Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana magistrali wodnej 2.4 BDV (opis + foto)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Wrzucę krótkie foto z wymiany bo nic podobnego nie znalazłem, a może komuś się przyda.

Na wstępie zaopatrzyłem się w nową magistralę na wypadek gdyby ori okazała się nie do użytku. (teraz mam jedną w zapasie?)

Screenshot_20220809-202604_Allegro.jpg.719d390df467824883b5aa4fcba5624a.jpg

 

 

Screenshot_20220809-202622_Allegro.jpg.2f516837cbb72dec6129bee92fb3e264.jpg

 

Do tego komplet uszczelek:

N90912501 x2

N90380002 x1

N90316801 x1

078 129 717J x2

Do tego ewentualnie czujnik temperatury 

059919501A (koszt części bez magistrali to jakieś 200zł)

+ płyn chłodniczy G12+, taśma izolacyjna + smar np ŁT43

20220727_192356.thumb.jpg.f616fbf0a48d9350f4a8b3e538857c0e.jpg

 

No to zaczynamy. Nie będę opisywał jak zdemontować obudowę filtra powietrza bo to podstawy.

Następnie spuszczamy płyn chłodniczy,  bądź odciągamy tyle ile się da poprzez zbiornik wyrównawczy ( miałem w miarę świeży płyn więc postanowiłem go uratować), do tego celu użyłem strzykawki 100mm + ok 1,5m węża igielitowego.

Minusem tego rozwiązania jest to iż w późniejszym etapie wyleci nam jeszcze ok 2,5 L płynu.20220731_135612.thumb.jpg.94027ea64f2f48b2d349e8d2e1b22bb9.jpg

Ze zbiornika odczepiamy 3 przewody gumowe i wtyczkę, a sam zbiornik to 1 śrubka.

 

Dalej lecimy z demontażem cewek zapłonowych

20220731_152030.thumb.jpg.89c8375758f12063a83cfb4d1539d237.jpg

 

Następnie podstawka z zaworami podciśnienia  która jest nad przepustnicą. Oczywiście wypinamy z niej wszystko co się da, można opisać jeśli ktoś nie będzie pamiętał (ja stwierdziłem, że po co opisywać a potem straciłem 20 minut żeby dojść co jest co?), w tym miejscu mała uwaga. Dobrze jest się zaopatrzyć w wężyki pneumatyczne, ori są fi 4mm, ja miałem fi 5mm i wykorzystałem he jako mufki do połączenia ori przewodów

20220731_143816.thumb.jpg.9ba96a6a19a47ef9e42b5706e402304e.jpg

 

Następnie dobieramy się do przepustnicy, 4 śruby (3 na imbus 5 i jedną na 8, tą do której przykręcona jest prowadnica ssąca powietrza)  + 3 przewody gumowe, boczny podciśnienie + 2 od dołu z układu chłodzenia. 

20220731_141706.thumb.jpg.f4cd0b4d795a8c62cba33ebdf6c7341c.jpg

 

20220731_132802.thumb.jpg.803503dfceb0a0f457a3c1b1b784b9f5.jpg

 

Nastepnie odczepiamy rury odpowietrzające z odmą i tu uwaga bo lubią się łamać, ale porządną "szkotka" załatwić sprawę, co zresztą widać poniżej

 

20220731_135612.thumb.jpg.94027ea64f2f48b2d349e8d2e1b22bb9.jpg

 

Natępnie odkręcamy przewód cieczy chłodzącej z obudowy pompy

20220731_115721.thumb.jpg.a8143e6f5ca25b87627ead65ecb13e0d.jpg

 

20220730_200144.thumb.jpg.d668f392e14e8bf0f94483977f5fd1e5.jpg

 

20220730_200310.thumb.jpg.05d4ce9a6a029729183c80e181b7a6c2.jpg

 

Teraz pora na wtryskiwacze. Odkrecamy 4 śrubki i odczepiamy wtyczki. Siedzą na gumie więc delikatnie ćiagniemy w górę. Cały przewód paliwowy wraz z regulatorem ciśnienia paliwa jest na gumowych przewodach więc możemy go odchylić ba bok

20220729_204806.jpg.77a421f74f52cc0da74317c75b8ad223.jpg

 

Teraz pora na kolektor ssący. Najpierw pozbywamy się gruszki podciśnienia (2 śrubki torx) i wyjmujemy suwak obrotowy (uwaga sprężynkę). Następnie odkręcamy 12 śrub  którymi przykręcony jest kolektor

20220731_114800.thumb.jpg.a405f14986142e8e4c6e75318a0a4bcd.jpg

 

Tutaj warto użyć odkurzacz z wąską ssawką aby wstępnie odkurzyć brud, który nam zalega, w przeciwnym razie dostanie się go więcej do zaworów. Następnie ściągamy kolektor. Brud który dostał się do zaworów odkurzyłem delikatnie takim patentem

20220730_105753.thumb.jpg.0cef9e37fd0d1d4ecd85a1d2658ae2fe.jpg

 

20220729_205423.thumb.jpg.d1bbf6e08790008bc48412a6286d383a.jpg

 

Zabezpieczamy zawory.

