pabblo Opublikowano 24 Lutego 2022 Opublikowano 24 Lutego 2022 (edytowane) Witam, od niedawna jestem posiadaczem A4 B9 2018r 2.0 TDI 150km DSG z przebiegiem 154k km. Próbuję zdiagnozować problem z drganiem na postoju (np. na światłach) gdy skrzynia jest w pozycji D lub R. Po zmianie na P lub N drgania od razu znikają. Drgania występują niezależnie od temperatury silnika. Poziom drgań nie jest jakiś wielki, natomiast na pewno jest odczuwalny. Może miał ktoś podobny problem i podzieli się rozwiązaniem? Co może być przyczyną? Dwumas? Poduszki silnika / skrzyni? Dodam, że olej skrzyni regularnie (co 60k km) wymieniany, ostania wymiana 34k temu. Edytowane 24 Lutego 2022 przez pabblo
RALF76 Opublikowano 24 Lutego 2022 Opublikowano 24 Lutego 2022 może być dwumas ale tez powinien być "słyszalny", jakieś stuki na P lub N
M4R1O Opublikowano 24 Lutego 2022 Opublikowano 24 Lutego 2022 Raczej dwumas. Ostatnio na wymianie oleju w skrzyni mechanicy zwrócili uwagę, że na wolnych obrotach już "cyka". Objawy te same, stojąc na P/D czuć wibracje. Po wbiciu N ustają. Spróbuj tez na postoju lekko podbijać gaz to go jeszcze bardziej usłyszysz. Mój przebieg 182kkm. Koszt wymiany który usłyszałem to na zamienniku 2200. Sam zamiennik z Sachsa to ok 1700.
M4R1O Opublikowano 26 Lutego 2022 Opublikowano 26 Lutego 2022 9 godzin temu, Wojtassprt napisał: Jaki masz napęd? Ośkę czy awd? Ośka
pabblo Opublikowano 11 Marca 2022 Autor Opublikowano 11 Marca 2022 Dzięki za odpowiedzi. W tygodniu odwiedziłem mechanika, żeby w miarę możliwości sprawdził czy to może być dwumas. Oczywiście pewności nie ma, ale brak charakterystycznych dźwięków sugerujących, że to może być dwumas. Natomiast dziś podczas stania w korku z jakiegoś powodu samochód trzymał podniesione obroty (1000 rmp) wypalanie DPF? Przy takich obrotach zero jakiegokolwiek drgania na D oraz R. Czy to może być jakaś sugestia czym drgania mogą być spowodowane?
RALF76 Opublikowano 11 Marca 2022 Opublikowano 11 Marca 2022 4 minuty temu, pabblo napisał: Natomiast dziś podczas stania w korku z jakiegoś powodu samochód trzymał podniesione obroty (1000 rmp) wypalanie DPF? na 99% wypalanie dpf
pabblo Opublikowano 15 Marca 2022 Autor Opublikowano 15 Marca 2022 Z tego co wyczytałem jest to problem znany przez Audi i nic z nim nie robią (TPI: 2050813/7) Znalazłem taki wątek, może kogoś zainteresuje: https://www.audi-sport.net/xf/threads/growing-vibration-while-in-d-or-r-s-tronic.410923/ Wynika, że koło dwumasowe stosowane w tym modelu nie jest konstrukcyjnie przygotowane do tłumienia przy niskich obrotach i stąd drgania. Podobno wymiana koła dwumasowego wielu osobom w tym przypadku pomaga. (niestety nie wiem czy na SACHS czy na LUK) Póki co zamierzam trochę pojeździć i obserwować. Jeśli zdecyduje się na wymianę to odświeżę ten wątek i dam znać czy pomogło i na jakie wymieniłem.
Andrzejx Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Opublikowano 13 Kwietnia 2022 (edytowane) Na Facebooku w grupie chłopaki wymieniali dwumas, poduszki pod silnikiem i nic się nie zmieniło. Mam podobnie, dopóki nie zacznie mocno trzepać, nie będę nic robił Edytowane 13 Kwietnia 2022 przez Andrzejx
M4R1O Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Opublikowano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) Czy jest ktoś w stanie po moim VIN podać jakie koło idzie do mojej sztuki? Pogubiłem się w ilości numerów :| Edit: Ok, zrobiłem rozeznanie. Wychodzi na to że do 150KM są dwa, z Sachsa ok ~1800zł z LUKa ~2800. Ciekawe czy różnica w cenie pokrywa się w jakości, bo oba wyglądają identycznie. Ktoś może wie które idzie na pierwszy montaż? Natomiast do 190KM jest tylko z LUKa. Edytowane 16 Kwietnia 2022 przez M4R1O
Grzegorz1200 Opublikowano 29 Lutego Opublikowano 29 Lutego Witam czy ktoś opanował te drgania a4 b9 ???
jok21 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Ja wymieniałem dwumas przez te drgania w 150km. Założyłem sachs i jest znaczna poprawa choć do ideału brakuje,podniosłem też obroty biegu jałowego do 900.
Bartoszn11 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Cześć, też mam problem z tymi drganiami ale w moim przypadku na dobrze rozgrzanym silniku praktycznie nigdy już nie występują ( po trasie dojeżdżam do miasta tam stoję na kilku czerwonych i nie wyczuwam drgań tak jak na nie rozgrzanym silniku - wtedy występują na każdym postoju ) czy podniesienie obrotów pomaga ? nie ma objawów typowych dla dwumasy czyli nie nasilają się drgania na ciepłym silniku ani nie hałasuje nic na zimnym czy ciepłym więc nie chce na siłę wymieniać drogich części 2.0 tdi DEUA 150KM przebieg ponad 200
dziii Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada sprawdź jeszcze układ paliwowy, często winny jest regulator ciśnienia paliwa. Temat dość znany
Bartoszn11 Opublikowano 1 Grudnia Opublikowano 1 Grudnia W dniu 16.11.2024 o 12:12, dziii napisał(a): sprawdź jeszcze układ paliwowy, często winny jest regulator ciśnienia paliwa. Temat dość znany ok ale czy bez błędów w komputerze diagnostycznym również możliwe, że to ten regulator?
grech66 Opublikowano 2 Grudnia Opublikowano 2 Grudnia Batosz11, mam ten sam problem drgania na postoju przy zapiętym biegu też na silniku DEUA przebieg 140 tyś. Po przełączeniu na N problem ustępuje.
Lovely Man Opublikowano 4 Grudnia Opublikowano 4 Grudnia Mam już trzecie A4 allroad s-tronic od nowości z silnikiem 204 KM TDI i powiem tak: lekkie drgania na biegu na postoju występują w moim przy 60.000 km, auto na gwarancji, serwis nic nie stwierdził, błędów brak. To prawdopodobnie lekko zabierające sprzęgła skrzyni DSG powodują te drgania. Nic groźniego.
Lovely Man Opublikowano Sobota o 13:01 Opublikowano Sobota o 13:01 Po wymianie oleju w skrzyni biegów zjawisko drgań przy załączonym biegu zniknęło, czysty, nie zapaprany opiłkami tarcz sprzęgłowych olej załatwił sprawę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się