Jump to content
IGNORED

1.8 T BEX -Dziwny problem z rozruchem, Prośba o analizę logów


Jajasiuu
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Dzień dobry, witam wszystkich forumowiczów :) 

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim autem Audi a4 b6 1.8t BEX z gazem, wywalony kat wsadzony DP.

Mianowicie auto po dłuższym postoju, głównie po całej nocce chociaż zdaża się też, że po kilku godzinach 3-4, ma ogromny problem z odpaleniem.

Łapie na moment i gaśnie, aż w końcu za X razem, najczęściej 5-6 odpala, trochę porzuca silnikiem aż w końcu chodzi jakby nigdy nic. Na vagu w sterowniku żadnych błędów.

Usterka jest na tyle uciążliwa i trudna do zdiagnozowania, ponieważ aby problem znów wystąpił należy odczekać kolejne X godzin chociaż i tak nie kiedy odpala bez problemu jakby nigdy nic, zatem usterka nie pojawia się po każdym odstaniu, ale głownie na 10 nocek 2 razy odpali normalnie a 8razy odwala cyrki. Auto po prawidłowym odpaleniu  można gasić i odpalać bez żadnego zająknięcia nawet gdy silnik jest zimny (musi tylko załapać ten 1 raz).

Do tej pory sprawdzone :

-Czujnik g62 

-Pompa paliwa 

-Listwa wtryskowa, sprawdzona kompresja oraz od razu po przekręceniu kluczyka leci benz 

-Mierzona kompresja 12b na każdym cyl

-Wyjeżdzony gaz oraz zakręcona butla więc raczej lpg odpada

-Wymienione świece na NGK PRF6Q

-Podmiana cewek 

-Odma

-Robiony test na CO2, wynik negatywny

Dodam iż, gdy auto odpali jeździ bezproblemowo, nie zauważyłem spadku mocy ani innych niepokojących objawów. Jeździ tak samo na Pb jak na Lpg.

Poniżej podrzucam to co udało mi się "zlogować", oczywiście logowany na zimnym, ponieważ tylko wtedy pojawia się usterka.

Osobie z jaką kolwiek podpowiedzią co sprawdzić, czemu się przyjrzeć będę ogromnie wdzięczny ! 

 

http://vaglogi.pl/log-002_033_003_34Z367j.html

Oraz filmik jak to mniej więcej wygląda, znaleziony na yt

https://www.youtube.com/watch?v=nBGViBws93g

 

 

 

 

Edited by Jajasiuu
Link to comment
Share on other sites

Czujnik położenia wału wymień.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gdyby czujnik był walnięty niemiałby też problemu na ciepłym odpalać ? Raz już wymieniałem czujnik na org, wtedy objaw właśnie ciężkiego odpalania na ciepłym + kontorolka EPC na zergarach. Dodatkowo wydaje mi się, że vag powinien wywalić mu błąd czujnika jeśli to on byłby winien, aczkolwiek jeśli się mylę proszę mnie poprawić

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie. Może byc tez czujnik położenia wałka rozrządu jak kiedyś u mnie. Błąd wywołało sporadyczny i to długo po tym jak już usterka występowała. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, przem8 napisał:

Niekoniecznie. Może byc tez czujnik położenia wałka rozrządu jak kiedyś u mnie. Błąd wywołało sporadyczny i to długo po tym jak już usterka występowała. 

Dzięki Wielkie za zainteresowanie się moim tematem aczkolwiek problem występuje regularnie od ok. 2msc, przez ten czas ciągle podłączany pod vaga, wątpię, że przez taki szmat czasu komputer nie wychwyciłby błędu czujnika, zatem śmiem twierdzić iż niestety usterki trzeba szukać w czymś innym. 

Link to comment
Share on other sites

Podłącz manometr pod listwę paliwa i obserwuj ciśnienie przed odpaleniem.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Łukasz13 napisał:

Podłącz manometr pod listwę paliwa i obserwuj ciśnienie przed odpaleniem.

Dzięki za podpowiedź, aczkolwiek temat już sprawdzany, bije ładnie 4bary.. Może jeszcze jakieś sugestię i podpowiedzi w czym może być problem ? Będę mega wdzięczny za każdą odpowiedź. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...