Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 TDI - brak komunikacji ze sterownikiem ECU


Crasher2000

Rekomendowane odpowiedzi

Na obecną chwilę: komunikacja z ECU przywrócona , brak działania pompy paliwa , błąd P025C00. Silnik kręci , wszelkie dolegliwości związane z hamulcem ręcznym - nie występują . Mruganie kontrolki świec żarowych wskazujące błąd . Silnik przy pomocy aerozolu Plak- łapie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź vcds w sterownik silnika, następnie w nastawy podstawowe i tam wybierz test pompy paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Crasher2000 napisał:

Dalej nic , wciąż błąd P025C00. Na które piny trzeba podać prąd żeby ruszyła pompa w baku ? Bo są cztery kable. 

ACD12A6B-66E2-456B-8D0C-0AA890195BD6.jpeg

W schematach kostka pompy nie jest opisana. Pin 4 to masa, reszta idzie ze sterownika pompy. 

Screenshot_20220807-192009_Opera.jpg

20220807_191544.jpg

20220807_191554.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, chciałem sprawdzić pompę i widzę ze w tym układzie nie będzie lekko.Chybił - trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz musiał pewnie podmienić części (sterownik pompy, pompa) zaczynając od najtańszej. Do sterownika pompy na pinie nr. 5 (czarno-biały) dochodzi napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik pompy już mam, mam nadzieje ze sprawny . Pompę zamówiłem , są tanie wiec będę eksperymentował . Próba wzbudzenia nie przyniosła rezultatu. Będę informował o dalszych losach jak dojdą części . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, pin 5 sterownika pompy, zasilanie podane jest po przekaźniku? W przypadku braku zasilania sterownika, gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

355 idzie do sterownika silnika na pin nr. 50, 94-ro pinowej kostki sterownika silnika.

367 idzie na bezpiecznik nr.3 siedzący po lewej stronie deski w środkowym rzędzie ST2.

 

20220812_122038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bieguny są osadzone więc był i ktoś go wyciągnął. Włóż tam bezp. 5 A (najmniejszy) bo nie mam teraz możliwości sprawdzić jaki tam siedzi. Pewnie 10A ale to mgę dopiero wieczorem sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tą stroną powinien tam siedzieć bezp. 25 A

BEZPIECZNIKI.NET

Audi A4 (2013) – schemat skrzynki bezpieczników Rok produkcji: 2013 Tablica rozdzielcza (po stronie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując , robiąc zdjęcie zauważyłem , ze w pozycji omawianej gniazda są piny dla bezpiecznika. Wiec umieściłem 15 A i pompka ruszyła na teście . Pytanie i olbrzymia zagadka dla mnie kto go wyciągnął ? Ale to już będę musiał wyjaśnić z małżonką :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając informację dotyczącą głównego tematu , za brak komunikacji odpowiedzialny był przekaźnik D znajdujący się na podszybiu przy sterowniku silnika. Dziwne było jedynie to ze podmieniłem go miejscami z inny tego samego typu i oba działają . Myśle ze pośrednio odpowiedzialny był za to akumulator na wykończeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym wcześniej wpadł na ten pomysł, że bezpiecznika nie ma, a powinien być, skrócilibyśmy już dawno poszukiwania, ale gdy pisałeś, że wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś, wyszedłem z założenia, że z bezpiecznikami wszystko ok:lol: No nic, na błędach się człowiek uczy:whistling: W przyszłości bębę pytał czy konkretny bezpiecznik jest osadzony w puszce:lol:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel , bardzo Ci dziękuje za pomoc i wskazówki dzięki którym rozszerzyłem wiedzę w zakresie A4- czki. Rozkładu poszczególnych bezpieczników , przekaźników, instalacji . Przy okazji i poszukiwaniach , zrobiłem klocki tył , filtr paliwa oraz wymieniłem akumulator z kodowaniem włącznie . Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego rozwoju sprawy tez się nie spodziewałem z uwagi ze nie mogłem w pełni otworzyć drzwi , dopiero foto ujawniło ze już ktoś „sprawdzał” . Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za pomoc i poświęcony czas .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Crasher2000 napisał:

Muskel , bardzo Ci dziękuje za pomoc i wskazówki dzięki którym rozszerzyłem wiedzę w zakresie A4- czki. Rozkładu poszczególnych bezpieczników , przekaźników, instalacji . Przy okazji i poszukiwaniach , zrobiłem klocki tył , filtr paliwa oraz wymieniłem akumulator z kodowaniem włącznie . Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

:hi:nie ma za co:wink: Najważniejsze, że ogarnąłeś wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...