20220729_205925.thumb.jpg.6fb21d1aeea07248935f16b9c958584d.jpg

 

Teraz odkrecamy boczny przewód z magistrali, dzięki czemu uzyskamy dostęp do rurki powietrza pneumatycznego.20220731_110128.thumb.jpg.461cfbf43b26c9ebfcaab65e6cf1fc5d.jpg

 

Teraz odkrecamy rurkę, z tyłu po 2 śrubki torx z każdej strony + śrubka przykręcona do głowicy, z przodu 1 śrubka 

20220731_102034.thumb.jpg.2bed4a6c46c53bbb1dc80c1c310ca9f0.jpg

 

20220731_103259.thumb.jpg.0771d8489cf06ea2c6b24dfd56636483.jpg

 

Tutaj uwaga na uszczelki, mnie się straciły, więc zrobiłem sobie nowe z taśmy izolacyjnej, aby nie stanąć z robotą

 

20220731_100821.thumb.jpg.64cc627b52f23cb11a2d42d62134ce0a.jpg

 

Odkrecamy 2 czujniki spalania stukowego 

 

20220730_215553.thumb.jpg.84d6f1d274e12f255437cec061e2fd18.jpg

 

Następnie odczepiamy  dolną wtyczkę z magistrali wody, wystarczy podważyć blaszkę do góry i powinno beż problemu zejść.

 

20220730_193307.thumb.jpg.6d23beb3be94904ec3065437536fc83a.jpg

 

Odkrecamy nagistralę. Dostęp jest marny, ja użyłem takiego patentu + zwykły imbus 5, ale skrócony szlifierką

 

20220730_140908.thumb.jpg.e6468b5faa475cd7b989168e0821f8ec.jpg

 

Odkrecamy mocowanie przewodów z magistrali x2

20220730_212425.thumb.jpg.90c7d751c6e7b59b9d5f5e7232dd0c90.jpg

 

Odciągamy przewody w gorę i delikatnie zapieramy się  dużym śrubokrętem o skrzynie biegów i próbujemy rozruszać magistralę, bo po 20 latach jak u mnie wszystko jest trochę zarosciałe. 

Jak już pozbędziemy się magistrali sprawdzamy stan krawędzi, pod uszczelkami

 

20220730_193338.thumb.jpg.365070558b3a3b3420bab42a6de20881.jpg

 

U mnie wystarczyło delikatne przejechanie papierem ściernym. 

 

Następnie czyścimy starą magistralę, bądź zakładamy nową, wkładamy uszczelki, uprzednio smarując je smarem co zapobiegnie ich podwinięciu (robimy tak ze wszystkimi uszczelkami jakie będziemy zakładać, tak samo postępujemy z wtryskami delikatnie je smarując przed ponownym montażem), według uznania czyścimy wszystko co zdemontowaliśmy czyli przepustnicę, węże odpowietrzające, kolektor, montujemy wszystko w odwrotnej kolejności, zalewamy płynem, odpowietrzamy i gotowe.

Jest trochę roboty, najlepiej poświęcić na to przynajmniej jeden cały dzień.

 

Dzięki kolego pila24  za wsparcie?

 

 

 

20220730_202315.jpg

20220730_195956.jpg

20220730_193307.jpg

20220730_182853.jpg

20220730_140854.jpg

20220730_135523.jpg

20220730_110922.jpg

20220729_205934.jpg

Edytowane przez piti82
  • Lubię to 2
Opublikowano

Czyli jednak naprawiłeś swój problem z wyciekiem, brawo :hi:

Jedynie co Ci powiem, że cała robota może okazać się na marne, bo przy tych temperaturach, które na wyjściach z głowicy są, te uszczelki z taśmy izolacyjnej mogą się zwyczajnie przepalić. Już lepsza by była jakaś masa uszczelniająca jak ta z Victoria Reinza np.

 

Opublikowano

Tak, przez kilka dni jeździłem bez osłony silnika i codziennie sprawdzałem czy jest sucho?

Jeden przewód odpowietrzające miałem tak już połapany kilka lat i nic się nie działo, więc myślę że to też wytrzyma. Oczywiście jest to druciarstwo, natomiast jeśli robi się coś w weekend to albo łatasz w ten sposób, albo zostawiasz rozgrzebane i domawiasz części w tygodniu. Zobaczymy, najwyżej będę rozbierał jeszcze raz, wprawa jest?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...