Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t trzęsie rzuca silnikiem. Diagnostyka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

IMG_20220606_073205.thumb.jpg.6183052a6d65ffb877c2b1b307bd6c12.jpg1.8t z Lpg. Po odpaleniu trzęsie silnikiem, wydaje mi się że może nie chodzić na wszystkie cylindry. Głównie po odpaleniu. Wystarczy przejechać kawałek i się uspokaja. Dodatkowo czasem dłużej muszę kręcić żeby odpalił, I wtedy ciężko mu jest wskoczyć na normalne obroty. Na obu paliwach zachowuje się podobnie. Foto z błędami. Od tego czasu zrobiłem przegląd lpg z wymiana filtrow, wymieniłem świece, zamieniłem miejscami cewki 2 I 4. Wymieniłem 3 przewody podciśnienia. Skasowałem bledy. Raczej nie pomogło, trochę rzadziej te objawy się pojawiały. Podczas jazdy nic się nie dzieje. Dzisiaj wyjeżdżając z garażu podobna sytuacja. Czuć wibracje silnika, jego głośniejsza pracę I migala kontrolka silnika. Ale trochę się przejechałem, zlapał temp. I chodził normalnie. Chciał bym jutro zrobić logi statyczne I dynamiczne. Te wystarcza na początek? 

Statyczne       002+033+032  003+015+016  Dynamiczne  002+033 020+003 115+118

 

Edytowane przez KubaS1988
Opublikowano

Zacznij od wymiany czujnika temperatury. Korek oleju podskakuje po odkręceniu?

Po błędach to masz jeszcze nieszczelność w układzie sai albo padniętą pompę sai.

Opublikowano

Czujnik wymienialem jakieś 3 miesiące temu. Na febi. Ale od tego czasu nie kasowalem żadnych błędów.Moze to być stary błąd?Wymieniłem czujnik bo wskazówka na zegarach przebijała za 90 stopni. A na kompie czujnik zawyżał o jakieś 20 stopni. Wymienialem też ten wężyk że zdjecia, był spiekany. Napewno trochę z taka nieszczelnością jeździłem. 

IMG_20220606_073646.jpg

Opublikowano
2 minuty temu, KubaS1988 napisał:

Moze to być stary błąd?

Może. To sprawdź jakie błędy wracają prócz tego wypadania zapłonu.

Opublikowano

Sprawdzę dopiero jutro po południu. Ale dwa tygodnie jeździł bez błędu. Wczoraj jeszcze był podpinany I było czysto. Dzisiaj dopiero check migal przez chwilę więc mam nadzieję że się coś zapisało w pamięci. 

Opublikowano (edytowane)

Udało się dzisiaj z czytać błędy i zrobić trochę logów. Jeśli coś zle zrobiłem lub brakuje jakiegoś loga zrobię jutro. Błędy jakie pokazało

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 07 June 2022, 16:40:49:0
Control Module Part Number: 4B0 906 018 DC
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT      01 0001
           Software Coding: 11501
            Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 65BD3297EC79
           Additional Info: WVWZZZ3BZ2E335071     VWZ7Z0A4612546
2 Faults Found:

16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-10 -   - - Intermittent
16686 -  Cylinder 2: Misfire Detected
        P0302 - 35-10 -   - - Intermittent

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_EGv8S9l.html  dynamiczny pb
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_1pEU666.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_G8Ty27.html
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_7ooVV.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_Zartc1.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Hv0NlFu.html statyczny pb na lpg
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_C512p.html    dynamiczny lpg
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_0bteEM.html   statyczny pb
Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_hS8ria.html

Bardzo żle? Od czego zacząć?

Edytowane przez KubaS1988
Opublikowano

Przeplywomierz za malo mierzy i rozrząd przestawiony o ząbek. 

Opublikowano (edytowane)

Zmieniać ja od razu czy lepiej wcześniej sprawdzić szczelność dolotu? Mam jeszcze nieszczelność na wtrysku PB.A z tym rozrządem to już nie mam cierpliwości. Miałem na starym 10cf. W grudniu robiony I mechanik miał mi to sprawdzić I ewentualnie przestawić a jak wyszło widać. Jest ktoś na grupie polecany kto robi 1.8t? Lokalizacja Lublin, Radom, Warszawa. 

Edytowane przez KubaS1988
Opublikowano

Czujnika wałka rozrządu był wymieniany? Miałem u siebie, że zamiennik przeklamywal o 14cf.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Czujnika wałka rozrządu był wymieniany?

Nie

Opublikowano

Jakieś jeszcze sugestie? Korek oleju podskakuje. Sprawdziłem przewody przy wtyczkach cewek wyglądają na całe. Zawór dv sprawdziłem sprawny, dałem też do niego nowy wąż silikonowy. Zmieniłem wąż odmy pod kolektorem. Sprawdziłem szczelność dolotu, puszczało na obu rurach do Ic. Wymienię dzisiaj oringi. Takie logi dzisiaj zrobiłem po nocy. Z przelaczeniem na lpg.

Grupy 014, 015, 016: http://vaglogi.pl/log-014_015_016_1lMRK.html

Opublikowano

A ten czujnik G2 G62 jakie powinien mieć wskazania? Podobno różnica max 5C. U Mnie na zamienniku wychodzi 6C róznicy. Wyczyściłem przepustnicę, zrobiłem adaptacje VCDS, wymieniłem zawór odpowietrzający, stary przepuszczał w obie strony, kupiłem jakiś zamiennik za 20 dychy. Zamieniłem miejscami wtryski lpg. Poprawiłem rury ic i musze zrobić kolejną próbę szczelności dolotu. Poprawy brak. Jakieś jeszcze pomysły dla laika co można sprawdzić? Może jakieś logi powtórzyć? Mam w planach sprawdzić kompresję, wiązkę elektryczną a na końcu chyba ten nieszczęsny rozrząd.

Opublikowano

Usterka znaleziona. Kompresja na drugim cylindrze 4 bar. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...