jak zegarek,

wymieniłem środkowy,

stary rozprułem i się okazało był w środku pusty, puszka rezonansowa :shocked:

ciekawe ile wytrzyma tłumik z polmostrowa :mysli:[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2009, 14:09_________________________________________________i dodam Wam teraz że to był Golf mk4 :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z e36 316i :D Chodzi wlasnie jak polonez. Zachcialo sie wycinac kata. Wspawali strumienice bo 'akurat' nie mieli tlumikow i tlumaczyli ze przy tak malej pojemnosci dzwonic nie bedzie a i roznicy pomiedzy strumienica a tlumikiem nie bedzie. Dzwoni jak cholera... po przekroczeniu 2,5tys obrotow jest tragedia. Pojechalismy z reklamacja... wymienili na tlumik - przelotowy... i teraz nie wiem czy wogole wymienili bo dalej dzwoni jak stary poldek. Chyba czeka wymiana na tlumik od 316i ktory na poczatku produkcji wkladali zamiast kata - polmostrow taki oferuje... mam nadzieje ze powroci cisza bo az wstyd zeby zdrowe, proste, ladne BMW bylo glosne jak polonez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem od siebie ze wyciecie kata nie powoduje jako takich dzwiekow tylko ze pokazuje na wierzch ktory tlumik nie ma już wytłumienia w środku :) ja jeszcze tylny musze wymienic, jak wymienie to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumiki swieże i wszystko gra :cool1:

w środu tylnego przerdzewiały przegrody : :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie wiem skąd kolega wymyślił że ja mam suszarke :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...