rawber93 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Drodzy forumowicze, bardzo proszę o pomoc bo mi już ręce opadają. A4 B6 ALT (+LPG) notorycznie nie chce odpalać. Objawy są takie, że podczas kręcenia rozrusznikiem jest bez przerwy "cykanie" przekaźnika 167 pod kierownicą, słychać jak pompa paliwa z tyłu sobie "podpompowuje" przez ułamki sekund w czasie tych cyknięć przekaźnika. Na gazie awaryjnie nie ma jak odpalić, gdyż tak jakby rozłącza całe zasilanie centralki. Od razu mówię, że pompa jako taka pracuje jak już kiedyś w końcu silnik odpali (może ma za małe ciśnienie? może jest na wykończeniu?) Wymienione zostały: czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu, przekaźnik pompy nr 167, świece prewencyjnie nówki. Dodam, że zauważyłem, że problem wraca... jak robi się mroźna noc. (ale to może być zbieg okoliczności). Ostatnio po całym dniu, kiedy rano nie odpalił, trochę już akumulator zaczął padać od kręcenia więc go zostawiłem w ciągu dnia na ładowanie i po południu o dziwo zapalił po chwili takiego kręcenia z cykaniem przekaźnika). A że wymieniłem czujniki wału i wałka to pomyślałem że po problemie bo w ciągu weekendu odpalał kilkanaście razy bez problemu, czy to rano na zimno, czy na ciepło). Dziś rano jednak problem wrócił. Kiedys jak pompa padła to normalnie kręcił, żaden przekaźnik nie cykał tylko pompa nie dawała paliwa to odpalałem na LPG awaryjnie (wiosna-lato wiec była możliwość). Teraz rozlacza zasilanie i zawory tylko klikaja co chwila wiec nawet tak nie moge go utruchomić. Może ktoś miał takie objawy?
Milka325 Opublikowano 22 Lutego 2022 Opublikowano 22 Lutego 2022 Czy problem już rozwiązałeś ? Możesz podzielić sie co było nie tak.
rawber93 Opublikowano 22 Lutego 2022 Autor Opublikowano 22 Lutego 2022 Niestety, audi stoi i czeka na wiosnę żeby spokojnie w niej pogrzebać. Podstawiałem już 2 różne pompy - bez zmian. Ostatecznie przestał w ogóle odpalać tylko cyka przekaźnik. A był moment kiedy po zmianie pompy kulka dobrych dni odpalał od strzała po czym nagle znowu problem wrócił więc już nie mam pojęcia co może być nie tak.
Milka325 Opublikowano 22 Lutego 2022 Opublikowano 22 Lutego 2022 Ja właśnie walcze bo u mnie podobnie sie podziało. Jutro sprawdzę czy wtryski sie otwierają bo coś mi sie zdaje że tu leży przyczyna 1
dekiel 13 Opublikowano 22 Lutego 2022 Opublikowano 22 Lutego 2022 1 godzinę temu, rawber93 napisał: Niestety, audi stoi i czeka na wiosnę żeby spokojnie w niej pogrzebać. Podstawiałem już 2 różne pompy - bez zmian. Ostatecznie przestał w ogóle odpalać tylko cyka przekaźnik. A był moment kiedy po zmianie pompy kulka dobrych dni odpalał od strzała po czym nagle znowu problem wrócił więc już nie mam pojęcia co może być nie tak. Filtr paliwa kiedy zmieniałeś ? Zalej LM Motor Spulung na rezerwie i spróbuj odpalić.
