Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Autoalarm + opcja PROTURBO ?


micekm

Rekomendowane odpowiedzi

Ehhh, Sady ma rację a tak na niego napieracie.

Szkoda, bo bo wie co mówi. :cool1:

Co do takiej opcji, jeśli to zostanie odpowiednio podłączone, aby podtrzymywało przez jakiś czas napięcia dla sterownika, to nawet nie trzeba będzie pastylek, bo immo ma za zadanie przed startem sprawdzić warunki zezwolenia na start. Nie może wyłączać silnika, kiedy wcześniej zezwoliło. Jest to m.in. prawnie zabronione w Europie jak i anty-napady.

Po prostu nie może się samochód, nawet prowadzony przez złodzieja zatrzymać na środku skrzyżowania.

A urządzenie to (opisane w temacie) ma prostą zasadę, nie wyłącza silnika przez ileś tam sekund po wyłączeniu stacyjki. ProTurbo = Turbo Timer.

Nie mogę się zgodzić z tym że immo jak już zezwoli to auto dalej pracuje bez kostki w kluczyku. Wiele razy na tym forum było gdzie immo "nie łapie kostki" i wyłącza silnik podczas jazdy. Wielu kolegów miało z tym problem, że podczas jazdy zapala im się kontrolka od immo i autko gaśnie.

Podłączenie takiego alarmu, dla kogoś kto nie orientuje się w temacie elektroniki jest naprawdę sporym wyzwaniem, a zostawianie kostki immo w aucie to już wogóle jest bezsensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nie mogę się zgodzić z tym że immo jak już zezwoli to auto dalej pracuje bez kostki w kluczyku. Wiele razy na tym forum było gdzie immo "nie łapie kostki" i wyłącza silnik podczas jazdy. Wielu kolegów miało z tym problem, że podczas jazdy zapala im się kontrolka od immo i autko gaśnie.

Podłączenie takiego alarmu, dla kogoś kto nie orientuje się w temacie elektroniki jest naprawdę sporym wyzwaniem, a zostawianie kostki immo w aucie to już wogóle jest bezsensu.

miły nie mieszaj, bo mylisz pojęcia.Szogun0 i sady dobrze prawią.

Jeśli podczas jazdy wyłącza się silnik to na pewno jest to problem z zasilaniem modułu IMMO.

Jak pisał szogun0 moduł sprawdza zgodnośc transpondera w kluczu tylko przy starcie.

Dlatego jeśli coś jest nie tak z immo to przy starcie silnik gaśnie po dwóch sekundach od odpalenia.

To że podczas jazdy zapala się kontrolka immo i auto gaśnie świadczy o tym że albo nie łaczy kostka od stacyjki albo kostki w liczniku, czy module immo.

Jak chcesz sie przekonać czy po wyjęciu kluczyka auto bedzie pracować:

-odpalamy samochód

-mostkujemy "30" z "15" w stacyjce

-wyciągamy kluczyk

Auto nadal pracuje...

Mnie ciekawi tylko czy jak już wyjdziesz z auta (które nadal pracuje) i wciśniesz na pilocie "ZAMKNIJ" to alarm sie uzbroi ?

czy trzeba czekać aż silnik zgaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos666 - > w zależności od modelu - jest taka możliwość. Uzbraja się i zamyka i silnik chodzi według ustalonego czasu; tak samo jest z odpaleniem. Alarm jest uzbrojony, auto odpalasz z pilota, przyłazisz do samochodu, rozbrajasz alarm (przyciskiem w pilocie) i wsiadasz do odpalonego... wszystkie szczegóły dokładnego zestawu w instrukcji instalatora/użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi rozjaśniłeś w głowie.

Ja takie wodotryski robię sam na zasadzie przekaźnika i tranzystora z kondesatorem lub timerem NE555.

Opcja przedłużonej pracy po wyjściu z auta jest spoko.

Gorzej jak zostawisz na biegu ,zapomnisz sie i odpalisz :decayed:

Fakt, przy opcji z odpalaniem na pilota trza by było deaktywować immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak piszecie to jest następny feler ze standardowymi zabezpieczeniami. Ja nigdy tego nie sprawdzałem ale byłem pewien że immo chodzi cały czas.

A co jeśli się gościa uruchomi z popychu nie przekręcając kluczyka?? Np. doprowadzając +12 z akumulatora do przekaźnika w pompie. Trzeba jeszcze zasilić komputer, żeby odpalił, czy to mu wystarczy?? Bo wtedy odcięcie tez nie działa, przekaźnik ma styki zwarte dopiero podczas ingerencji sie otwiera i nie zezwala.

Rozumiecie o co mi chodzi??

Może inaczej:

Czy po włączeniu silnika i odpięciu zasilania w komputerze silnik nadal będzie pracował, jeżeli podamy napięcie na przekaźnik w pompie?? Mówimy o deislu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to takie proste:)

Gdyby było jak piszesz niepotrzebne było by immo.

Aby auto zagadało musi być sygnał zezwolenia z IMMO.

Na pych się nie zapali auta. No chyba że b. stare diesle gdzie pedał gazu jest jeszcze na linkę.

Ale i tam sa zaworki kodowane do gaszenia pompy, więc pod blokiem bez rozbebeszenia pompy tego raczej nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie może pomogę wam rozwiać wątpliwości.

Nabyłem na Allegro moduł PRO-Turbo firmy EXUS dokładnie takie cudo http://www.exus.pl/products,product,52

Po odnalezieniu i podłączeniu głównych kabli wszystko działa. Gdy chce wyłączyć silnik i wyjmę kluczyk obroty silnika spadają na chwilkę ponieważ w tym czasie PRO TURBO wkracza do akcji i silnik nadal pracuje a jak kluczyk trzymam w kieszeni. Immo się nie pluje ze nie ma kluczyka w stacyjce, nie zapala się żadna kontrolka na tablicy rozdzielczej. Po upływie zadanego czasu silnik się wyłącza i po sprawie.

Moduł ma domyślnie ustawiony czas 2 min na podtrzymanie pracy silnika. Można zaprogramować od 1 do 4 min. Jeżeli chcemy przerwać pracę modułu wciskamy pedał hamulca.

Natomiast wielki problem mam z tym wspaniałym modułem taki, że po wyjęciu kluczyka i probie zamknięcia drzwi alarm fabryczny się nie uzbraja i nie działa opcja domykania szyb z kluczyka. Tu wielka prośba do was pomóżcie mi zlokalizować kabelki od alarmu fabrycznego w które muszę się wpiąć. Nie chcę grzebać w instalacji i czegoś pokopać.

Tutaj schemat podłączenia i na czerwono zaznaczyłem te poszukiwane kabelki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ced0a4f3af407931.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...