Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A3 8L 1.6 BFQ Attraction


adek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam świeżo zakupione Audi A3 8L z 2003 roku z silnikiem 1.6 BFQ o mocy 102 KM. Auto zakupione dla żony, a ja mam dbać :)

Z wyposażenia:

  • nadwozie 3D polift 2003 rok
  • silnik 1.6 BFQ 102KM
  • światła standard soczewki żarówkowe 
  • światła przeciwmgłowe przód
  • podgrzewane spryskiwacze szyby
  • parktronik tył
  • centralny zamek z pilotem
  • klimatronik 
  • podgrzewane fotele 
  • elektryka szyb i lusterek
  • zegary 1/2 FIS
  • tempomat
  • radio Kenwood  DEH-BT09 z BT i cztery fabryczne głośniki + subwoofer
  • ABS+ESP
  • koła 16 + opony całoroczne Hankook

Auto 18 letnie ale z udokumentowanym przebiegiem 83 tys. km. Widać to i czuć jak się wsiądzie do auta. Plan jest taki by utrzymać je w jak najlepszym stanie. Baza jest dobra więc czemu nie.

Aktualnie jestem na etapie rejestracji i ubezpieczania samochodu. W tym czasie zdążyłem już zamówić gumki do pilotów centralnego zamka, książkę napraw Haynes Manual. 

Z mankamentów do zrobienia to:

  • przetkanie dysz spryskiwaczy
  • wymiana tulei drążka stabilizatora i łączników stabilizatora
  • zajrzenie pod nadkola i wymycie brudu
  • regeneracja włącznika świateł 
  • naprawa korozji na dachu przy rynienkach + malowanie tylnego zderzaka
  • wymiana uszczelki albo całej anteny dachowej
  • wymiana siłowników tylnej klapy

Olej był wymieniany w kwietniu tego roku przy przebiegu 81 tys. Km więc tutaj mam spokój. Co do rozrządu muszę zajrzeć do silnika bo nie mam pewności kiedy był wymieniany, a w książce serwisowej nie mogę znaleźć.

 

FdEzDyYx4Bj8y_4V39ZuzASSfFEaVKNr-Y_cYqTK

hERuEaGzOqfIYFRdWcd-xeNfwj83FZYulXOK_paj

gqYvFq2QtcdZ7kgXCis8xI2YsSQS8URb0zlePTHf

bszq-vwpUvb7H9T-MLLSw_wRorTz0LvV71XL62W5

 

CYdZM8R9pdHK-1qxveA-ThjbPJlb5uny2Fk3OBaT

bzPKhFPQlUWZYf5fE9eNu0IRbHz8yZRKFZ7aqhRR

IESMcRWrGABBi9BQ4ny0DjnYVcNEs6arOFzT5tQk

McOqKA5l3qQX_pFJDbSiKaVqy2SR65WePvWytbVP

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co przyszło to książka napraw, więc będzie jakaś rzetelna wiedza na temat samochodu:

C0mtTMyvUpQYLO_A7eW4C2AQtGdW0nSbCm7vleET

Następnie gumki przycisków w kluczykach:

E3kYg4JCTGCkdbJCRsLwgTonqGPR3czo8spKEMhu

VFL9jOrll_E74Lhftmg7nLph7DukiYoyW8pFSjyG

Na przeglądzie wyszło, że gumy stabilizatora i tulejki łącznika stabilizatora są do wymiany. Guma stwardniała ze starości. Zamówiłem poliuretanowe z firmy Poliuretany Olkusz. Wcześniej zamawiałem do A6 to i tutaj się sprawdzą. Zdecydowałem się na wersję 75SHa (czerwone) twardością najbardziej zbliżone do fabrycznych gum. Jak przyjdą to wrzucę fotki z wymiany. 

Dzisiaj dostałem info, że auto już zarejestrowane więc zamówiłem podkładki piankowe pod tablice rejestracyjne. W mojej ocenie ramki na tablicę rejestracyjną mają tendencję do obijania i uszkadzania lakieru. W dwóch innych autach również zrezygnowałem z ramek.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znalazłem chwilę czasu i zajrzałem do rozrządu. Niestety wygląda na oryginalny z 2003 roku. Cud, że jeszcze nie strzelił. Zaskoczony byłem faktem, że jest firmy Dayco, a nie Contitech. No nic nowy zestaw rozrządu Dayco zamówiony. Przy okazji zamówiłem nowy pasek PK i napinacz - też od Dayco.

ulwSJz2zm363EbEZkB-BQCpFDfTb4Draa9j6U6X6

-kxbCnj9dW2bIIiADe1xX7Pn2m7xxGVwLqwv0K4Y

dzop9Mx5Mku9g6-gCLMtshutG_03B0vtZBznvF0B

xwjAN-JAMWhO1rqfSYM27q4g8_HKaqTkkPWXMSfP

27 listopada - rozrząd wymieniony. Komplet pasek, napinacz i pompa wody. Zestaw od DAYCO. Do tego pasek pk i napinacz również od DAYCO. Obyło się bez problemów. W starej pompie wirnik był kruchy jak skorupka od jajka. Napinacz paska rozrządu i pk wyglądały jeszcze ok. Teraz mam spokój na 60 tys. km. Za tydzień wymiana elementów gumowych stabilizatora. 

