Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Wariator - Napinacz łańcucha


FabianB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakie są objawy uszkodzenia tego ustrojstwa nie poprawnego działania, pomijam dźwięki, ale chodzi mi czy jak będzie walnięty w tym regulator zmiennych faz rozrządu jakie można techniczne objawy zauważyć w pracy silnika? Podczas jazdy szarpnięcia, zaktuszenie się przy gwałtownym dodaniu gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine i błąd o opóźnionym przestawieniu wałka. Niektórzy pisali, że był przymulony ale ja się z tym niespotkalem. Takie objawy jak opisujesz nie pasują do tego. Logi porob to bedzie widać jak na dłoni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhmm znaczy powiem ci ja go musiałem wymienić bo był wyciek oleju z niego (nie z uszczelnienia), a ten napinacz puszczał olej, i właśnie po wymianie zauważyłem to jakby na plus, nie wiem czy te fazy inaczej się zmieniają czy coś innego to oddziałuje...  Owszem ten dźwięk charakterystyczny na zimnym przy odpalaniu też był, no teraz jest w porządku dlatego dopytuje bo tak właśnie się zastanawiałem czy to coś ma wspólnego :) Mi Checka nic nie wyrzucało, tylko wyciek oleju był z niego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, FabianB napisał:

tylko wyciek oleju był z niego..

Też to przerabiałem. Powtórzę to po raz milionowy na tym forum. Najlepsze rozwiązanie to założenie starej wersji napinacza bez fazatora i wyłączenie tego w sofcie. Spokój i cisza na wieki wieków. Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja o ty nie wiedziałem akurat, może mi to teraz trochę podziała zanim się ...
Mógłbym poprosić linka do takiej starej wersji napinacza?

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2022 o 11:58, FabianB napisał(a):

Witam jakie są objawy uszkodzenia tego ustrojstwa nie poprawnego działania, pomijam dźwięki, ale chodzi mi czy jak będzie walnięty w tym regulator zmiennych faz rozrządu jakie można techniczne objawy zauważyć w pracy silnika? Podczas jazdy szarpnięcia, zaktuszenie się przy gwałtownym dodaniu gazu?

Podpinam sie do tematu, mam identyczne objawy, na zimnym silniku auto dziala dobrze nie ma przerwań natomiast gdy auto jest juz nagrzane, przy gwaltownym dodaniu gazu auto szarpnie, głownie na obrotach 1000-2000 zdarza sie ze tez na wyższych obrotach. Dodam ze nie bierze oleju i nie zauważylem niepokojących dzwięków. Niżej zamieszczam logi, co mozna po tym stwierdzic? Audi A4 B7 1.8t BFB 163km

472F8A49-92C6-4FBD-9654-C38DFD6BCDB5.jpeg

E50EDB65-98A8-466C-BBB1-574A816261C1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaly wymienione ostatnio dwie cewki na 1 i 2 cylindrze, szarpniecia objawiaja sie zarowno na gazie jak i na benzynie!

Edytowane przez Musial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Musial napisał(a):

Podpinam sie do tematu, mam identyczne objawy, na zimnym silniku auto dziala dobrze nie ma przerwań natomiast gdy auto jest juz nagrzane, przy gwaltownym dodaniu gazu auto szarpnie, głownie na obrotach 1000-2000 zdarza sie ze tez na wyższych obrotach. Dodam ze nie bierze oleju i nie zauważylem niepokojących dzwięków. Niżej zamieszczam logi, co mozna po tym stwierdzic? Audi A4 B7 1.8t BFB 163km

472F8A49-92C6-4FBD-9654-C38DFD6BCDB5.jpeg

E50EDB65-98A8-466C-BBB1-574A816261C1.jpeg

Ja ciągle też mam te szarpnięcia na gorącym właśnie identyczne objawy jak wyżej opisałeś, ale się tym nie przejmuje nie szukam i tak jeżdżę nawet się do tego przyzwyczaiłem już, lecz czasami to denerwuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Musial napisał(a):

Zostaly wymienione ostatnio dwie cewki na 1 i 2 cylindrze, szarpniecia objawiaja sie zarowno na gazie jak i na benzynie!

Sprawdz instalacje do cewek, wtryskiwaczy. Jak byk jest napisane przerwa w obwodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po diagnozie wstepnej mechanika padlo na koło zmiennych faz rozrządu w raz z łańcuszkiem, który delikatnie rozciaga sie pod wplywem temperatury, jesli bedzie juz po wymianie dam znac czy coś sie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie masz koło zmiennych faz rozrządu w tym silniku? Pieprzy ten mechanik jak potłuczony. Wymienisz i nic to nie da. 

2 godziny temu, Musial napisał(a):

delikatnie rozciaga sie pod wplywem temperatury,

Gumka od majtek moze mu się co najwyżej rozciągnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...