Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 b7 2.0 Tdi BPW 06 r., sypie błędami , nie działają niektóre funkcje.


revoltec112

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim, (jestem nowy na forum,ale zaawansowany w motoryzacji :) )

Koledzy potrzebuje pomocy mianowicie;

Pacjent;  Audi A4 B7 2.0 tdi AVANT, Silniczek BPW, 140 km, Produkcja koniec 06 r., Napęd Awd, Multitronic 7 biegów, (raczej wyłączony DPF  logi z vcds pokazują temp dpf -276 stc), EGR Nowy, Turbo Po regeneracji (czapka po generalnym )

Pod spodem dołączam logi i kody błędów,

Nie mam schematów elektrycznych od BPW , sugeruję że gdzieś jest problem w kostkach lub uszkodzone radio i lub zegary+ może komfort

 

a oto troszkę historii,

Autko zakupione po dzwonie malutkim prawy przód błotnik koło i  wszystko co w tym obrębie, samochód zakupiony z widocznym uszkodzeniem (cena naprawdę banalna symboliczna) , Autko w pełni naprawione przy okazji odkryte uszkodzenie uszczelki głowicy oraz wałka rozrządu oraz szklanek, a więc przeprowadzony generalny remont calutkiej góry (wszystko wyrzucone i wstawione nowe na całkiem porządnych podzespołach, 

Pacjent jeździ i wszystko wy było ok gdyby nie fakt że sypie błędami i nie działa kilka elementów elektroniki,

1, nie działa wskaźnik paliwa - błąd zwarcie z plusem lub ....   (sprawdzone vcds pokazuje jakieś dane na sensor 1 w postaci --> 65555) wyjęty i sprawdzony pływak oporność zmienia się wraz z ruszanie i nie ma przerwy na obwodzie ) 

2. nie działa tylna wycieraczka szyby - brak błędów (przetestowany włącznik z vcds i przekaźnik działa spryskiwacz działa) 

3.  podobno mży mi tylne światło stop te na szybie (ale dopiero dziś się dowiedziałem)

4. nawigacja i panel nawigacji martwa, zmieniarka nawigacji działa i pobiera płytę z mapami posiadam oryginalną (całkiem brak kontaktu, przez vcds dziś raz połączyłem się i to wszystko co mogę powiedzieć sprawdzałem adaptację i umarło)

5. Zmieniarka CD schowek, całkowity brak kontaktu (sprawdzone połączenie wydaje się być zgodne ze schematem) mam wyprowadzenie na przewodzie wyjście na Ipod czy to tego wina ?, czasami po włączeniu radia da się przyciskiem cd przełączyć na zmieniarkę i pokazuje że brak cd w zmieniarce ale zmieniarka nadal martwa ( Radio 2 din Symhony II) 

6.Fis (wyświetlacz w zegarach nie wyświetla informacji z radia całkiem, reszta jak by była ok oprócz paliwa i temp zew. w/w  

7. czasami podczas jazdy samochód podczas przyspieszenia w okolicach 2-3 t, potrafi jakby przejść w tryb awaryjny, objawia sie to przyspieszenie żółwia i Vmax do 80/h  słabe wkręcanie się na obroty i brak mocy żadnej informacji na fis itp, ale wystarczy zatrzymać się wyłączyć stacyjkę i po kilku min. włączyć ponownie i wszystko wraca do normy, samochód jak torpeda  hmm????