Na koniec jedna fotka w trakcie wymiany. Na więcej nie miałem czasu:

m6DhtfeClOwtkZzPXw2V3TPvFv92h5C8dUnZpF_g

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

dobry zakup dla żony :) sam mam miłe wspomnienia z tym modelem aczkolwiek z dieslem 110 km.

Niech służy dzielnie.

PS. Zdjęcia mi się nie wczytują :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2021 o 14:53, qruku napisał:

Hej,

dobry zakup dla żony :) sam mam miłe wspomnienia z tym modelem aczkolwiek z dieslem 110 km.

Niech służy dzielnie.

PS. Zdjęcia mi się nie wczytują :no:

Teraz już powinny być widoczne zdjęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z dobrej pogody umyłem wnękę na tylnej klapie pod tablicą rejestracyjną. 

AM-JKLUSmN-Vhpo6XehMzfdlg-7kDQAmKsR40EsM

I po umyciu:

AM-JKLVNs1ad9oNOy6u_hUVT0z-E6Z2CWVjE9lpU

Następnie nasmarowałem przed zimą zawiasy drzwi. W tym celu użyłem smaru stałego Wurth HSW100. Następnie posmarowałem  uszczelki drzwi i tylnej klapy. Tutaj niezmiennie preparat od firmy 1zet.

Ostatnia czynność to wymiana pokrywek śrub kolumny McPhersona. Wcześniej umyłem je APC i zabezpieczyłem preparatem 303 Aerospace Protectant. 

AM-JKLW04YjK15CWMYjZPL54B7PLwtDLRyOdgUdI

AM-JKLUb9eoEcTLzgPOUk9HQIpQzqlPA57SWnCJu

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się za luzy na stabilizatorze. Z racji wieku (były jeszcze oryginalne z 2003 roku) wymiany wymagały tulejki stabilizatora i tulejki łącznika stabilizatora. Założyłem elementy poliuretanowe. 

AM-JKLXNoKynRK0ghMHbMzOZjkPxAlqxMW4L4zU_

AM-JKLUOwCvptyvZDTixKr6u7bVPUJatrukXeJ-Q

AM-JKLX_gvg52GbKVWtcbNuolMNjb9Uj2KJAG9__

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, qruku napisał:

nie widać zdjęć 

Dzięki, już jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sobota i walka z kolejnymi efektami upływu czasu. Już przy okazji wymiany rozrządu zauważyłem, że mocno odstają talerzyki górnego mocowania amortyzatorów w kielichach. Przez osiemnaście lat poduszki amortyzatory mogły się ugnieść. Tydzień wcześniej zamówiłem nowe poduszki poliuretanowe i łożyska.

AM-JKLUpUXNhY4euveGKSymvx1ePFJSqBkrS9U3_

Po demontażu okazało się, że jest tak jak myślałem:

AM-JKLVbsH6Lja7lBxlvJn2KCiUtxqAralfD2wiI

Różnica około 1 cm.

Na sam koniec zamontowałem do kluczyków świeżo zakupione breloczki do kluczy:

AM-JKLXbbbnkcXUgVYhhwZVL_IxAt26dh6XmW1Ln

Razem z łożyskami by dobić do darmowej przesyłki zamówiłem uszczelkę korka wlewu oleju.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem poduszkę amortyzatora z łożyskiem po prawej stronie. Poszło znacznie szybciej. Więc wykorzystałem czas i zabrałem się za dołożenie wyłącznika poduszki powietrznej pasażera. Najpierw przełożenie swoich elementów pod kolor do lampki podsufitki z kontrolką wyłączonej poduszki powietrznej.

AM-JKLWxZ6OjA4jIN4o42nSczN_OrRNtUX0fr8Xo

AM-JKLXGx4Oc-3ch0P6zqiUIjMmI6y5VQ9_pecqF

Oraz wiązka schowka z wyłącznikiem zaadaptowanym pod mój kluczyk. 

