Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t BFB - Prośba o ocenę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

 

po raz kolejny przychodzę do was z prośbą o ocenę logów statycznych i dynamicznych. Niestety od ostatniej wymiany filtra paliwa i pompy paliwa mam wrażenie że samochód nie jedzie tak jak jechał zaraz po zakupie.

Poniżej wysyłam logi z dnia dzisiejszego.

Statyczne:

https://log.tunezilla.com/s/Xy45m0QA

https://log.tunezilla.com/s/tXDzvZcu

https://log.tunezilla.com/s/XgHDWSmy

Dynamiczne:

https://log.tunezilla.com/s/x727miKU

https://log.tunezilla.com/s/2meQJhCp

https://log.tunezilla.com/s/KLSM1370

 

 

Dla porównania wklejam również logi dynamiczne, które robiłem praktycznie od razu po zakupie auta:

https://log.tunezilla.com/s/0lMfA30Z

https://log.tunezilla.com/s/mq7w3Et7

 

Niestety mam wrażenie, że jest jakiś problem z paliwem oraz że turbo niestety już nie podaje (do tego przy schodzeniu z obrotów/gaszeniu samochodu słychać charakterystyczne metaliczne stukanie jakby klapka WG była luźna). Ale to tylko moje wrażenie (a specjalistą nie jestem), dlatego proszę was o ocenę logów.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Na starym logu turbo trochę lepiej podawało ale to tylko dlatego, że w tamtych warunkach sterownik żądał ciut większego doładowania. Spore stuki masz, a tak to można powiedzieć, że w normie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 minut temu, przem8 napisał:

Na starym logu turbo trochę lepiej podawało ale to tylko dlatego, że w tamtych warunkach sterownik żądał ciut większego doładowania. Spore stuki masz, a tak to można powiedzieć, że w normie.

Myślisz że może to być spowodowane filtrem paliwa zamiennikiem? Bo podobno te regulatory ciśnienia mogą być wadliwe. Warto byłoby spróbować zamienić filtr paliwa i zobaczyć czy coś się zmieniło? I w której grupie można sprawdzić te stuki, żebym wiedział gdzie patrzeć?

Opublikowano

Z paliwem jest wsio ok. 

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Z paliwem jest wsio ok. 

To gdzie mogę szukać przyczyny stuków? Cewki/świece?

Opublikowano

Paliwo, katalizator, głowica, napinacz łąńcucha, wywalone poduchy, dwumas. Niekończąca się opowieść tak naprawdę :P

Ja bym zaczął od świec i kata oraz zalał 98 i sprawdził czy wartości w gr20 będą same 0.0.

 

Opublikowano

No cóż, to nie pozostało mi nic innego jak wyjeździć te 95 i próbować co może być przyczyną tych stuków.

Opublikowano

Przy schodzeniu z obrotów równie dobrze może stukać rozsypany katalizator jak i napinacz/łańcuszek. Jakby klapka od turbo była rozsypana to by nie trzymała zadanego doładowania i o wiele później turbo by wstawało.

Opublikowano
10 minut temu, przem8 napisał:

Przy schodzeniu z obrotów równie dobrze może stukać rozsypany katalizator jak i napinacz/łańcuszek. Jakby klapka od turbo była rozsypana to by nie trzymała zadanego doładowania i o wiele później turbo by wstawało.

Będę miał to na uwadze, jak już się odkręci kata to sprawdzić można też klapkę. A jeśli chodzi o napinacz łańcuszka to lepiej wybrać ori czy zamiennik? Z fazatorem czy bez?

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, sensei1337 napisał:

wybrać ori czy zamiennik?

Poczytaj kilka ostatnich stron z tematu o napinaczu to się dowiesz. Ja mam wyrobioną opinię na temat tego badziewia.

Ogarnij sobie stetoskop i nasłuc**j dzwięków. Obejdzie się bez zbędnego rozbierania w celu sprawdzenia co to :D

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Z tego co na szybko poczytałem w temacie, to zazwyczaj polecany jest tylko ori napinacz i zazwyczaj bez cewki, po czym trzeba w sofcie wyłączyć fazator. Dobrze zrozumiałem wątek z napinaczem?

Opublikowano

Tak ale ja akurat kilka razy montowalem febi i nie narzekam. 300zl+grosze za wyłączenie tego w sofcie to nie wydatek i mogę taki napinacz co wymianę rozrządu wymieniać nawet dla świętego spokoju :P

Opublikowano
4 minuty temu, przem8 napisał:

Tak ale ja akurat kilka razy montowalem febi i nie narzekam. 300zl+grosze za wyłączenie tego w sofcie to nie wydatek i mogę taki napinacz co wymianę rozrządu wymieniać nawet dla świętego spokoju :P

Co racja to racja, 300 zł to nie tak dużo a dla pewności można sobie wymieniać co wymianę przedniego rozrządu. Masz może numer tego napinacza z febi bez fazatora? Bo znajduję tylko ten z fazatorem za ponad tysiaka :D

Opublikowano

Nie mam, na allegro jest tego multum więc znajdziesz. 

Opublikowano

A czy coś jeszcze warto wymieniać przy okazji wymieniania tego napinacza? Poza tymi oczywistymi czyli łańcuchem i uszczelkami.

Opublikowano

Ustal najpierw co to, a nie nastawiasz się na napinacz.

Opublikowano

Świece zmienione, brak poprawy. Później zaleję 98 i sprawdzę czy coś się poprawiło. Ale ogólnie znowu chyba mam jakiś problem z filtrem paliwa, bo od soboty/niedzieli samochód gorzej odpala i pompa lubi sobie pisknąć. Jakieś szanse, że filtr paliwa jest powodem stuków?

 

Opublikowano

Jak ciśnienie paliwa trzyma to nie ma żadnego wpływu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...