Maxel Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam. przeszukałem forum w celu znalezienie przyczyny drgań silnika na niskich obrotach i i nic konkretnego nie znalazłem, wiec może opisze swój przypadek szczegółowo. Raz przy gwałtownym ruszaniu silnik ( z mojej winy ) zgasł mi, po odpaleniu i przy ruszeniu nic nie było, zaczęło się gdy puszczałem gaz na biegu i przy spadaniu obrotów około 1300 obrotów było słuchać stukanie od strony skrzyni biegów. Po przejechaniu 30 kilometrów ustało. Parę dni później silnik na niskich obrotach obojętnie czy zimny czy ciepły z załączonym sprzęgłem i nie zaczął wpadać w silne drgania, przy 1300 obrotów trzęsie wszystkim jak galaretą. wszystkie poduszki są sprawdzone, nie ma żadnych ubytków na mocy. Mój mechanik jeszcze mówi że może leżeć przyczyny po stronie wtrysków ale nie wiem jak je sprawdzic. Powiem szczeże że dwumas juz słuchac przy gaszeniu auta ale to było odpoczątku kiedy go kupiłem. Może macie inne sugestie co może byc przyczyną? Blok silnika z osprzętem był wymieniany 90 tys temu w Aso na nowy, ale reszta ma na stukane 250Tys. Zapomniałem dodać że Vag nie wykazuje żadnych błędów.
Musashi Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 przyczyna nierownomiernej pracy silnika na biegu jalowym i zakresie niskich obrotow, to: -nierownomierne cisnieie sprezania na poszczegolnych cylindrach -uszkodzone pompowtryskiwacze -uszkodzone uszczelnieina pompowtryskiwaczy -uszkodzona listwa elektryczna sterujaca PD -uszkodzony zawor EGR -zla jakosc paliwa -uszkodozna uszczelka pod glowica -uszkodzony zawor(y)
Mirek156 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witaj. przycyną może być koło zamachowe, bo w dizlu jest specyficzne,ale mogę się mylić.
Maxel Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2009 -nierównomierne cisnieie sprezania na poszczegolnych cylindrach A w tym przypadku objawialo by sie tez spadkiem mocy? -uszkodzone pompowtryskiwacze musze sprawdzic jak wyczytałem te wartosci sprawdzic mozna na vagu podajże kod 013 jak sie nie myle -uszkodzone uszczelnieina pompowtryskiwaczy tego ja juz nie wiem jak sprawdza -uszkodzona listwa elektryczna sterujaca PD tego tez nie wiem -uszkodzony zawor EGR Był wymieniany na nowy -zla jakosc paliwa tankuje na BP i na orlenie, nie leje byle czego do mojego AJM -uszkodzona uszczelka pod głowicą Sądze żeby palił olej lub wode ale nic z tych rzeczy nie robi -uszkodzony zawor(y) trzeba było chyba sprawdzić stopień sprężania jak sie nie mylę Pozostaje jeszcze dwumas, ale chce wyeliminować pozostałe przyczyny. Sorka ze po raz kolejny nurtuje ten temat ale jestem nowicjuszem i dla innych tez sie moze przydac takie informacje.
Musashi Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 -nierównomierne cisnieie sprezania na poszczegolnych cylindrach A w tym przypadku objawialo by sie tez spadkiem mocy? -uszkodzone pompowtryskiwacze musze sprawdzic jak wyczytałem te wartosci sprawdzic mozna na vagu podajże kod 013 jak sie nie myle -uszkodzone uszczelnieina pompowtryskiwaczy tego ja juz nie wiem jak sprawdza -uszkodzona listwa elektryczna sterujaca PD tego tez nie wiem -uszkodzony zawor EGR Był wymieniany na nowy -zla jakosc paliwa tankuje na BP i na orlenie, nie leje byle czego do mojego AJM -uszkodzona uszczelka pod głowicą Sądze żeby palił olej lub wode ale nic z tych rzeczy nie robi -uszkodzony zawor(y) trzeba było chyba sprawdzić stopień sprężania jak sie nie mylę Pozostaje jeszcze dwumas, ale chce wyeliminować pozostałe przyczyny. - niekoniecznie, niewielkie roznice kompresji moga wplywac na rownobieznosc, ale to, stan uszczelki pod glowica, zaworow, PD oraz uszczelnien i listwy zasilajacej wykaze grupa 013 - dwumas oczywiscie do weryfikacji, nie ujalem go w wykazie poniewaz pisales, ze juz go slychac.
Maxel Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 jakie powinny być odchyły w grupie 013? A co do dwumasa tez możne być przyczyna poniewaz raz jak mi zgasł zaczęło chrupotać od strony skrzyni biegów na biegach przy zwalnianiu około 1300 obrotów a co najdziwniejsze ze po 30 kilosach przestało:([br]Dopisany: 17 Kwiecień 2009, 20:38_________________________________________________Na razie zamienię PD miejscami i wyeliminuje wadliwą listwe i wałek no i przy okazji sprawdzę kompresje. Jak sie okaże że to PD to wyśle na regeneracje.
pre_pl Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 co prawda silnik był zimny.... Ale patrzeliśmy sobie w autko, niech tez pojawi się to na forum -nierownomierne cisnieie sprezania na poszczegolnych cylindrach Myslisz Samuraju, że po wymianie jaka była tez by to następowało ?
Maxel Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Pozamieniałem pompki i tez nadal drży. Wieczorem wrzuce logi na forum. Umówiłem się juz na sprawdzenie sprężania. Mam nadzieje że jest wszystko ok:)
Adrian2712 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Witam!!!Panowie mam ten sam problem co kolega Maxel tylko ze u mnie czasem strasznie trzęsie na wolnych obr ,a czasem wcale.Zaobserwowałem tez ze obroty w tym czasie sie nie zmieniają,co moze byc przyczyna???Prosze o pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się