8. Wskaźnik temperatury zewnętrznej  błąd w logach , ale czasami jak by pokazywał normalnie (mam już nowy do włożenia)

Jedna rzecz która mnie zaciekawiła po zdekodowaniu nalepki z kodami wyposażenia, dowiedziałem się, że częstotliwość pilota centralnego to 433.92-434.25, a wraz z autkiem mam pilota 433 i oczywiście nie działa ( sprawdzany w vcds nie widzi go autko)  (mogę się z kimś zamienić mam już 3 pilociki 433 w naprawdę super stanie)

Moi Drodzy nie hejtować nie opierdzielać mnie za brak doświadczenia w pisaniu postów, Pomagać w miarę wiedzy bez głupich mądrości i docinek !

nie założyłem wątku bo jestem leniwy przejrzałem już dziesiątki stron na forum i nie widzę rozwiązania,   

 ps. znalazłem za radiem przewód z zakończonymi pinami jak by wyjęte z kostki(opisywałem w innym dziale, Brak odzewu)  (Temat z kostkami radia i znaleziona kostką do niczego)

 

 

 

 

Edytowane przez revoltec112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak informacji z radia na FIS'ie jest zapewne spowodowany brakiem podłączenia kabli CAN-H i CAN-L, a tu masz temat:

Co do zmieniarki to masz niezły bajzel za radiem w kablach - musisz dojść z nim do ładu i składu, niestety na odległość ciężko coś doradzić, na radiu masz na pewno rozpiskę tzw. pin-out i musisz sam to obadać co jest gdzie podłączone. Musisz tez znaleźć drugi koniec kabli które są teraz odcięte, być może oryginalnie nie było tam radio Symphony tylko jakieś inne i dlatego jest jak jest - poprostu ktoś niechlujnie zrobił przeróbkę.

Co do pilota to sprawdź jaki masz moduł komfortu i przeglądnij pierwszy post z tego tematu - piszą w nim jaki potrzebujesz pilot:

Co do tylnej wycieraczki to zapewne jej silniczek został zalany i trzeba go wymienić - częsta przypadłość w B6/B7 

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dobre i tyle, jak na takie forum to i ważne, że jedna osoba się odezwała. Bardzo dzięki za wsparcie patrzyłem w kostkę mam Can dwa pomarańczowe przewody, idą do zegarów, zegary wyjmowałem sprawdzałem kostki wyglądają na nieruszone, radio po vcds komunikuje się i diagnozuje więc raczej linia can działa  jest zachowana w odpowiednich miejscach wyświetlacz też komunikuje się bo przez vcds przechodzi diagnostykę i test więc myślę że problem nie jest w tym miejscu, nie mam rozpiski kostki jedynie do zmieniarki od strony zmieniarki

Edytowane przez revoltec112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu masz pin-out radia:

Podłączałeś się VCDS'em pod zegary - są odpowiednio zakodowane; tu o tym poczytasz: 

 

I jak możesz to popraw swojego posta, bo nie da się tego czytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2022 o 13:24, Lukasz_mk2 napisał:

brak informacji z radia na FIS'ie jest zapewne spowodowany brakiem podłączenia kabli CAN-H i CAN-L, a tu masz temat:

Co do zmieniarki to masz niezły bajzel za radiem w kablach - musisz dojść z nim do ładu i składu, niestety na odległość ciężko coś doradzić, na radiu masz na pewno rozpiskę tzw. pin-out i musisz sam to obadać co jest gdzie podłączone. Musisz tez znaleźć drugi koniec kabli które są teraz odcięte, być może oryginalnie nie było tam radio Symphony tylko jakieś inne i dlatego jest jak jest - poprostu ktoś niechlujnie zrobił przeróbkę.

Co do pilota to sprawdź jaki masz moduł komfortu i przeglądnij pierwszy post z tego tematu - piszą w nim jaki potrzebujesz pilot:

Co do tylnej wycieraczki to zapewne jej silniczek został zalany i trzeba go wymienić - częsta przypadłość w B6/B7 

Sprawdziłem jeszcze raz kodowanie itp. 

Podczas testowania/diagnostyki  nawigacji test głośnika ok, a test wyświetlacza słychać trzeszczenie w głośnikach, 

Wycieraczka tylna naprawiona (wszystko zamoczone pełno rdzy, wyczyszczone uszczelnione i śmiga) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że w postach które podylasz nie działają już zdjęcia załączone, a u mnie są poniszczone numeracje na kostkach, i nie dojdę z tym w ciemno  ale walczę dalej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...