Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej min, czy na pewno?


Marsto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem a4b6 od prawie miesiąca, sprawa wygląda tak że przy kupnie samochodu po przekręceniu stacyjki zapaliła się kontrolka oil min, właściciel mówił że to czujnik do wymiany. Po przejechaniu bodajże 150km kontrolka zgasła i zapaliła się znów po kolejnych 300km, sprawdzałem olej na zimnym i jest przy max, dodam że olej wymieniany nie dawno, następna wymiana jest za około 18tys. Km. Przy przeglądaniu tematów zwariowałem :D bo teraz sam nie wiem jaki jest faktyczny stan oleju czy może to czujnik, do mechanika jestem umówiony dopiero za 1.5 tygodnia a autem dojeżdżam dziennie 100km do pracy, miał ktoś podobny problem albo jakieś rady? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć pod kompa i zobaczyć jaki błąd pokaże, ale stawiał bym na czujnik,  i nie wymieniaj oleju co 18-20k, nie wierz long lifeom :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, max33r napisał:

Podłączyć pod kompa i zobaczyć jaki błąd pokaże, ale stawiał bym na czujnik,  i nie wymieniaj oleju co 18-20k, nie wierz long lifeom :thumbup1:

Kurde nie chce się przejechać... W sumie myślę że oleju jest dosyć, będę częściej sprawdzać bo czytałem że sprawdzają na odpalonych silnikach itp. A co jeśli czuć zapach oleju w środku? Podczas używania nawiewu. Dodam że silnik nigdzie mokry nie jest, nie wiem czy to po wymianie tak się dzieje czy wogole nie powinno. Jest to dosyć spontaniczne bo raz czuć raz nie.

Edytowane przez Marsto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz bagnet to  nie ma co sie stresowac

moze byc uszkodzony czujnik a moze byc tez i wiazka do czujnika

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Marsto napisał:

Kurde nie chce się przejechać... W sumie myślę że oleju jest dosyć, będę częściej sprawdzać bo czytałem że sprawdzają na odpalonych silnikach itp. A co jeśli czuć zapach oleju w środku? Podczas używania nawiewu. Dodam że silnik nigdzie mokry nie jest, nie wiem czy to po wymianie tak się dzieje czy wogole nie powinno. Jest to dosyć spontaniczne bo raz czuć raz nie.

Jaki to masz w końcu ten silnik? Bo masz podany "AEM", a to coś nie bardzo jeśli to B6 i 2.0...

Jeśli to po prostu zwykła 2litrówka z B6 i śmierdzi olejem to sprawdzić odmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ghamax napisał:

Jaki to masz w końcu ten silnik? Bo masz podany "AEM", a to coś nie bardzo jeśli to B6 i 2.0...

Jeśli to po prostu zwykła 2litrówka z B6 i śmierdzi olejem to sprawdzić odmę.

Teraz nie mam jak dokładnie sprawdzić jaki rodzaj silnika, jak rejestrowałem się tutaj po kupnie samochodu to musiałem coś wybrać. Jest to zwykła 2 litrowka. Nigdzie spocony nie jest, nie kapie w garażu sucho. Podczas załączenia nawiewu nie zawsze ale parę razy się zdarzyło że było czuć bardzo lekki zapach oleju, jak na nogi ogrzewanie zalacze to nic nie czuć. Co do rodzaju silnika zmienię jak tylko się dostanę do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem jeśli silnik suchy (od dołu też!) to odmę trzeba sprawdzić. Pewnie już puszka i wężyki się pokruszyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...