AM-JKLWBbNIS4qSXCXnsVHIbQGNOsir1kedPUBXv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że wiązka jest zbędna, a zakupiony wyłącznik nie pasuje do znalezionej pod schowkiem wtyczki. Ale to nie problem. To co nie pasuje pójdzie do A6 C5. Zakupiłem już pasujący wyłącznik i podłączyłem już lampkę podsufitki.

AM-JKLXrmmTP8YAtJHqRWOfr5wFQG8rJtJMxcplD 

 

AM-JKLURTF1Dke2M4M2PTOjNoNKtntqRchhGy7zR 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł wyłącznik poduszki pasażera. Nawet bardzo ładny stan:

AM-JKLWNc9FyNsOhcJMUsc-I9TqviygGZKLAdEVX

No to podłączyłem, zmieniłem kodowanie w sterowniku od poduszek powietrznych i działa.

AM-JKLV_sVzyffFJWzrNxU489Paa8hTaj5TkgIV6

Ale jest jeden problem. Nie mogę wcisnąć wyłącznika w przygotowany w schowku otwór, bo przeszkadza stelaż pod deską rozdzielczą.

AM-JKLXc3vf6bGJoBVkKdxCMMWjY0XLYT4u-47gs

Ewidentnie widać, że musi być inny schowek, albo muszę trochę poszerzyć otwór. Może ktoś z forumowiczów ma u siebie w poliftowym 8l oryginalnie zamontowany wyłącznik i podzieli się fotką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETKA rozróżnia schowki z wyłącznikiem i bez a więc na 100% jest inna budowa. Poniżej fotka jak to wygląda (to chyba anglik ale w EU będzie pewnie symetrycznie po drugiej stronie). Widać, że oryginalne miejsce na wyłącznik jest jakby obok tego, które Ty wyciąłeś więc chyba pozostajeCi  jakaś rzeźba żeby to upchnąć :dontknow:

image.png.3b16d5fbb3396c5aced2cb3d5cc9ae92.png

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem popularne portale z częściami samochodowymi i nie znalazłem schowka. Wygląda na to, że taki schowek to biały kruk. Nawet w ASO nie jest dostępny. Nie pozostaje mi nic innego jak rzeźba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko informacyjnie dodam, że znalazłem jeden oryginalny schowek na ebay.de wraz z wyłącznikiem poduszki powietrznej pasażera. Wygląda na to, że był montowany tylko w wersji S3.

A z przygód to wczoraj złapałem kapcia. Winowajcą okazał się wkręt do drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj korzystając z chwili wolnego czasu zainstalowałem mikrofon do radia. Teraz można spokojnie w aucie prowadzić rozmowy telefoniczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W minioną sobotę wymieniłem uszczelkę anteny dachowej. Stara była już sparciała i było ryzyko przedostawania się wody pod dach:

AM-JKLX7wAqXgkMlIa8oX8Cvno-DufQ1CQxK4-h4

Jak widać stan agonalny, Miejsce pod anteną dokładnie wyczyściłem:

AM-JKLU37OM7TUMOE-EO6rUdIUgdKdJs4-eRTlJI

Następnie zamontowałem nową uszczelkę na antenę:

AM-JKLUbch5STxcRBq4T5wH0NP3X8CKYluHlCrtx

AM-JKLUxdkpfTQFAVtrQw-bdaiUWEhxO7bVkqsGT

I po robocie:

AM-JKLXKihIvGQC7HpDtzBduPkBHjyJm_dwiwQIP

Do demontażu anteny zdemontowałem tylną lampkę podsufitki i środkowy plastik na podsufitce. Potem wystarczy końcowy kawałek podsufitki odchylić do pionu i mamy dostęp do śrub, wtyczek i spinek.

Poniżej przedstawiam co zostało po starej uszczelce:

AM-JKLWnpjW9kRyykrA1wsQdYiOetj8yVSORtOvz

AM-JKLX117VDeGStoNNR1IUmhth7660IW8oybuz5

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim tygodniu auto stało u lakiernika. Naprawy wymagał dach przy lewej listwie. Wyszła korozja. Dodatkowo pod prawą rynienką wykonano konserwację (tam nie było korozji). Przy okazji malowania dachu poprosiłem również o naprawę tylnego zderzaka. Było na nim kilka obcierek i sporo pęknięć. Finalnie z efektu prac jestem bardzo zadowolony.

Dach:

os8Ui5IQ4syJSxt64Nx8i8ZI2K_3R9Yfcvy0USsi

zderzak:

Uk6uLYx9fVDayoVCIdjEiONHttpK68r1eyruXx1J

aQfI0mA-6GnskG0XmNsnVvraheLWNQMjL32z_7g5

7CI1aj6RimUGB2iVA46jLQVY1QRICmDwsXEVUGdy

Edytowane przez adek1983
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...