TooMeeK87 Opublikowano 23 Lutego 2022 Opublikowano 23 Lutego 2022 (edytowane) Jak ja miałem problemy z odpalaniem winny okazał się przekaźnik, dokładnie w podszybiu w obudowie ECU pod sterownikiem numeru nie pamiętam. Miałem tam trochę wody i przekaźnik był w środku cały zaśniedziały. Tu masz foto zapożyczone jak to wygląda. Edytowane 23 Lutego 2022 przez TooMeeK87
rawber93 Opublikowano 9 Marca 2022 Autor Opublikowano 9 Marca 2022 W dniu 22.02.2022 o 23:40, dekiel 13 napisał: Filtr paliwa kiedy zmieniałeś ? Zalej LM Motor Spulung na rezerwie i spróbuj odpalić. filtr zmieniony w tamtym roku, chociaz przyznam ze poprzerdni jezdzil (troche wstyd) co najmniej 3 lata i problemow zadnych nie bylo. nie pamietam tylko co wlozylem przy ostatniej wymianie, czy filtron (byl tez poprzednio) czy cos innego
rawber93 Opublikowano 9 Marca 2022 Autor Opublikowano 9 Marca 2022 W dniu 23.02.2022 o 09:32, TooMeeK87 napisał: Jak ja miałem problemy z odpalaniem winny okazał się przekaźnik, dokładnie w podszybiu w obudowie ECU pod sterownikiem numeru nie pamiętam. Miałem tam trochę wody i przekaźnik był w środku cały zaśniedziały. Tu masz foto zapożyczone jak to wygląda. przekaźnik nie tak dawno - bo rok temu - był wymieniany własnie z uwagi na wzbudzanie wentylatorow (jeśli to był ten, może chodzi o drugi). Teraz oczywiście też było zaglądane, sprawdzane, zero zaśniedziałych styków na oko, gniazda też są ok, czyste, bez rdzy...
rawber93 Opublikowano 3 Maja 2022 Autor Opublikowano 3 Maja 2022 Sprawdziłem wczoraj i na wyjętej listwie wtryskowej wtryskiwacze nie pryskaja paliwem. Pompa przy kręceniu rozrusznikiem daje paliwo na listwę ibwraca ono na powrocie z listwy. Nie wiem czy to ma znaczenie ale bezpiecznik 32 i 34 nie mają w ogóle zasilania.
rawber93 Opublikowano 3 Maja 2022 Autor Opublikowano 3 Maja 2022 W dniu 22.02.2022 o 22:13, Milka325 napisał: Ja właśnie walcze bo u mnie podobnie sie podziało. Jutro sprawdzę czy wtryski sie otwierają bo coś mi sie zdaje że tu leży przyczyna Naprawiles może swoje auto? U mnie od kilku miesięcy stoi unieruchomione
Kary Opublikowano 23 Listopada 2022 Opublikowano 23 Listopada 2022 Ktoś rozwiązał problem? Mam to samo - raz wymieniłem przekaźnik 167 i było spoko kilka miesięcy, dziś rano znów cykanie, śmierdzi paliwem ale nie odpala tylko przekaźnik cyka.
rawber93 Opublikowano 23 Listopada 2022 Autor Opublikowano 23 Listopada 2022 Ja odpuściłem temat i oddałem sprawę młodemu ambitnemu mechanikowi który okazał się też być dociekliwy w temacie elektryki auta. Ostatecznie nie wiem co było przyczyną ale audi wróciło do życia i odpalało od strzała niezależnie ile czasu stało nieużywane. Wiem że powyjmowal jakieś stare dokładane kable, zrobił porządki w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Szczegółów jednak nie zn. Audi poszło na sprzedaż latem i wiem że nadal śmiga.
Kary Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Wymieniłem przekaźnik 167 (ten od pompy paliwa) auto zaczęło odpalać ale nadal jakiś przekaźnik stuka. Wymienię następne i dam znać. Swoje też sprzedam jak nie komuś do użytku to na złom Update. Przekaźniki ok. Ostatnio sprawdziłem błędy i mam: 16705 P0321 008 Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal == (Czujnik prędkości silnika (G28): Nieprawdopodobny sygnał ==) Czujnik już zamówiłem i mam pytanie czy ktoś wymieniał ten czujnik i da rade go wymienić "od góry"? Wychodzi na to, że komp nie ma sygnału z wału więc przekaźnikiem odłącza pompe. Dam znać po wymianie. Update Wymieniłem ten czujnik. Dostęp od góry fatalny ale możliwy (Łatwiej odkręcić, przykręcić ciężko ponieważ nie widać otworu na pojedynczą śrubkę), zajęło mi to 2h - ktoś pisał na forum o 30 min - niewykonalne dla kogoś kto robi to po raz pierwszy. Błędów narazie brak, nic nie cyka, obroty ładnie trzyma i odpala od strzała. Dam znać jakby się coś zmieniło. Edytowane 23 Października 2023 przez Kary
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się