Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB Stukanie, zgrzyty i inne nieprzyjemne dzwięki


Moveri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoim samochodem. Przegoniłem auto po autostradzie i w trakcie butowania, zaczelo coś popukiwać. Pomyslałem, że to napinacz, bo wydawał już dzwięki, dzwięk narastał do bardzo nieprzyjemnego poziomu, więc niezwłocznie zjechalem na margines. Laweta do domu, wstępna diagnoza napinacz skończył żywot, łancuch przeskoczył lub się zerwał. Po rozebraniu łancuszek w idealnej pozycji, wałki na znakach. Wymieniłem napinacz, wymieniłem łancuch a problem nadal jest. Czasami autko cichnie na sekundę, lub dwie, ale po tym czasie znów zaczyna stukać, czasem przy rozruchu słychać zgrzyt ( coś jakby miedzy piercien a cylinder wstawić metalową blaszkę).Po zdjęciu wałków ( świece wykręcone), wał chodzi luźno, gdy założę wałki i poustawiam na znaki silnik chodzi luźno do jednego momentu, gdzie czuć wyraźny opór. Siłą muszę pokonać ten moment oporu, po tym znów silnik kręci się luźno. Ciśnienie przed incydentem na kazdym cylindrze 12b, po usterce: pierwszy - 8 drugi- 8, pozostałe równo 12. Zamieszczam filmik z pracy auta, może ktoś doświadczony usłyszy coś spostrzegawczego, co mogło by mnie nakierować na przyczynę problemu. Pozdrawiam i dziękuję z góry za chęć pomocy :)

 

Edytowane przez Moveri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak padł napinacz to to, że masz rozrząd na znakach nie oznacza, że zawory nie spotkały się z tłokami. Więc albo kamera inspekcyjna albo głowica do góry. Każda sekunda pracy tego silnika przybliża jego złomowanie :facepalm:

Edytowane przez Elhape
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Elhape napisał:

Jak padł napinacz to to, że masz rozrząd na znakach nie oznacza, że zawory nie spotkały się z tłokami. Więc albo kamera inspekcyjna albo głowica do góry. Każda sekunda pracy tego silnika przybliża jego złomowanie :facepalm:

Badałem kamera inspekcyjna silnik. Efekt, brak sladow po uderzeniach tłoka o zawór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Ten napinacz to jakiś tani zamiennik? Ma już solenoid?

Tak, napinacz jeden z tańszych. Produkcji SKV, ma solenoid jednak jest niepodpięty. Podobno powinien działać prawidłowo, poza wiekszą zdolnością do uszkodzeń/przecieków. Dziś sprawdzę ciśnienie oleju, bo myślę ze pompa może być niewydolna, przez to popychacze się nie mogą napełnić, co skutkuje słabszą kompresją na dwóch cylindrach. Dziwi mnie jedynie, że stukanie wydaje się być pochodzące od ścianki grodziowej, a słabsza kompresja występuje na dwóch pierwszych cylindrach ( licząc od paska rozrządku) 

EDIT: Sprawdziłem ciśnienie oleju, zimny silnik, wolne obroty 6bar. Nie badałem na wyższych obrotach i gorącym silniku, ze wzgledu na mozliwosc głębszego uszkodzenia auta

Edytowane przez Moveri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...