Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Terkotanie i drgania na wciśniętym pedale sprzęgła po wymianie kompletu sprzęgła SACHS (dwumas, tarcza, docisk, łożysko oporowe)


jareq2020

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Wczoraj odebrałem od mechanika A4 B6 1.8t BFB. Szarpało mi budą przy ruszaniu - po rozebraniu okazało się że dwumas winny (reszta sprzęgła też już na wykończeniu). 

Wymienili mi na nowy komplet Sachsa (dwumasa, tarcza, docisk, łożysko oporowe) - poszły również nowe uszczelnienia z obu stron. 

Przejechałem 80km - po prostu super. Zero szarpania płynna zmiana biegów, lekko pracujące sprzęgło. Zero drgania. Dzisiaj wymieniałem olej w silniku więc trochę czasu przy aucie spędziłem. Pojechałem się przejechać i zauważyłem że na wciśniętym sprzęgle czuć drgania i słychać terkotanie które przenosi się na silnik. Puszczam pedał sprzęgła - cisza, wciskam terkocze. W sumie większość czasu terkocze. Auto rusza gładko, płynnie bez szarpania biegi chodzą bdb. Natomiast 3 razy po zgaszeniu silnika (silnik staje osprzęt też jest cisza) słychać było szybko obracający się element z świstem po 2 sek cichło. Brzmiało to jak rozpędzone łożysko świszczące, po czym się zatrzymało i cisza. 

Moje pytanie. Czy trafiłem uszkodzoną sztukę sprzęgła czy łożysko się "dotrze" "ułoży" 

Czy ktoś miał podobnie. 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, indyczes napisał:

Nic się nie dotrze i nie ułoży,reklamuj usługę.

Jak obstawiasz - wada produktu - miałem łożysko w łapach sztywne ciche, solidne. Czy mechanik mógł coś inaczej założyć żeby się to zrypało ? Co mogli odwalić nie tak żeby tak się stało ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe że przy wkładaniu skrzyni uległo uszkodzeniu ? Jak wspomniałem sprawdzałem je przed przekazaniem mechanikowi i było całe pracowało cicho. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu gdybać? Oddaj na reklamację. Teraz części z gównolitu więc się mogło zepsuć. Zdejmie skrzynię to się dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update sytuacji. 

Przejechane 200km na tym zestawie. terkotanie i drgania pedału sprzęgła znikły. Ostatnio było słychać raz na luzie ze lekko szumiało łożysko. Odwróciła się sytuacja przez ten moment na wciśniętym sprzęgle cisza na luzie lekki szum łożyska oporowego. 

Obecnie nie słychać nic. Wysprzęgla, trzyma nie ślizga się, biegi jak miodzio wchodzą. 

Co panowie myślicie. Trzeba ściągać skrzynie czy nie ? Czy  racji 300k przebiegu luzy na wałkach nie leżało jak trzeba i teraz po 200km się ułożyło ? Prośba o opinie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniali Ci łożysko igiełkowe od strony silnika? Kosztuje kilka zł, a potrafi napsuć nerwów i często się go pomija przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

A wymieniali Ci łożysko igiełkowe od strony silnika? Kosztuje kilka zł, a potrafi napsuć nerwów i często się go pomija przy wymianie.

Od strony wału wychodzącego z silnika ? Nie, został wymieniony tylko uszczelniacz wału korbowego. Nie wiem czy realne ale sprzęgło wyjęte z auta po 300k miało bite znaki VW/ Audi oryginał ? Ciężko uwierzyć. 

To łożysko może powodować drgania wałka ? Uszczelniacz był dobry ale już nie gumowy tylko z wieku bardziej plastikowy - ale trzymał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update. 

Sprzegło SACHS okazało się wadliwe - konkretnie dwumas dostał luzów osiowych po niecałych 800 km spokojnej jazdy. Reklamacja czekam na wynik. Zamontowana inna sztuka zestawu sprzegła SACHS - póki co spokój... Czyżbym miał takie szczęście trafić szmelc ? Palcami ma luzy na boki. 

Rada sprawdzajcie - jak po montażu klekocze, drgania na pedale sprzęgła - reklamować od razu. Koszta jakie poniosłem masakra. Przestrzegam a LUK ponoć tylko regeneruje stare dwumasy mimo mojego "pecha" warto SACHS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2022 o 22:29, jareq2020 napisał:

Update. 

Sprzegło SACHS okazało się wadliwe - konkretnie dwumas dostał luzów osiowych po niecałych 800 km spokojnej jazdy. Reklamacja czekam na wynik. Zamontowana inna sztuka zestawu sprzegła SACHS - póki co spokój... Czyżbym miał takie szczęście trafić szmelc ? Palcami ma luzy na boki. 

Rada sprawdzajcie - jak po montażu klekocze, drgania na pedale sprzęgła - reklamować od razu. Koszta jakie poniosłem masakra. Przestrzegam a LUK ponoć tylko regeneruje stare dwumasy mimo mojego "pecha" warto SACHS

Panowie i Panie. Od wymiany zestawu sprzęgła w warsztacie na nowe już drugie SACHS i przejechaniu spokojnie 370km pojawiły się objawy identyczne jak i przy pierwszym komplecie - terkocze dwumas. Poprzedni wykazywał po demontażu i przejechaniu uprzednio 800km luzy w płaszczyźnie przylegania do tarczy nie lewo prawo. 

Czy ktoś spotkał się z takim czymś ?  Podkreślam że tak jak uprzednio - auto rusza przyśpiesza płynnie nic nie drga na wolnych obrotach ani przy 7k rpm. 

Terkotanie i rzegotanie powróciło.  Czy wierzy ktoś że to 2 wadliwa sztuka ? Łapie mnie desperacja już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...