Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy na wale powinien być luz? Filmiki


ArekT1991

Rekomendowane odpowiedzi

w i t a m 

 

Od długiego czasu zmagam się z wibrującym autem..

Nadal nikt nie potrafi znaleźć przyczyny, dlatego zwracam się do was o pomoc.

 

Na początku wydawało się to przy magicznych 120km/h ale wyczuwam juz bujanie auta powyżej 60km/h a przy tych 110-140km/h cała kierownica i buda chodzi.

Niestety pomimo wszystkich tematów w których przeczytałem gdzie należy szukać, co sprawdzać i wymienić, efektów brak.


wypiszę co zostało już zrobione i wymienione:
- generalna regeneracja S-tronica
- regeneracja i wywarzenie całego wału
- wymienione półosie, piasty z łożyskami, tarcze, klocki
- sprawdzone 3 różne komplety felg z oponami (obecnie założone 18 bez pierścieni centrujących na nowych oponach po teście HUNTER)
- geometria zrobiona w 2 różnych miejscach
- zawieszenie sprawdzone przez 4 osoby - nie stwierdzono luzów i uszkodzeń na gumach

Teraz mam pytanie czy taki luz jak na filmikach od dyfra i skrzyni jest normalny?

Zastanawiam się czy nie wymienić dyferencjału bo to chyba ostatni mój pomysł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz w normie, załóż pierścienie centrujące, tylko prawidłowe, żeby nie były luźne po założeniu koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

Luz w normie, załóż pierścienie centrujące, tylko prawidłowe, żeby nie były luźne po założeniu koła.

przerabiałem ten temat aż w końcu kupiłem i założyłem oryginalne 66.6- nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś, że próbowałeś już z pierścieniami centrującymi.

 

Ogólnie luz na dyfrze będzie objawiał się stukaniem przy zmianach prędkości, kiedy wytworzy się luz między zębatkami, wibracji nie będzie.

Na 100% dobre pierścienie były? Chris z YouTube u siebie miał podobnie, wymienił wszystko co się kręci i tłumi drgania, a koniec końców były złe pierścienie centrujące, które wpadały w felgę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2022 o 23:17, Langista napisał:

Nie napisałeś, że próbowałeś już z pierścieniami centrującymi.

 

Ogólnie luz na dyfrze będzie objawiał się stukaniem przy zmianach prędkości, kiedy wytworzy się luz między zębatkami, wibracji nie będzie.

Na 100% dobre pierścienie były? Chris z YouTube u siebie miał podobnie, wymienił wszystko co się kręci i tłumi drgania, a koniec końców były złe pierścienie centrujące, które wpadały w felgę.

No właśnie teraz po filmiku Chrisa, każdy ten problem uznaje jako pierścienie, dlatego zrezygnowałem z BBS'ow i kupiłem oryginały na 66.6 i nowe opony. 

Nic to nie pomogło. A tak jak napisałem na górze sprawdzony byly 3 komplety felg z oponami i nie było różnicy. Jedynie jak wrzucę zimowe 16 na grubych balonach to czuć mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2022 o 08:37, ArekT1991 napisał(a):

No właśnie teraz po filmiku Chrisa, każdy ten problem uznaje jako pierścienie, dlatego zrezygnowałem z BBS'ow i kupiłem oryginały na 66.6 i nowe opony. 

Nic to nie pomogło. A tak jak napisałem na górze sprawdzony byly 3 komplety felg z oponami i nie było różnicy. Jedynie jak wrzucę zimowe 16 na grubych balonach to czuć mniej.

 

Witam, i jak udało się rozwiązać problem? 

Ja mam coś takiego, jak jadę tak ok 72-74 km/h to auto mi zaczyna podskakiwać, przyśpieszę czy zwolnię podskakiwanie zanika.

 

auto audi a5 2.0 tdi, quattro, manual, felgi oryginalne 18"

 

wymieniłem poduszkę skrzyni, bo miała lekkie uszkodzenie i usunąłem luz na lewej półosi, wibracje dalej są. 

kilka razy wyważałem koła, zmiana opon nic nie zmieniła,  sprawdzałem zawieszanie w 2 miejscach niby ok. tak samo geometrie 

wibracje są na biegu obojętnie (4, 5..) , na luzie, jak dodaję gazu, jak jadę z górki ale tylko w tym przedziale prędkości. dam np. tempomat na 73km i będzie tak podskakiwało lekko cały czas.

 

miał ktoś może podobnie? gdzieś czytałem że to może być wina skrzyni biegów, też gość mi mówił, że jak auto długo stoi to może coś się dziać z oponami 

ale ja bym to wykluczył, bo miałem inne auta stały czasami po kilka tygodni i nie było problemu. 

 

Mi się wydaje, że źródło wibracji jest centralnie pod środkowym tunelem, tak jak by może ze skrzyni, wału?

 

czy można podnieść to auto i rozpędzić je bezpiecznie na podnośniku? 

 

 

Edytowane przez revil4x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...